Cappelli za Novu TV: Sjajan adventski iskorak, na razini cijele godine držimo stalan ritam od 5% više turista

Ministar turizam Gari Cappelli za Dnevnik Nove TV govorio je o turističkim brojkama godine na izmaku.


Advent u Hrvatskoj, blagdanski podaci, kako stoje?
- Advent u Zagrebu povećanje 4 -5 posto. I drugi gradovi imaju povećanje, imamo sjajan rezultat u Dubrovniku, 52 % više turista, Split 22 % više turista, dakle, osim Zagreba i ove morske destinacije bilježe izvanredan iskorak.
Na razini cijele godine držimo stalan ritam od 5 posto više turista i nekih  2-3 posto noćenja.
 
I imat ćemo veće prihode.
Prema podacima do prije par dana imamo fiskaliziranih skoro 2 mlrd. više nego prošle godine, to je oko 8 posto.
 
Hvalite Zagreb, hvale ga i strani mediji, no ne možemo zanemariti činjenicu da se upozorava na neke nepravilnosti. Grad Zagreb je jedini koji ne provodi natječaje za dodjelu adventskih kućica, jeste li upoznati s time i može li taj sustav biti bolji?
-Puno se priča o tome, na razini cijele Hrvatske je sada taj buum adventa, sve definitivno treba biti transparentno. Bio sam 11 godina gradonačelnik, treba voditi pažnju dobroga domaćina.
 
Prošle godine ste rekli kako imamo optimalan broj gostiju, no i dalje imamo destinacija koje previše rastu, Dubrovnik, Split. Najavili ste ograničavanje apartmanskog smještaja, za koji će biti zaduženi gradovi?
-Prvo ćemo sjesti s udrugama općina, gradova, županija, već sam razgovarao s kolegama Malenicom i Štromarom da vidimo je li to vezano na prostorne planove i zakone, vodit ćemo računa da tu kvalitetu podignemo, ali da tamo gdje infrastruktura ne može podnijeti više od "x" broja apartmana, što se tiče parkinga, kanalizacije, vode, struje, da radimo na održivosti sustava.
 
Kontinent može i mora rasti…
-U 3 godine 30 % povećanja turista na kontinentu, 66 milijuna kuna uloženo na kontinent. Zato smo išli u ovaj novi paket zakona turističkih zajednica, boravišne pristojbe i članarine. Zašto? Zato što sad imamo poseban fond za kontinent koji će se napuniti s 40-ak milijuna, s druge strane jača članarina. Dakle, što se kontinenta tiče imat ćemo dodatni 60-ak milijuna koje dosad nismo imali.
Drugo, kroz projekt Slavonija, Branja, Srijem, koji pratimo kao Vlada, ako nam se odobri, kroz alokaciju za turizam predviđeno je 575 milijuna kuna.
 
Zašto Slavonija nije predstavljena u Londonu?
-Radi se točno po marketinškom planu koji dogovara Hrvatska turistička zajednica zajedno sa Slavonijom. Po meni oni sad moraju ići na ciljana tržišta, kad premoste najbliže tržište, mjesto im je u Londonu ili bilo gdje drugdje.
 
Razgovarala: Paula Klaić Saulačić
 
Izvor: Nova TV / Vlada
 

Pisane vijesti