Predsjednik Vlade Ivo Sanader svečano je danas u Komarni kod Kleka otvorio radove na "Projektu Pelješac" koji obuhvaća gradnju do sada najvećeg mosta u Hrvatskoj - mosta za poluotok Pelješac i pristupnih cesta.
KOMARNA,10. studenoga 2005.(Hina) - Predsjednik Vlade Ivo Sanader svečano je danas u Komarni kod Kleka otvorio radove na "Projektu Pelješac" koji obuhvaća gradnju do sada najvećeg mosta u Hrvatskoj - mosta za poluotok Pelješac i pristupnih cesta.
Most Pelješac jedan je od najvećih i najznačajnijih Vladinih infrastrukturnih projekata, dug je 2 300 metara, a trebao bi, prema riječima ministra mora, turizma, prometa i razvitka Božidara Kalmete, stajati između 250 i 300 milijuna eura, zajedno s pristupnim cestama. Projekt bi trebao biti dovršen do 2008. godine, a u tijeku je priprema za raspisivanje natječaja za gradnju mosta.
Proglašavajući radove započetima premijer Sanader poručio je kako jeovo veliki dan za Hrvatsku, jer će dovršenje "Projekta Pelješac" donijeti boljitak cijeloj Hrvatskoj, budući da više neće trebati putovnice na putu prema i s juga. Hrvatska će napokon biti fizički povezana, rekao je Sanader, ističući kako je "ponosan što je to napravila ova Vlada - Vlada HDZ-a i njegovih partnera".
Čestitao je na ovome danu svim žiteljima juga i hrvatskim braniteljima i onima u Bosni i Hercegovini koji su obranili i očuvali ove krajeve.
Naglasio je kako bismo da nije bilo rata, odavno imali ovakve projekte dovršenima.
"Hrvati danas žele dijeliti sudbinu Europe koja je, kao i Hrvatska imala tešku povijest, ali da bismo ušli u tu utrku moramo izgraditi i infrastrukturu", kazao je premijer Sanader.
Najavio je i kako će autocesta od Ploča do, Dubrovnika, odnosno Osojnika, dionica duga 102 km, u cijelosti ići Hrvatskim teritorijem, osim manjeg dijela kroz BiH, čime, kako je rekao, odgovara svima onima koji su u to sumnjali.
Ministar Božidar Kalmeta podsjetio je kako Hrvatska trenutačno, nakon gradnje autoceste Zagreb - Split, intenzivno gradi njezin nastavak do Ploča, a u tijeku je i gradnja drugih cestovnih pravaca po cijeloj Hrvatskoj. Izgradnjom ovog projekta cijela Dubrovačko - neretvanska županija dobiva novu dimenziju, naglasio je Kalmeta, "jer već sada na jugu raste cijena nekretnina, a što će on značiti za razvoj turizma i cijelokupnog gospodarstva ne treba ni govoriti".
I potpredsjednik Sabora Luka Bebić ističe kako će dugo očekivani most poboljšati uvjete života i omogućiti gospodarsku i prometnu integraciju krajeva koji su, stjecajem povijesnih okolnosti, bili pomalo odvojeni.
Župan dubrovačko - neretvansko Ivo Milatić rekao je kako će gradnjom mosta napokon biti ispunjena želja žitelja Hrvatskoga juga za fizičkim spajanjem s ostatkom Hrvatske koja traje "od doba prodaje dijela hrvatskog teritorija uz more", te da će taj dan biti upisan zlatnim slovima u povijest.
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Stjepko Boban istaknuo je kako je riječ o "graditeljskom izazovu u svjetskim razmjerima".
Izgradnjom mosta izravno će se s ostatkom Hrvatske prometno povezati Dubrovačko - neretvanska županija i skratit će se put do Korčule za 50-ak kilometara, jer će se svi djelovi Hrvatske spojiti u jedinstveni prometni sustav. Osim mosta Pelješac te cesta preko tog poluotoka, gradit će se i most preko malostonskog kanala dug 450 metara.
Most je najviše visine 30 metara, a prosječna visina od 25 metara omogućava nesmetan pomorski promet budući da se nalazi na ulazu u Malostonski zaljev, odnosno akvatorij Bosne i Hercegovine.
Veoma loša kvaliteta morskog dna zahtjeva temeljenje i do 70 metara ispod morskog dna, što znatno poskupljuje cijenu mosta.
Nakon svečanosti u Komarni članovi Vlade i premijer Sanader otišli su u Dubrovnik gdje se danas održava sjednica Vlade.
Pisane vijesti