Ministar Hajdaš Dončić: Europska unija sufinancirat će 85% izgradnje dionice Dugo Selo-Križevci

Slika /Vijesti/2014/Prosinac/11 prosinca/Dončić.jpg

Europska komisija donijela je odluku kojom će Europski fond za regionalni razvoj sufinancirati rekonstrukciju i izgradnju željezničke pruge na dionici Dugo Selo-Križevci. Ukupna vrijednost projekta je 198 milijuna eura, a EU će sufinancirati projekt sa 168 milijuna eura

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić danas je u Banskim dvorima  izvijestio novinare da su Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture i HŽ Infrastruktura d.o.o. dobili Odluku Europske komisije kojom se iz Europskog fonda za regionalni razvoj financira dio dionice riječkog prometnog pravca, u europskom koridoru poznat kao Mediteranski koridor, od Dugog Sela do Križevaca. Ukupna odobrena vrijednost projekta je 198 milijuna eura, a udio koji će se sufinancirati iz Europskog fonda za regionalni razvoj iznosi nešto više od 168 milijuna eura. Ministar Hajdaš Dončić pojasnio je da je riječ o 38 kilometara nove željezničke pruge. „Radi se o dvokolosječnoj, elektrificiranoj pruzi, s maksimalnom brzinom 160 kilometara na sat, o 17 novih željezničko-cestovnih i dva pješačka prijelaza i rekonstrukciji četiri kolodvora - Dugo Selo, Vrbovec, Gradec i Križevci“, kazao je. Ministar je dodao da se uz to ugrađuju elektronički sigurnosni uređaji, a to sve u konačnici znači da će se vrijeme putovanja smanjiti za 12 minuta te će ukupna ušteda putovanja iznositi oko četiri milijuna eura do 2017. godine. „HŽ Infrastruktura završava s drugim krugom natječaja koncem siječnja te se početak radova očekuje u proljeće iduće godine“, istaknuo je ministar.

Na upit o unapređenju željezničke infrastrukture i brzine prijevoza, ministar je kazao da na većini pruga brzina nije smanjena. „Još ću jednom naglasiti, radi se o dva odvojena sustava, a naravno da bi krajnji korisnik, HŽ Putnički prijevoz  d.o.o., mogao ubrzati promet, dionice treba obnoviti ili izgraditi“, nastavio je ministar. Pojasnio je da je za pripremu dokumentacije potrebno dvije do tri godine, a da će dionica Dugo Selo-Križevci biti prva koja je obnovljena novcem Europske unije.  Također je rekao da u siječnju ili veljači 2015. godine očekuje odluku o osiguravanju sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj za dionicu Žabno-Gradec. Nakon toga, što se tiče same željeznice, u 2016. godini očekuje se završetak natječaja za drugi dio te dionice, od Križevaca do granice s Mađarskom, i isto tako, od Zagreba do Karlovca. Ponovio je da je potrebno tri godine za pripremu projektne dokumentacije. Nakon toga stiže odobrenje o visini sufinanciranja, koje je za dionicu Dugo Selo-Križevci stiglo jučer, i tek se, nakon provođenja javnog natječaja u dva kruga, može pristupiti radovima. Što se tiče vrijednosti dionice Žabno-Gradec, ministar Hajdaš Dončić rekao je da očekuje da će Europska unija također sufinancirati tu dionicu sa 85 posto. „Radi se o manjem projektu, tako da će konačna cijena ovisiti o javnom natječaju, ali ne bi trebala prelaziti 40 milijuna eura“, zaključio je ministar.  
 

Pisane vijesti | Govori i izjave