„Vlada kontinuirano poziva investitore iz Narodne Republike Kine, kao i sve ostale investitore, da ulažu u Hrvatsku, ali da isključivo ulažu po kondicijama javnog nadmetanja, tj. javnog natječaja, gdje svi imaju iste uvjete“, rekao je danas ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić u Bukureštu, gdje se održava summit zemalja srednje i istočne Europe i Kine.
„Dakle, mi ne možemo, kao niti jedna druga zemlja Europske unije, pogodovati bilo kojoj strani, ići na neke direktne ugovore koji će neku treću stranu dovesti u neravnopravan položaj. Dapače, mi smo prema partnerima iz Narodne Republike Kine vrlo otvoreni, što svjedoče i česti posjeti delegacija, kao i poslovnog sektora, i mi ih ohrabrujemo da ulažu u Hrvatsku, garantirajući im siguran povrat profita“, kazao je ministar. Napomenuo je da su i danas u Bukureštu investitori pozvani da ulažu u lučku infrastrukturu i na natječaj za Croatia Airlines te dodao da za sve zemlje koje su članice EU vrijede isti natječaji koji se tiču javne nabave, dakle da pobjeđuje najbolja ponuda. „Kao što znate, 31. listopada je raspisan natječaj za koncesiju Lučke uprave Rijeka gdje bi se dosadašnji kapaciteti trostruko povećali. Odrađeni su bilateralni sastanci između Lučke uprave i kineskih kompanija, jer su pozvane da se jave na natječaj za Lučku upravu“, rekao je ministar. Također je kazao, što se tiče ulaganja u željezničku infrastrukturu, da se većina hrvatskih pruga nalazi na europskim koridorima te da time osiguravaju 75 posto besplatnih sredstava od strane Europske unije, a „svaka pametna država to mora iskoristiti, jer je to jeftinije nego da grade same ili daju koncesiju“.
Ministar Hajdaš Dončić pojasnio je da privatni sektor može dogovarati neke projekte bez javnog natječaja. „Nakon posjeta Indoneziji ohrabrili smo njihove poslovne ljude, koji su podrijetlom većinom Kinezi, da sklapaju ugovore B2B odnosno
business to business. Tako je nastao ugovor između jedne hrvatske kompanije i indonezijske tvrtke u kineskom vlasništvu“, rekao je ministar Hajdaš Dončić. „Mi ohrabrujemo kineske investitore da neposredno razgovaraju s hrvatskim poslovnim sektorom gdje nije potreban javni natječaj“, dodao je, objasnivši da su svugdje Europi, za sve druge infrastrukturne projekte, potrebni javni natječaji, neovisno radi li se o koncesiji ili javnom-privatnom partnerstvu.
Pisane vijesti