S današnje 137. sjednice Vlade Republike Hrvatske u Sabor je upućen Prijedlog zakona o reprezentativnosti udruga poslodavaca i sindikata. Ministar rada i mirovinskoga sustava Mirando Mrsić podsjetio je da je zakon o reprezentativnosti donesen 2012. godine nakon otprilike petnaestak godina pregovaranja jer dotada nije bilo moguće postići usuglašenost između socijalnih partnera. „Mi smo ipak uspjeli postići određeni konsenzus i donijeli smo taj Zakon“, kazao je ministar Mrsić i nastavio: „Zakon je polučio očekivane rezultate u odnosu na okrupnjavanje udruga sindikata više razine. Naime, nakon stupanja na snagu ovog zakona udružile su se dvije sindikalne središnjice.“ Isto je tako vidljiva i veća suradnja sindikata kod kolektivnog pregovaranja na granskoj razini i na razini poslodavaca, pojasnio je ministar i dodao: „Međutim, dosadašnja primjena zakona u praksi pokazala je da će možda biti potrebno donijeti i izmijenjeni zakon zbog toga što se u samoj provedbi zakona ne mogu sve stvari predvidjeti i mogu se otvoriti određene pravne praznine“. Stoga se spomenutim Prijedlogom zakona propisuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti udruga poslodavaca i sindikata više razine za sudjelovanje u tripartitnim tijelima na nacionalnoj razini, kao i kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje te prava reprezentativnih udruga. Prijedlog zakona isto tako rješava dvojbu važećeg zakona tko može biti strankom kolektivnog ugovora, pa se redizajnom instituta pristupanja kolektivnom ugovoru u općem propisu o radu propisuje mogućnost da i nereprezentativni sindikati mogu pristupiti kolektivnom ugovoru i ostvarivati ugovorena prava, ali se neće smatrati strankom toga kolektivnog ugovora. „S obzirom da je cilj izmjene Zakona bio ujedno i normativno pojednostaviti tekst Zakona, u tom je smislu bilo potrebno učiniti značajne nomotehničke intervencije i stoga se umjesto izmjena i dopuna postojećeg Zakona predlaže donošenje novog integralnog teksta Zakona o reprezentativnosti“, istaknuo je ministar Mrsić i zaključio: „Zakon je u potpunosti usuglašen sa socijalnim partnerima i nadam se da je to još jedan iskorak ka uređenju ovog dijela radnog zakonodavstva“.
Ministar pravosuđa Orsat Miljenić predstavio je Nacrt prijedloga zakona o provedbi prodaje nekretnina i pokretnina u ovršnom postupku. Naime, u cilju ostvarenja učinkovitijeg ovršnog postupka brojnim je intervencijama u ovršni sustav učinjen značajan iskorak dejudicijalizacijom ovršno-pravne zaštite i prijenosom poslova iz tradicionalne sudske nadležnosti na druga tijela. U tom smislu, donesen je Zakon o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima koji je u provedbu ovrhe na novčanim sredstvima ovršenika kod banke uveo Financijsku agenciju kao financijsku instituciju u vlasništvu Republike Hrvatske. Međutim, unatoč svim poduzetim mjerama ostala je činjenica kako ovrha na nekretninama i pokretninama ne doprinosi u cijelosti učinkovitosti ovrhe. Stoga se novim određenjem omogućava daljnji razvoj tzv. agencijske ovrhe, točnije uvođenje nove metode ovrhe radi ostvarenja novčane tražbine na nekretninama i pokretninama prijenosom nadležnosti ovršne radnje prodaje sa sudova na Financijsku agenciju. Novi će sustav provedbe ovrhe na nekretninama i pokretninama biti transparentniji i učinkovitiji, te će se, između ostalog, omogućiti utvrđenje realne vrijednosti nekretnine, dok će se potencijalnim kupcima osigurati da na jednostavniji način na jednom mjestu dođu do informacija o prodaji, što bi za posljedicu trebalo imati sudjelovanje većeg broja kupaca na javnim dražbama. S obzirom na sve navedeno, očekuje se i prodaja nekretnina po većim cijenama nego što je bio slučaj do sada. „Postići ćemo više cijene, ali još važnije mičemo crno tržište, mičemo dogovaranje cijena, rušenje cijena ispod svakog kriterija i time oštećivanja i dužnika i vjerovnika,“ istaknuo je ministar pravosuđa Miljenić. Predsjednik Vlade Zoran Milanović nadovezao se riječima: „To je isto novac ove države, dakle, tu trebamo uvesti reda i to sutra!“ i pojasnio: „Godinama su sklapani ugovori koji su državno ili gradsko vlasništvo, a ovdje govorim o državnom vlasništvu, koji su davani ispod svakog tržišnog kriterija u najam i onda bi taj sretnik to dao u podnajam nekom poduzetniku za dvadeset puta veći iznos. Jedan dobar dio Donjeg grada u Zagrebu funkcionira na taj način. To je naša odgovornost.“
