Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je da će dionica međunarodnog prometnog 5C koridora do Belog Manastira biti otvorena krajem listopada ove godine, a da će hrvatski dio toga koridora u cijelosti biti završen tijekom 2024. godine
Nakon obilaska gradilišta, Butković je ocijenio kako radovi idu jako dobro te kako će nakon otvorenja dionice do Belog Manastira Hrvatske autoceste (HAC) vrlo brzo raspisati natječaj za preostalih pet kilometara do granice s Mađarskom, čija se vrijednost trenutno procjenjuje na oko 300 milijuna kuna, a konačna će se znati nakon natječaja.
„Zajedno s obilaznicom kod Belog Manastira, gdje su investitor Hrvatske ceste, to su ulaganja od oko 570 milijuna kuna, a očekujemo da bi hrvatska dionica 5c koridora, u duljini od 88 kilometara, u cijelosti bila izgrađena tijekom 2024. godine“, dodao je Butković.
Smatra da taj prometni koridor ima veliku perspektivu jer će spojiti Budimpeštu s lukom Ploče, pa stoga očekuje intenziviranje radova i u Bosni i Hercegovini.
Završeno više od 90 posto radova
Direktor Hrvatskih autocesta Boris Huzjan ističe kako je na dionici od Osijeka do Belog Manastira završeno više od 90 posto radova.
Dionica do Belog Manastira, u duljini od 17,5 kilometara, vrijedna je 495 milijuna kuna, na njoj se nalazi most "Drava", jedan od najljepših u Hrvatskoj i 100 metara dulji od Pelješkog mosta, pojasnio je Huzjan.
Za početak rujna najavio je raspis natječaja za preostalih pet kilometara, a kroz godinu i pol do dvije trebala bi završiti i izgradnja koridora 5c u Hrvatskoj, u duljini od 88,6 kilometara.
Sada je u prometu 59 kilometara, a nakon završetka dionice do Belog Manastira u prometu će biti 83 kilometara, dodao je Huzjan.
Osječko-baranjski župan Ivan Anušić ocijenio je kako koridor 5c ima veliki utjecaj na Osijek i županiju, ali i druge slavonske županije te da je to međunarodni prometni pravac, koji će olakšati promet ljudi i roba na relaciji Budimpešta-Ploče.
Osijek: Izgradnjom podvožnjaka spriječit će se česti zastoji prometa
Izgradnjom podvožnjaka u osječkoj Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića, što je projekt vrijedan više od 93 milijuna kuna, spriječit će se prometno usko grlo i česti zastoji prometa u širem centru Osijeka, istaknuto je u ponedjeljak na početnoj konferenciji projekta.
Ministar Butković izjavio je da je izgradnja podvožnjaka vrijedna više od 93 milijuna kuna, od čega se 85 posto sufinancira sredstvima EU fondova, a ostatak iz državnog proračuna.
Ocijenio je kako taj projekt rješava usko grlo na samom ulazu u grad i da će s aspekta sigurnosti i funkcionalnosti prometa sigurno puno pridonijeti prometnoj infrastrukturi u Osijeku.
U Osijeku se provodi i projekt obnove tramvajske infrastrukture, vrijedan više od 200 milijuna kuna, obnova željezničkog kolodvora, vrijedna više od 40 milijuna kuna te da Osječko-baranjska županija prednjači po takvim investicijama, naveo je Butković.
"To su projekti koji po investicijskoj vrijednosti nisu veliki kao Pelješki most, koji ćemo otvoriti na kraju srpnja, ali su jako bitni za građane i lakše funkcioniranje, jer ovo je novi ulaz u grad", poručio je Butković.
Ugovorena 134 projekta u vrijednosti iznad 730 milijuna kuna
Ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Nataša Tramišak kazala je kako je u razdoblju od 2014-2020. godine na području Osječko-baranjske županije ugovoreno projekata u vrijednosti većoj od sedam milijardi kuna iz različitih EU strukturnih i investicijskih fondova, a na području Osijeka više od 2,7 milijardi kuna.
"Zahvaljujući sinergiji lokalne i državne razine u posljednje dvije godine, u Osijeku su ugovorena 134 projekta u vrijednosti iznad 730 milijuna kuna. To pokazuje koliko se strateški promišlja te kakvu viziju imaju županijske i gradske vlasti o tome kako to područje učiniti razvijenijim i kvalitetnijim za život", dodala je Tramišak.
Osječki gradonačelnik Ivan Radić istaknuo je da je to projekt kojeg su čekale generacije Osječana, a izgradnjom tog podvožnjaka rješava se najveći prometni čep u Osijeku i mijenja vizura ulaska u grad,
"Krajem iduće godine podvožnjak će biti gotov, pa će biti riješen dosadašnji problem najprometnije ulazne ceste u Osijek, kojom je dnevno prolazilo više od 20 tisuća vozila, i gdje su, zbog prolaska vlakova, bili česti zastoji i prometni čepovi", rekao je Radić.
Kako je istaknuto na konferenciji, projekt obuhvaća izgradnju podvožnjaka duljine 509 metara, cestovnog mosta duljine 27 metara i željezničkog mosta duljine 21 metar te priključnih prometnica s pratećom infrastrukturom, koja uključuje pješačke i biciklističke staze, javnu rasvjetu i oborinsku odvodnju.
Izvor: Hina/Vlada
Pisane vijesti |
Oleg Butković