Glavina: Predsezona obećava, a pred nama je izazov cjenovne konkurentnosti koja je često ključna za odabir destinacije

Slika /Vijesti/2025/Svibanj/11_svibnja/Glavina_Tonci_Dnevnik_HRT_svibanj_2025.jpg

Gostujući u središnjem Dnevnika HTV-a ministar turizma i sporta Tonči Glavina kazao je kako možemo biti zadovoljni dosadašnjim turističkim rezultatima na nivou cijele Republike Hrvatske.

- Za prvi kvartal, odnosno prva četiri mjeseca, brojke su prilično zadovoljavajuće, imali smo rast od oko četiri posto za prva četiri mjeseca. S obzirom na to da je Uskrs ove godine bio kasnije, u skladu s našim procjenama i očekivanjima, vjerujemo da će nam turistička predsezona cjelokupno kao takva biti jako dobra. Ali vjerujemo i da će turistička posezona biti jako dobra, naveo je ministar.
 
Što se tiče glavnog dijela turističke sezone, poziva na oprez.
 
Poziv na oprez
 
- Imamo okolnosti, odnosno geopolitičke nestabilnosti koje nam ne idu u prilog. Pitanje je kako će se to sve ove godine još rasplesti, i to u glavnom dijelu sezone i drugom dijelu godine. Ono što je činjenica je da su te geopolitičke nestabilnosti i carine rezultirale time da je Europska središnja banka već revidirala gospodarske prognoze za Europu, za EU, eurozonu, na niže, rekao je.
 
Dodao je kako bismo bili zadovoljni s brojkama koje smo imali prošle godine, ali uvijek se teži tome da se pokaže trend rasta prihoda.
 
Ključni su prihodi i zadovoljstvo građana
 
- Prihod je jedan od ključnih mjerila. No, moramo se pomaknuti od samog mjerenja pokazatelja dolazaka i noćenja. Moramo uzeti u obzir i konkretnije gledati nekoliko ključnih parametara, odnosno koliko se novih radnih mjesta otvorilo, koliko je turizam pozitivno utjecao na cjelokupno gospodarstvo Republike Hrvatske i jedan jako bitan segment je mjerenje zadovoljstva domaćeg stanovništva s turizmom, kazao je.
 
- Mi smo odabrali održivost kao naš smjer budućnosti i jako je bitno da imamo dobru simbiozu i da se ne dovedemo u situaciju da su naši građani nezadovoljni turizmom, dodao je.
 
Rast cijena
 
- Cjenovna konkurentnost je sigurno jedan od ključnih čimbenika koji utječu na odabir destinacije. Cijelu ovu zimu proveo sam komunicirajući s našim turističkim sektorom i predstavljajući to kao jedan izazov koji rješavamo. Recentna istraživanja provedena za putnike koji su odlučili putovati na razini Europe, pokazala su da će odabir destinacije biti isključivo po odnosu cijene i kvalitete. Nekad prije to je bila ljepota obale, uslužnost domaćina itd. Dakle, to nam je definitivno izazov, rekao je.
 
- Jako smo se dobro pripremili. Samo smo u Njemačkoj bili na sedam sajmova. Puno smo napravili da Hrvatsku prezentiramo kao zemlju koja nudi dobar odnos cijene i kvalitete. Ali pozivam sve turističke djelatnike da odradimo najbolju moguću godinu po cijelom nizu parametara, istaknuo je ministar.
 
Porez na nekretnine
 
- Mi u posljednjih nekoliko godina imamo nagli rast na strani ponude. Dakle, smještajnih kapaciteta, posebno ako se referirate na privatne iznajmljivače. I to nas vodi do toga da popunjenost po danima pada iz godine u godinu. A sada s ovim promjenama postižemo to da ipak smanjimo toliko velik interes svih novih kapaciteta koji će izaći na tržište, pojašnjava ministar Glavina.
 
- Već sada, u odnosu na 1. siječnja prošle godine, imamo povećanje za 15.000 kreveta. Ali, vjerujemo da će se taj rast smanjiti ove godine i ono što će se dogoditi, jest da će popunjenost biti bolja, istaknuo je.
 
'Naša turistička budućnost ne može biti 60 dana iznajmljivanja'
 
Dodao je kako moramo biti svjesni da naša turistička budućnost ne može biti 60 dana iznajmljivanja, nego moramo širiti realizaciju turističkog prometa i u turističku predsezonu i posezonu.
 
- Pravi iskonski obiteljski smještaj kod domaćina je jedna od naših strateških prednosti, nešto što je stvorilo i doprinijelo razvoju hrvatskog turizma. Mi njega želimo dodatno promovirati i stvoriti dodatne motive za dolazak u takve objekte, istaknuo je.
 
- Zahvaljujući reformi i zakonskim podlogama i zakonima koji su stupili na snagu, sada smo stvorili preduvjete za brendiranje smještaja kod domaćina, kazao je Glavina.
 
- Sutra ćemo predstaviti novi brend i novi vizualni identitet, ali i cijeli niz mjera koje ćemo raditi, način na koji će Hrvatska turistička zajednica i sustav turističkih zajednica brendirati i pozicionirati hrvatski smještaj kod domaćina kao jednu specifičnost i posebnost hrvatskog turizma, kazao je te zaključio kako je siguran da će sa svojim dobrim kvalitetnim radom, kao i sve ove godine, naš obiteljski smještaj i dalje biti izrazita dodana vrijednost hrvatskog turizma.

Izvor: HRT/Vlada
 

Pisane vijesti