„Pokušali smo u najboljoj mjeri izbalansirati privatni i javni interes“, kazao je ministar pravosuđa Orsat Miljenić obrazlažući Prijedlog zakona o izvlaštenju i određivanju naknade, pojasnivši da će se onome tko se izvlašćuje i ostaje bez nekretnine omogućiti precizna procedura i jamstvo pravičnog postupka te ostvarenje poštene cijene. S druge strane, onaj koji izvlašćuje radi to u javnom interesu te mu se mora osigurati brzina postupanja i zaštita javnog interesa. Pojavila se potreba da se pristupi donošenju novog Zakona o izvlaštenju i određivanju naknade, kao posljedica gospodarskog previranja, uz uvažavanje poduzetničke i tržišne slobode, kao temelja gospodarskog ustroja Republike Hrvatske i potrebe hitnog pokretanja investicijskog ciklusa u Republici Hrvatskoj. Kako bi se investitorima olakšalo podnošenje prijedloga za utvrđivanje interesa Republike Hrvatske za izgradnju građevine odnosno izvođenje radova, precizira se sadržaj prijedloga (što do sada nije bio slučaj), kao i isprava odnosno dokaza koji se moraju priložiti uz prijedlog. Značajna novina je propisivanje roka istekom kojega korisnik izvlaštenja može podnijeti prijedlog za izvlaštenje. Ostavlja se rok od 15 dana od dana kada je vlasnik nekretnine primio pisanu ponudu odnosno kojom korisnik izvlaštenja s vlasnikom nekretnine pokušava sporazumno riješiti pitanje stjecanja prava vlasništva određene nekretnine, ustanovljenja služnosti odnosno ustanovljenja zakupa na određenoj nekretnini, kako bi se omogućilo vlasniku nekretnine dovoljno vremena da razmotri ponudu i sve druge činjenice i okolnosti koje mogu utjecati na njegovu odluku o prihvatu konkretne ponude. Radi transparentnosti postupka izvlaštenja, ali i upoznavanja vlasnika nekretnina na kojima se predlaže provođenje postupka izvlaštenja sa svim relevantnim podacima, propisana je obveza javnopravnog tijela da na svojoj web stranici objavi prijedlog za izvlaštenje zajedno s podacima o svim nekretnina na kojima će se graditi građevine odnosno izvoditi radovi (koje su obuhvaćene pravomoćnom lokacijskom dozvolom) te podatkom o nekretninama za koje je već riješeno pitanje stjecanja prava vlasništva, ustanovljenja služnosti odnosno ustanovljenja zakupa i uz koju naknadu i pod kojim uvjetima. Posebna novina je propisivanje da postupak izvlaštenja, u slučajevima kada se izvlaštenje provodi radi izgradnje građevina odnosno izvođenja radova za koje je Vlada Republike Hrvatske donijela odluku o proglašenju strateškog projekta Republike Hrvatske, provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove pravosuđa. Ovakvim propisivanjem nadležnosti nastoji se postići ubrzanje ovih postupaka izvlaštenja, kao postupaka od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku.
Donesena je Odluka o pokretanju postupka za realizaciju turističkog razvojnog projekta Kupari na lokaciji Kupari I u Općini Župa Dubrovačka. Ministarstvo turizma dostavilo je Državnom uredu za upravljanje državnom imovinom da se objavom Poziva za iskazivanje interesa za osnivanje prava građenja i prava služnosti (prava plodouživanja) na nekretninama na lokaciji Kupari I u Općini Župa Dubrovačka započne s procedurom za realizaciju razvojnog projekta Kupari. Ministar turizma Darko Lorencin pojasnio je da su nekretnine na lokaciji Kupari I, u naravi hoteli u bivšem vojnom odmaralištu: Kupari, Pelegrin, Grand i Goričina s pratećim sadržajima, a budući da je u tijeku postupak nove izmjere radi osnivanja nove zemljišne knjige za dio katastarske općine Brašina u kojoj su položene opisane nekretnine, Ministarstvo turizma predložilo je da se u tekstu Poziva obuhvat kompleksa Kupati I identificira opisom navedenih građevina. Stoga je Povjerenstvu za raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske predloženo donošenje zaključka kojim će se Vladi Republike Hrvatske predložiti donošenje Odluke o pokretanju procedure za realizaciju razvojnog projekta Kupari na lokaciji Kupari I u Općini Župa Dubrovačka objavom Poziva za iskazivanje interesa kao i imenovanje povjerenstva koje će ocijeniti prijave i Vladi Republike Hrvatske predložiti daljnje korake u proceduri realizacije razvojnog turističkog projekta Kupari. Predsjednik Vlade Zoran Milanović kazao je da dvadeset godina od oslobođenja tog područja se komercijalizira objekte koji su srušeni u ratu, a imali su stotine i više kreveta. „Nama je trebalo dvije godine da pokrenemo ovaj postupak i to ne ide preko noći. Ali što smo radili dvadeset godina, što smo radili u vrijeme konjunkture kada je postojao interes, možda veći nego danas“, pojasnio je premijer Milanović, izrazivši uvjerenje da ni sada neće izostati interes najboljih ulagača.
Vlada Republike Hrvatske nema primjedbi na Polugodišnju informaciju Hrvatske narodne banke o financijskom stanju, stupnju ostvarenja stabilnosti cijena i provedbi monetarne politike, koju je predsjedniku Hrvatskog sabora podnijela Hrvatska narodna banka, aktom od 9. prosinca 2013. godine. Ministar Linić izvijestio je da je Hrvatska narodna banska u protekloj godini uspjela povećati likvidnost monetarnog sustava u zemlji, izrazivši žaljenje što nije došlo do povećanja kreditne aktivnosti.
Također, Vlada Republike Hrvatske nema primjedbi na Godišnje izvješće o državnim potporama za 2012. godinu, koje je predsjedniku Hrvatskog sabora podnijela Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja aktom od 10. prosinca 2013. godine.
Između ostalog, donesena je Uredba o okolišnoj dozvoli te Uredba o graničnim prijelazima na području Republike Hrvatske preko kojih je dopušten uvoz otpada u Europsku uniju i izvoz otpada iz Europske unije.
Pisane vijesti