Svečanim potpisivanjem u Crikvenici i Opatiji ugovorena je dodjela bespovratnih sredstava za izgradnju luke otvorene za javni promet lokalnog značaja Omorika u Dramlju, projekt ukupne vrijednosti 9,9 milijuna eura te za dogradnju luke u Iki vrijednu 7,9 milijuna eura. Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je da je riječ o dva velika lučka projekta, koji osiguravaju dodatne komunalne vezove, za koje je osiguran novac iz europskih fondova te iz nacionalnih sredstava. Komentirao je i odabir brodara za liniju Split-Supetar-Split, kazavši da država skrbi o Jadroliniji pa ne treba strahovati za njezinu budućnost. „Jadroliniju očekuju velika ulaganja u flotu“, najavio je.
Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt Izgradnje luke otvorene za javni promet lokalnog značaja Omorika u Dramlju, u Crikvenici su potpisali potpredsjednik Vlade i ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj Županijske lučke uprave Crikvenica Mario Kružić i ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) Dragan Jelić.
Projekti osiguravaju dodatne komunalne vezove
Projekt Izgradnje luke otvorene za javni promet lokalnog značaja Omorika vrijedan je 9,9 milijuna eura, a njime se planira izgradnja primarnog i sekundarnog lukobrana za zaštitu lučkog akvatorija, izgradnja priveznog gata i obalnog zida, čime će se osigurati 107 novih komunalnih vezova.
Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt Dogradnja luke Ika - Sekundarni lukobran i Zapadna obala potpisali su u Opatiji potpredsjednik Vlade i ministar Butković, ravnateljica Županijske lučke uprave Opatija - Lovran - Mošćenička Draga Alessandra Selak i ravnatelj SAFU-a Dragan Jelić.
Projekt je vrijedan 7,9 milijuna eura, a njime se planira unaprjeđenje infrastrukture luke izgradnjom sekundarnog lukobrana i Zapadne obale, čime će se dodatno zaštititi akvatorij luke i osigurati 55 novih komunalnih vezova.
Ministar Butković izjavio je da je riječ o dva velika lučka projekta, koji osiguravaju dodatne komunalne vezove, za koje je osiguran novac iz europskih fondova te iz nacionalnih sredstava.
U projekte na hrvatskoj obali uloženo oko 500 milijuna eura
To je nastavak renesanse na cijeloj hrvatskoj obali, riječ je o oko 500 milijuna eura ulaganja u proteklom razdoblju, kazao je i naglasio da su takvi projekti, koji se financiraju iz EU i osiguravaju nove komunalne vezove, hvalevrijedni, da je tu napravljen veliki iskorak.
Govoreći o projektu u Crikvenici, rekao je da su na tom području u proteklom razdoblju, u svim mjestima Grada Crikvenice, u samome centru, u Jadranovu, Selcima bila velika ulaganja. Naglasio je da na području Opatije, u Iki, ide prvi projekt, novi vezovi te da se stalno, diljem hrvatske obale potpisuju ugovori i osiguravaju sredstva za takve i slične projekte.
Dodao je da su županijske lučke uprave te projekte pripremile i kandidirale, a nakon današnjeg potpisivanja ugovora kreću javne nabave i realizacije tih dvaju projekata.
Na potpisivanju su bili i župan Primorsko-goranske županije Ivica Lukanović, gradonačelnica Crikvenice Ivona Matošić Gašparović te gradonačelnik Opatije Fernando Kirigin.
Za budućnost Jadrolinije ne treba strahovati
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković komentirao je neslaganje sindikata s načinom odabira brodara za liniju Split-Supetar-Split, kazavši da je to legitimno ali država skrbi o Jadroliniji pa ne treba strahovati za njezinu budućnost.
"Jadrolinija će početkom 2026. potpisati zajam sa Svjetskom bankom, koji smo pripremili zajedno s Upravom i Svjetskom bankom, oko 200 milijuna eura za nabavku novih brodova. Dio ide iz modernizacijskog, odnosno klimatsko-socijalnog fonda koji osigurava Ministarstvo zaštite okoliša“, rekao je.
Butković je najavio da Jadroliniju očekuju velika ulaganja u flotu.
„Naša je zadaća bila da se osiguraju sredstva i stvorimo uvjete da se to može realizirati. Jadrolinija treba raditi sukladno zakonskim procedurama, kao i svi brodari, a Agencija ne može nikoga staviti u neravnopravan položaj u odnosu na Jadroliniju“, dodao je.
Kazao je kako se radi o komercijalnoj katamaranskoj liniji, koja nema državnu potporu i nije trajektna linija. Osim toga, postoje i situacije gdje netko drugi održava državnu liniju, a Jadrolinija vozi na komercijalnoj osnovi, pa to nije za Hrvatsku nešto novo.
Radna skupina za poboljšanje Zakon o prijevozu u linijskom i obalnom pomorskom prometu
„Mi ćemo napraviti nadzor cijelog postupka nad Agencijom, jer smo dobili signal, i vidjet ćemo je li bilo sve po zakonu,“ rekao je ministar i ponovio da je država uvijek skrbila o Jadroliniji, u svim vladama, pa će tako biti i dalje.
Na pitanje o Zakonu o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, Butković je odgovorio da zakon ima određenih nedorečenosti, pa će se osnovati radna skupina i u suradnji s Europskom komisijom vidjeti kako se zakon može poboljšati.
Izvor: Vlada/Hina
Foto:MMPI
Pisane vijesti |
Promet, pomorstvo i infrastruktura |
Oleg Butković