Posebno stručno povjerenstvo za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije pri Uredu predsjednika Vlade koordinira i prati provedbu Strategije. Imenovanjem novog Povjerenstva i održavanjem prve sjednice nastavlja se cjelovita reforma odgoja i obrazovanja te razvoj znanosti i tehnologije.
Vlada je 26. siječnja 2017. donijela odluku o osnivanju novog Posebnog stručnog povjerenstva, a 30. siječnja 2017. godine rješenje o imenovanju njegovih članova potpisao je predsjednik Vlade Andrej Plenković. Novi sastav Povjerenstva čini 11 uglednih stručnjaka iz različitih područja odgoja, obrazovanja, znanosti i tehnologije, dokazanih svojom izvrsnošću u dugogodišnjem javnom i znanstvenom djelovanju na hrvatskoj, europskoj i međunarodnoj razini. Odabir članova dokazuje i jasan pluralistički pristup pri provedbi Strategije jer su obrazovanje i znanost strateška pitanja hrvatskog društva oko kojih je nužan društveni konsenzus.
Temeljem ta dva kriterija – stručnosti i pluralnosti – u Posebno stručno povjerenstvo imenovani su prof. dr. sc. Dijana Vican, kao predsjednica i akademik Ivica Kostović, akademik Miroslav Radman, akademkinja Milena Žic Fuchs, prof. dr. sc. emeritus Josip Milat, prof. dr. sc. Slobodan Uzelac, prof. dr. sc. Drago Šubarić, prof. dr. sc. Pero Lučin, prof. dr. sc. Vedran Mornar, prof. dr. sc. Davor Romić i dr. sc. Vilmica Kapac, kao članovi.
Predsjednik Vlade Plenković članovima Povjerenstva izrazio je svoju opredijeljenost za intenziviranjem rada na provedbi Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije te za uspostavom modernog sustava znanosti i obrazovanja, što se očituje i u značajno povećanim izdvajanjima za znanost i obrazovanje u ovogodišnjem državnom proračunu. Povjerenstvu je naložio da bez odgode krene u usklađivanje i postavljanje novih – ambicioznih, ali provedivih – rokova postojećeg Akcijskog plana.
Predsjednik Vlade Plenković posebno je naglasio važnost stavljanja učenika u središte obrazovnog procesa te poboljšanja položaja i ugleda učitelja i nastavnika, uz roditelje najodgovornijih za odgoj i obrazovanje 321.307 učenika 899 osnovnih škola i 159.695 učenika 402 srednje škole. Istaknuo je kako je, pored podizanja razine znanja, vještina i sposobnosti, potrebno još snažnije afirmirati društvenu vrijednost rada, njegovati kreativnost, timski rad te zauzetost za opće dobro i temeljne vrednote zajednice. Djeci i mladima s posebnim potrebama moraju se osigurati adekvatni uvjeti za rast i razvoj. „Posebnu pozornost treba usmjeriti području strukovnoga i stručnog obrazovanja i njegovati praktičan rad, budući da čak 70 posto učenika pohađa strukovne srednje škole“, naglasio je Plenković.
Osigurana sredstva za nastavak cjelovite reforme Državnim proračunom za 2017. proračunska sredstva za provedbu aktivnosti kurikularne reforme su udvostručena (s 4,41 na 9,49 milijuna kuna). Po prvi su puta osigurana sredstva za škole uključene u eksperimentalnu provedbu, u iznosu od 2 milijuna kuna. Agencija za odgoj i obrazovanje za stručno usavršavanje odgojno-obrazovnih djelatnika u sustavu osnovnog i srednjeg školstva povećala je sredstva za 25% (2,4 na 3,2 milijuna kuna) zbog provedbe stručnog usavršavanja za pripremu i provedbu cjelovite reforme obrazovanja. |