Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac, gostujući na televiziji N1, govorila je o strategiji turizma, marketinškim kampanjama, broju gostiju i noćenja te drugim temama u turizmu.
Na opasku da je u jednom spotu prikazano sunce i more, iako Hrvatska ima i može ponuditi puno više, ministrica je odgovorila da upravo zato Hrvatska turistička zajednica završava Strateški marketinški operativni plan te da je Strategija održivog turizma do 2030. godine usvojena u Hrvatskom saboru.
“Oni trebaju krenuti u smjeru poruka i ciljeva glavne strategije razvoja održivog turizma. Sam Strateški marketinški operativni plan, koji će uskoro biti prezentiran članovima Turističkog vijeća i Skupštini, treba krenuti smjernicama održivosti i smjernicama da se ne oslanjamo na adute sunca i mora jer smo svi to već odavno prošli. Naravno da su oni bitni, da su jedni od glavnih motiva dolazaka, ali Hrvatska ima jako puno toga za ponuditi”, kazala je ministrica Brnjac.
Dodala je da se Ministarstvo turizma orijentiralo na pred i postsezonu i na prezentaciju naše prirodne i kulturne baštine i svega onoga zbog čega turisti dolaze.
“A ovo što vidimo u prvih nekoliko mjeseci, povećan broj dolazaka i noćenja, to je ono što želimo, to su upravo sve one marketinške aktivnosti i na sajmovima, prema čemu smo orijentirani, da preusmjerimo dolazak turista iz tri ljetna mjeseca i da rasteretimo taj dio godine te stvorimo predsezonu i postsezonu”, rekla je.
Na više sastanaka s predstavnicima i direktorima turističke zajednice ministrica Brnjac govorila je o produživanju turističke godine, ne samo sezone i kako ostvariti taj cilj. Rekla je i da su svi natječaji, kako oni od ministarstva, tako i oni od turističke zajednice, usmjereni na produživanje sezone.
“Stvarno imamo toliko toga što se događa i što se potiče u pred i postsezoni”, kazala je ministrica i dodala da već sad u predsezoni imamo 20 posto više noćenja od siječnja do travnja.
Rekla je da su sve investicije koje provodi Ministarstvo turizma investicije koje stvaraju dodanu turističku vrijednost kroz posebne oblike turizma.
Premašili smo rekordnu 2019. godinu
Govorila je i o svojim predviđanjima za sezonu. Rekla je da su, po izvještajima HNB-a, prihodi od stranih turista, premašili rekordnu 2019. godinu te da ministarstvo već sad, zbog rasta prihoda, kao referentnu godinu uzima 2022. godinu.
“No, nama nije cilj povećati broj noćenja, već ih ravnomjerno rasporediti kroz cijelu godinu i upravo zato smo strukturirano napravili plan kako ćemo ulagati sredstva, gdje ćemo ih ulagati i kako ćemo poticati turističke destinacije i regionalno razvijati turizam”, istaknula je ministrica.
Komentirala je i žalbe turista na visoke cijena.
“Naša strategija nije da budemo destinacija masovnog turizma. Mi želimo biti visokokvalitetna destinacija i svakako moramo imati investicijski ciklus i kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti, zatim kroz Višegodišnji financijski okvir iz kojeg smo prvi put dobili novac za ulaganje”, rekla je ministrica te objasnila za što se taj novac sve može koristiti - od financiranja dodatnih sadržaja poput sportskih igrališta i bazena do zelene tranzicije.
Rekla je da se kroz taj segment vodi računa o visokokvalitetnom turizmu. Također, istaknula je da je Vlada jako puno uložila u očuvanje radnih mjesta i borbu protiv inflacije.
Cijena mora pratiti kvalitetu
Napomenula je da je normalno da su poduzetnicima u turizmu rasli troškovi, počevši od plaća radnike, za koje kaže da su rasle i do 25 posto, do svih ostalih čimbenika.
Istaknula je da se u turizmu ne može računati na dugoročni rast ukoliko se podizanje cijena ne može opravdati i povećanom kvalitetom.
“Cijena mora pratiti kvalitetu. Ako nema kvalitete, onda ne možemo ni opravdati povećanje cijena. Mislim da mi imamo veliki raspon kvalitetne ponude uz različitu cjenovnu ponudu i tako mora biti jer su nama domaći turisti izuzetno važni”, poručila je ministrica.
Otkrila je i koliko su porasle cijene u hotelima. “U hotelima su porasle cijene od 5 do 10 posto, ovisno o stupnju podizanja kvalitete.”
Naglasila je da su prognoze za špicu sezone jako dobre. “Ako nastavimo ovakvim smjerom možemo biti jedna cjelogodišnja održiva turistička destinacija. Ono oko čega moramo voditi računa je da turisti koji dolaze budu zadovoljni kvalitetom i da se vodi računa o svim segmentima.”
Rekla je da se radi reforma upravljanja turizmom koja bi trebala voditi tome da turisti dolaze u Hrvatsku cijele godine kako bi se popunili mjeseci koji nisu najatraktivniji.
Također, govorila je i o Zakonu o turizmu te o održivom turizmu i kako ga provoditi na terenu, koje projekte poticati i kako ih provoditi.
Nedostatak radnika je problem cijele Europe
Govorila je i o nedostatku radne snage i kvalitete radne snage. “To je problem cijele Europe”, kazala je ministrica i dodala da se taj problem pokušava riješiti na međuresornim sastancima Ministarstva turizma, Ministarstva financija, Ministarstva rada i drugih s premijerom.
“Sve velike ozbiljne hotelske kuće već su lani na završetku sezone počele tražiti radnike i za ovu sezonu”, rekla je Brnjac. Objasnila je da Ministarstvo turizma daje stipendije mladim ljudima za profesionalna usavršavanja koje su nedavno digli na 2000 kuna, odnosno 265 eura, te da su različitim načinima, od olakšanja dobivanja dozvola za rad strancima preko dizanja imovinskog cenzusa, pokušali pronaći način da se omogući što više radnika za sezonu.
Poslala je i poruku poslodavcima. “Ako želite kvalitetnog radnika, morate te ga i adekvatno platiti”, rekla je ministrica i dodala da je posao u turizmu zanimljiv, ali zahtjevan.
Kazala je da su se, prema informacijama koje ima, manje više poslodavci pobrinuli da imaju radnike za sezonu.
“Kad planirate na vrijeme proces, onda nećete imati problema sa MUP-om, obradama podataka… Uvijek će negdje nedostajati djelatnika, ali to je problem s kojim se mi suočavamo odavno. Zato nudimo stipendije mladima i tu ministarstvo pokriva 70 posto troška, a ostalo je na poduzetnicima”, rekla je ministrica.
Izvor: N1/Vlada
Pisane vijesti |
Nikolina Brnjac