Ugovor o osnivanju Agencije za podršku informacijskim sustavima i informacijskim tehnologijama (APIS IT) i Društveni ugovor o osnivanju APIS IT-a potpisali su danas hrvatski premijer Ivo Sanader i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić.
ZAGREB, 21. listopada 2005. (Hina) - Ugovor o osnivanju Agencije za podršku informacijskim sustavima i informacijskim tehnologijama (APIS IT) i Društveni ugovor o osnivanju APIS IT-a potpisali su danas hrvatski premijer Ivo Sanader i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić.
Agencija je nastala preustrojem Gradskog zavoda za automatsku obradu podataka Grada Zagreba (GZAOP) utemeljenog prije više od 40 godina i bit će doprinos potpunoj informatizaciji uprave po mjeri i potrebama građana i poslovnih subjekata, uz već započeti projekt HITRO.HR i otvaranje javnih informatičkih servisa kao što su elektroničke zemljišne knjige.
"Zajednički cilj Grada Zagreba i Republike Hrvatske je izgradnja moderne uprave, a to ćemo ostvariti kroz partnerski odnos državne i lokalne razine", rekao je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić i naglasio da je informatizacija tek jedan od primjera kako se trebamo pripremiti za pristupanje Europskoj uniji i za prihvaćanje europskih standarda.
Premijer Sanader je naveo da je osnivanje APIS IT-a prvi u nizu projekata koji je ostvaren sukladno zajedničkoj suradnji između njega i zagrebačkog gradonačelnika.
"Za nas je politika služenje narodu", rekao je premijer Sanader i dodao da ih povezuje želja da administracija postaje na usluzi građanima, dok političke različitosti stavljaju u drugi plan kad je riječ o općem dobru. "Mi radimo, a drugima ostavljamo da komentiraju našu suradnju", dodao je Sanader.
Sanader je napomenuo da će Agencija biti u većinskom vlasništvu države u odnosu 51 prema 49, ali i naveo da će se sve odluke donositi konsenzusom. Agenciju će voditi tročlana uprava za koju postoji nekoliko kandidata, a Sanader je izrazio uvjerenje da će u radu biti marljivi kao pčele budući da je ime agencije APIS što na latinskom znači pčela.
Najavio je nove susrete s gradonačelnikom Bandićem u vezi s drugim zajedničkim projektima.
Agencija će preuzeti dosadašnje poslove i obveze GZAOP-a i obavljati nove poslove i to izradu planova informatizacije u suradnji sa Središnjim državnim uredom za e-Hrvatsku, razvoj informacijskih sustava i aplikacija tijela državne uprave i Grada Zagreba, davanje informatičke podrške registrima, sudjelovanje u razvoju web portala e-uprave RH i web portala Grada Zagreba, kao i razvoj e-usluga za sve korisnike.
Pisane vijesti