Pokrećemo rezanje administrativnih troškova za 1,5 milijardi kuna i dodatno smanjivanje neporeznih nameta. Ovime započinje cjelovita reforma poslovne klime koja jamči jeftinije i jednostavnije poslovanje, uz lakši pristup tržištu usluga.
Cilj je rasteretiti gospodarstvo od prekomjerne administracije te ju učiniti jednostavnijom i jeftinijom nego što je danas. Vlada ovom reformom započinje sustavno raščišćavanje propisa, birokracije i administrativnih zahtjeva te je posvećena sprječavanju nastanka novih.
Uštede na administrativnim troškovima poslovnom sektoru će ostaviti više vremena i novaca za daljnji razvoj poslovanja, ulaganja i zapošljavanje. Liberalizacijom tržišta profesionalnih usluga povećat će se konkurencija.
Želimo osloboditi potencijal privatnom sektoru za stvaranje vrijednosti i novih radnih mjesta.
Područja pojeftinjenja i pojednostavljenja poslovanja koja donosi Akcijski plan su: zaštita na radu, sanitarni i zdravstveni uvjeti, energetska učinkovitost u gradnji, trgovina i posredovanje u prometu nekretnina. Akcijskim planom se, također, stvaraju uvjeti za liberalizaciju tržišta profesionalnih i poslovnih usluga.
Primjeri pojeftinjenja i pojednostavljenja poslovanja su sljedeći:
Ovo su samo neke od mjera koje iz Akcijskog plana za administrativno rasterećenje gospodarstva koji sadrži 104 reformske mjere za pojeftinjenje i smanjenje prevelike reguliranosti poslovnog okruženja.
Sastavni dio ovog paketa je i ponovno aktiviranje Povjerenstva za smanjenje i ukidanje neporeznih davanja. Cilj ovog Povjerenstva je analizirati postojeće podatke iz Registra neporeznih davanja te utvrditi popis pojedinačnih neporeznih davanja čija će se vrijednost smanjiti za minimalno 30% iznosa iz registra ili ukinuti na razini svake godine.
Ujedno, Vlada na inicijativu Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta pokreće razvoj brzih i jednostavnih e-usluga za pokretanje posla i e-dozvola za pristup tržištu usluga u nizu sektora, bez papira i biljega. E-usluge će biti dostupne putem već uspostavljene Jedinstvene kontaktne točke za usluge psc.hr. Time se potiče daljnja digitalizacija administrativnih procesa te štedi barem 70% vremena i novca na traženje informacija o pokretanju poslovanja i ispunjavanje formalnih obveza.
Tijekom 2017. godine ovaj ćemo proces intenzivirati donošenjem novih, dodatnih mjera za pojeftinjenje i smanjenje prevelike reguliranosti propisa.