Glavni cilj je održati turistički sustav stabilnim do trenutka kada će moći nastaviti normalno poslovati, da bi bio spreman što bolje pozicionirati se na tržištu po završetku krize uzrokovane Covidom-19, poručio je ministar Gari Cappelli sa sjednice Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (TV HTZ).
Sjednica Turističkog vijeća održana je u ponedjeljak video vezom, putem koje su članovi TV HTZ-a razgovarali o dosadašnjem utjecaju pandemije koronavirusa na hrvatski i svjetski turizam, mjerama Vlade za turistički sustav te onima koje provode na stranim tržištima.
"Dosadašnje mjere Vlade usmjerene su na održavanje likvidnosti turističkih subjekata i očuvanje radnih mjesta, a naš je glavni cilj održati turistički sustav stabilnim do trenutka kada se stvore preduvjeti za nastavak normalnog poslovanja", kazao je Cappelli, navevši da su kroz samo neke od dosadašnjih mjera, primjerice po osnovi turističke pristojbe i koncesijske naknade rasteretili sustav za oko 180 milijuna kuna.
Vlada za očuvanje svakog radnog mjesta osigurala 4.000 kuna
Naglasio je i da je Vlada za očuvanje svakog radnog mjesta osigurala 4.000 kuna te oslobodila 93 posto poduzeća poreznih obveza, dok je za ostatak mjera odgoda plaćanja i obročna otplata do 24 mjeseca bez kamata.
"Uz već predstavljene kreditne linije namijenjene održavanju likvidnosti, Ministarstvo turizma subvencionira i dodatne linije putem HBOR-a za obrtna sredstva i povećanje likvidnosti uz subvencioniranu kamatu i to za mikro, male i srednje poduzetnike u turizmu i ugostiteljstvu u iznosu od 600 milijuna kuna. To će moći koristiti i turističke zajednice na tri godine beskamatno", izdvojio je Cappelli.
Poručio je i da je sada najvažnije zdravlje građana i gostiju koji se trenutno nalaze u Hrvatskoj te da će Vlada kontinuirano provoditi različite mjere kako bi se minimalizirale gospodarske posljedice situacije s koronavirusom i kako bi se turistički sustav učinio pripravnim za razdoblje nakon epidemije.
O aktivnostima na tržištima i HTZ-a, direktor Kristjan Staničić naglasio je da svakodnevno komuniciraju s predstavništvima u svijetu i dobivaju izvješća o situaciji na tržištima.
"Prisutnost i vidljivost na svjetskoj turističkoj karti primarno održavamo kroz aktivnosti na društvenim mrežama, gdje trenutno bilježimo i iznadprosječan doseg objava, posebice na tržištu Italije i Amerike. Ljudi su u svojim domovima, a mi im pokušavamo zanimljivim objavama i korisnim informacijama prikazati i manje poznate priče iz hrvatskih destinacija", iznio je Staničić.
Mjere za turistički sektor stigle u ključnom trenutku
Dodao je i da na tržištima Hrvatsku nastoje i dalje promovirati kao blisko i sigurno tržište te izazvati emocije fotografijama i umirujućim porukama.
"Iako je i dalje neizvjesno u kojem će trenutku krenuti turistički promet u zemlji, svaka kriza u jednom trenutku završava, a kad se stvore uvjeti okrenut ćemo se aktivnoj promociji prema domaćem tržištu, kao i prema dostupnim tržištima u okruženju", najavio je Staničić.
Ocijenio je i da su mjere Vlade za turistički sektor stigle u ključnom trenutku kako bi se očuvala radna mjesta i osigurala likvidnost, što je sada od presudne važnosti, pogotovo što su mjerama obuhvaćeni svi dionici turističke industrije, od hotelijera i privatnih iznajmljivača, do kampova, turističkih agencija, ugostitelja i sustava turističkih zajednica.
Turističko vijeće HTZ-a razgovaralo je i o situaciji u drugim zemljama, mjerama koje se poduzimaju i općenito stanju turističkih tvrtki u Europi i svijetu, s naglaskom važnosti održanja komunikacije s partnerima kako bi se suradnja po završetku krize mogla što prije pokrenuti ka ponovnoj stabilizaciji turističkog tržišta.
Izvor: Hina/Vlada
Pisane vijesti