Potpredsjednik Vlade Damir Polančec danas je na savjetovanje o ekonomskoj politici Hrvatske u 2007. u Opatiji kazao da će se povećanje konkurentnosti gospodarstva i bruto domaćeg proizvoda u sljedećem razdoblju ostvarivati restrukturiranjem tvrtki koje negativno posluju, privatizacijom državnog portfelja, privlačenjem izravnih stranih ulaganja te pokretanjem hrvatske izvozne ofenzive.
OPATIJA, 16. studenog 2006. (Hina) - Potpredsjednik Vlade Damir Polančec danas je na savjetovanje o ekonomskoj politici Hrvatske u 2007. u Opatiji kazao da će se povećanje konkurentnosti gospodarstva i bruto domaćeg proizvoda u sljedećem razdoblju ostvarivati restrukturiranjem tvrtki koje negativno posluju, privatizacijom državnog portfelja, privlačenjem izravnih stranih ulaganja te pokretanjem hrvatske izvozne ofenzive.
Ti konkretni potezi trebali si pridonijeti smanjenju deficita i nezaposlenosti, rekao je.
Novi zakon o privatizaciji uvest će organizirano radničko dioničarstvo, radnici će moći otkupiti dionice u vrijednosti 25 posto temeljnog kapitala, uz popust od najmanje 25 posto, rekao je Polančec dodajući da je u većem dijelu od 897 tvrtki u državnom portfelju moguće primijeniti organizirano radničko dioničarstvo.
Restrukturirat će se i privatizirati tvrtke koje loše posluju, ovise o subvencijama i jamstvima, prije svega u crnoj metalurgiji, istaknuo je te najavio da bi Valjaonica cijevi Sisak, Željezara Split i TLM trebali biti privatizirani do kraja ožujka 2007.
Brodogradnja će se također restrukturirati, a u brodogradilištima će se pod jači nadzor staviti nabava, financiranje i zaduživanje. Standardizirat će se ugovori, a posebno će se nadzirati tzv. kooperacija, jer sve više poslova se prepušta njima, a takve tvrtke ostvaruju veću produktivnost od brodogradilišta.
Govoreći o privatizaciji u brodogradnji, Polančec je naveo primjer UIjanika u kojemu je priprema privatizacije otežana, jer je pomorsko dobro na kojem se nalazi upisano u temeljni kapital tvrtke, što treba izmijeniti.
Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta istaknuo je da će Vlada uskoro razmotriti petogodišnji plan izgradnje i održavanja željezničke infrastrukture, kojim se u sljedećih pet godina predviđaju ulaganja od 15 milijardi kuna.
Uspoređujući cestovnu i željezničku infrastrukturu, Kalmeta je kazao da je hrvatska cestovna mreža gotovo završena, a da je željeznička stara i u nju se nije ulagalo.
Hrvatska mora razvijati dva prometna pravca - koridore V b i V c, koji bi u budućnosti mogli preuzeti promet dijela tereta iz Sueskog kanala. Uvođenjem intermodalnog prijevoza, što je i politika Europske unije, promet će se sa zagušenih cesta prebacivati na pruge i luke, pa Hrvatska mora provesti započete razvojne lučke projekte, obnoviti pruge i izgraditi novu ravničarsku prugu od Rijeke do Zagreba, rekao je Kalmeta.
Prof. Ivan Lovrinović s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu smatra da treba mijenjati ciljeve ekonomske politike i degenerirani monetarni sustav, smanjiti potrebu za inozemnim kapitalom i razvijati javno-privatno partnerstvo.
U baby-boom treba uložiti pet milijardi eura, jer se postavlja pitanje tko će živjeti u Hrvatskoj koju gradimo, zaključio je Lovrinović.
Savjetovanje Ekonomska politika Hrvatske u 2007., koje se održava u organizaciji Hrvatskog društva ekonomista uz sudjelovanje oko 400 znanstvenika, stručnjaka i predstavnika izvršne vlasti, završit će sutra.
Pisane vijesti