Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković gostovao je u studiju N1. Osvrnuo se, između ostalog, na gradnju Pelješkog mosta koji će teritorijalno povezati sjever i jug Hrvatske te pronalazak strateškog partnera za daljnji razvoj i unapređenje poslovanja Croatia Airlinesa.
Ministar Butković je za Croatia Airlines kazao da toj tvrtki treba pomoć, prošla je proces restrukturiranja, ali za daljnju stabilnost i njezino uspješno poslovanje potrebno je pronaći strateškog partnera.
"Prošla godina je, što se tiče pokazatelja unutar Croatije Airlines, bila najbolja, ove pak godine se predviđa još veće povećanje broja putnika. Bile su najave štrajkova i pokušavali smo stabilizirati tvrtku, uprava je činila sve napore kako bi ti brojevi bili veći. Najave štrajkova su u jednom dijelu naštetile tvrtki, potpisan je novi kolektivni ugovor", kazao je, dodavši da je Vlade jučer odlučila o formiranju povjerenstva koje bi trebalo provoditi postupak pronalaska strateškog partnera. Pojasnio je pritom da će to biti međuresorni postupak.
Želimo modernu i uspješnu tvrtku
Istaknuo je da je ulazak u Europsku uniju otvorio mogućnost za uspješna poslovanja tvrtki, ali je onemogućio Hrvatsku da direktno iz proračuna pomaže Croatiju Airlines, odnosno kako se to radilo sve vrijeme dok Hrvatska nije ušla u EU.
"Croatia Airlines i HŽ Cargo bile su direktno subvencionirane iz proračuna, to sad više nije moguće. Bez toga te tvrtke teško mogu poslovati u ovim parametrima. U tom smislu je išao proces restrukturiranja Croatije Airlines, ali za daljnji napredak je potreban pronalazak strateškog partnera. Mi ćemo učiniti sve što možemo da pomognemo Croatiji Airlines, ali ako želimo imati modernu tvrtku, bez svježeg kapitala i jakog partnera - to neće biti moguće", kazao je.
Vezano za hrvatske zračne luke naglasio je da su potentne, imaju veliku dobit te postoji i drugih varijanti o kojima država razmišlja kako bi se sačuvao nacionalni operater i brend Croatia Airlines.
"Usporedo s ovim povjerenstvom, uprava će odabrati financijskog savjetnika koji bi trebao dati određene modele koji je najbolji put pronalaska strateškog partnera. Mi kao ozbiljna Vlada moramo krenuti u taj proces ozbiljno i transparentno. Pričekajmo da proces krene pa ćemo vidjeti. Ima zainteresiranih, ali proces moramo voditi transparentno i korektno", poručio je.
Pelješki most - sve ide po planu
Što se tiče pristupnih cesta za Pelješki most, ministar Butković je kazao da se ne događa ništa nepredviđeno ni neočekivano. Kazao je da su natječaji "živi", za 12 kilometara pristupnih cesta Hrvatske ceste će najvjerojatnije idući tjedan znati izvođača.
"A na natječaj za treću i četvrtu fazu došla je jedna žalba. Tu su Hrvatske ceste dale odgovor na žalbu, nakon toga ide odabir izvođača", rekao je, napomenuvši da su žalbe sastavni dio procesa te se na njih ne može utjecati.
Od današnjeg dana, kazao je, za tri godine ćemo imati gotov most te pristupne ceste.
"Pelješki most neće voditi nigdje, potpisali smo ugovor, sredstva moramo potrošiti - znamo dokad. Nema ovdje nikakvog varanja ni obećavanja, Pelješki most je krenuo i bit će napravljen zajedno s pristupnim cestama i tu povratka nema", kazao je te dometnuo da više nitko ne može zaustaviti izgradnju Pelješkog mosta.
Gradi se na hrvatskom teritoriju
Upitan za reakcije iz BiH, odgovorio je da se takve reakcije javljaju svaka dva do tri mjeseca, kako se nešto zbiva na unutarnjopolitičkom planu, tako se jave priče o Pelješkom mostu.
"On se gradi na hrvatskom teritoriju, 500 metara od crte razgraničenja. Mi smo u fazi projektiranja prihvatili ono što je bosanskohercegovačka strana tražila. Pelješki most sigurno nije otvoreno pitanje između dvije zemlje i nema nikakve šanse da bi eventualno moglo doći do zaustavljanja gradnje", zaključio je.
Pisane vijesti |
Oleg Butković