Ministar turizma Gari Cappelli poručio je u utorak da su novi turistički zakoni preduvjet za stvaranje novog i konkurentnog identiteta Hrvatske, a zadaća Vlade je razvijanje strategije upravljanja njezinom pozitivnom percepcijom.
Vlada je krajem listopada sa sjednice u Hvaru u saborsku proceduru uputila prijedloge tri turistička zakona - o turističkim zajednicama, kojim se utvrđuju pravne osnove za preustroj postojećeg sustava te o turističkim članarinama i pristojbama.
S ciljem poticanja javne rasprave o tom paketu zakona Jutarnji list je organizirao konferenciju "Sustav turističkih zajednica u 21. stoljeću", na kojoj je ministar turizma održao uvodni govor.
Cappelli je kazao i da ovaj skup predstavlja priliku da se eventualno definiraju još neke izmjene koje bi prijedlozima zakona i sustavu u cjelini dale dodatnu kvalitetu, poručivši da su "između prvog i drugog čitanja kvalitetni prijedlozi dobrodošli".
Istaknuo je da su izmjene zakona jedan od najvažnijih preduvjeta za stvaranje novog i konkurentnog identiteta Hrvatske. "Hrvatska mora stvoriti novi imidž te iskoračiti prema ovoj tematici s besprijekornom količinom odgovornosti, stručnosti i zrelosti. Odgovornost naše Vlade je da u ime svih državljana, institucija i poduzeća razvija strategiju upravljanja pozitivnom percepcijom Hrvatske", naglasio je Cappelli.
Izrazio je uvjerenje da će prijedlog paketa novih zakona ići u smjeru bolje prepoznatljivosti nacionalnog, regionalnog i lokalnog identiteta te pritom naglasiti njihovu važnost i jedinstvenost, s obzirom da "predstavljaju dodatnu vrijednost naroda i države na globalnom tržištu".
Cappelli je ponovio novitete koje donose novi zakoni, pa tako onaj o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma ima za cilj uspostavu sustava turističkih zajednica po modelu destinacijske menadžment organizacije (DMO), odgovorne za ukupno upravljanje turističkim područjem.
Njime se predviđa redefiniranje zadaća i ciljeva turističkih zajednica, a kako napominje Cappelli, s ciljem poticanja sporazumnog udruživanja lokalnih i regionalnih turističkih zajednica te jedinica lokalne samouprave dodjeljivati će se financijska sredstva u cilju zajedničkog razvoja turističkog proizvoda i promocije destinacije.
Kaže da se tim zakonom praktički ugrađuje potpuno drugi pristup promociji Hrvatske, pri čemu je novost potpuna decentralizacija, dok se uredi Hrvatske turističke zajednice (HTZ) izdvajaju kao agencije za promociju. "To znači još kvalitetniji i čvršći pristup promocije Hrvatske na stranim tržištima", kazao je Cappelli u izjavi novinarima prije početka konferencije, dodavši da je HTZ nedavno otvorio ured u Kini, uskoro će i u Seulu, a razmatra se i otvaranje ureda u Los Angelesu.
Kada je riječ o zakonu o turističkoj pristojbi, o njezinoj visini više neće odlučivati Vlada, već će se odluka donositi na regionalnoj i županijskoj razini, a s ciljem decentralizacije sustava.
Također, naveo je ministar, redefinira se i raspodjela sredstava prikupljenih od turističke pristojbe te će u budućnosti dva posto sredstava izdvajati za projekte i programe udruženih turističkih zajednica. Dio sredstava koji pripada lokalnoj turističkoj zajednici moći će se koristiti za financiranje projekata koji su u destinaciji od iznimne važnosti za razvoj turizma.
Prijedlogom zakona o članarinama u turističkim zajednicama, pak, briše se dio obveznika plaćanja članarine, a za dio obveznika se smanjuje obuhvat, čime će se gospodarstvo rasteretiti šest posto, oko 11 do 12 milijuna kuna, rekao je Cappelli. Pritom, 15 tisuća poreznih obveznika neće više morati
plaćati turističku članarinu, dok će za oko dvije tisuće poreznih obveznika iznos turističke članarine biti umanjen.
Cappelli je podsjetio i na ovogodišnje turističke rezultate, koji kažu da je u prvih deset ovogodišnjih mjeseci ostvareno 19 milijuna dolazaka turista i 104,3 milijuna noćenja, što predstavlja rast od šest odnosno četiri posto.
U prvih šest mjeseci prihodi od stranih turista iznosili su tri milijarde eura, što je na godišnjoj razini skok od 10 posto, naveo je Cappelli.
Kada je o ulaganjima u turizmu riječ, Cappelli kaže da je ih je ove godine bilo najavljeno u vrijednosti gotovo milijardu eura, 15 posto više nego lani, a oko 40 posto više nego 2016.
S ciljem podizanja konkurentnosti, poručio je, treba nastaviti raditi na jačanju kvalitete ponude, pri čemu zbog konkurencije drugih zemalja nikako ne treba pribjegavati snižavanju cijena.
Izvor: Hina / Vlada
Pisane vijesti |
Gari Cappelli