U ponedjeljak počinje drugo školsko polugodište. S obzirom na peti val pandemije i rast broja zaraženih bit će izazovno. Ali kako smo već čuli, nastava će se održavati uživo. Nijedna županija nije za sada najavila prelazak na model C. Prema najnovijim podacima, malo je manje od 800 novozaraženih učenika. O tome, ali i ostalim novostima u školstvu - više u intervjuu s ministrom Radovanom Fuchsom. S njim je razgovarala Sunčica Findak.
Iako je sve više novozaraženih, ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs za središnji Dnevnik HTV-a rekao je kako još nijedna županija nije tražila da se pređe na C model.
„Nije još nijedna, i one gdje imamo izrazito veliki broj pozitivnih nisu se odlučile na zatvaranje škola. Situacija se komplicira pojavom s omikrona i većeg broja zaraza, ali mislimo da je to još uvijek dovoljno opravdanje što se tiče škola da se ne prelazi s nekakvim centralnim zatvaranjima. U ukupnom broju potvrđenih zaraza, učenici čine 8,7 posto. To nam dodatno daje argumentaciju da ostavimo škole otvorenima, jer znate da svi negativni efekti su kasnije teško ispravljivi, neke možete što se tiče gradiva, ali utjecaj na psihu je jako težak“, rekao je ministar Fuchs.
Ovo polugodište bit će izazovno, posebno za maturante. Oni ove godine pišu redovite ispite državne mature, ali i probnu maturu.
„Treba pokušati učiniti sve da njima ta državna matura prođe što jednostavnije. Upravo zbog toga smo im dali pokusnu državnu maturu da se upoznaju i vide o čemu se radi. To je s jedne strane njima dobro, a s druge sigurno će pomoći profesorima da vide gdje su im učenici možda slabijeg znanja pa mogu i to popraviti i učiniti da matura prođe dobro“, kazao je Fuchs.
Elektronski žig na diplomama
Bivša ministrica Blaženka Divjak pokrenula je provjeru diploma u obrazovnom sustavu.
„Ravnatelji su dobili naputak da prilikom prvog zapošljavanja provjeravaju diplome. Oko toga smo razmišljali i u zakonima koji slijede. Ići će se s izmjenom same diplome, bit će elektronski žig na kojem će biti sadržani svi podaci o onome tko je diplomirao na način da se jednostavnom aplikacijom poput bar koda može provjeriti“, otkrio je.
Projekt cjelodnevne škole
Od jeseni počinje veliki reformski projekt cjelodnevne škole. U pilot projekt bit će uključeno 50 škola.
„O projektu cjelodnevne škole, koja uključuje cjelodnevnu nastavu, se pričalo dugo jer broj sati naše djece proveden u školi je daleko ispod prosjeka EU što se sigurno odražava i na neke rezultate u međunarodnim testovima provjere znanja. Upravo zbog toga se krenulo u projekt, jer je trebalo proširiti i omogućiti prenošenje znanja na jedan lakši način. Cijelo vrijeme netko želi uvesti nove predmete, a u satnici za to nema mjesta. Na ovaj način će se to napraviti na puno lakši i bolji način“, pojasnio je Fuchs.
Sada objavljujemo poziv za 50-ak škola koje će izvoditi probni oblik cjelodnevne nastave, dodao je.
„Mogu se javiti sve škole koje već sada rade u jednoj smjeni i imaju osigurane infrastrukturne kapacitete da bi se takva nastava mogla odvijati“, kazao je.
Obnova škola
Uoči novog polugodišta, ministar Fuchs je poslao poruku učenicima i profesorima koji su zbog potresa u zamjenskim školama.
„Što se tiče onih učenika koji nastavu moraju pohađati u zamjenskim kapacitetima, u gradu Zagrebu je gradonačelnik rekao da će škole biti obnovljene do početka sljedeće akademske godine. Taj dio obnove je prenesen u ingerenciju grada Zagreba“, rekao je Fuchs dodajući da bi sljedeću školsku godinu učenici mogli početi u svojim starim-novim odnosno potpuno novim prostorima.
„Ima nekoliko škola koje će biti novoizgrađene, recimo Ekonomska škola u Sisku, Srednja strukovna škola u Petrinji, Osnovna škola u Petrinji“, zaključio je ministar Fuchs.
Izvor: HRT/Vlada
Pisane vijesti