- Objavljeno: 09.04.2015.
Predsjednik Vlade u Koprivnici: Ovo je potpuno hrvatska priča, rezultat znanja i rada naših ljudi uz podršku Vlade
Predsjednik Vlade Republike Hrvatske Zoran Milanović sudjelovao je danas u prvoj redovnoj vožnji novog vlaka na relaciji Zagreb-Koprivnica, prvog iz serije naručenih vlakova za HŽ Putnički prijevoz.
Po dolasku na Željeznički kolodvor Koprivnica, predsjednik Vlade Zoran Milanović izjavio je okupljenim novinarima da je Vlada ovaj posao pratila cijelo vrijeme od potpisivanja ugovora. „Rečeno-učinjeno“ kazao je premijer i dodao:„Ovo je prvi od 44 vlaka koji će izaći iz tvornice Končar, rezultat rada i razvoja naših ljudi, dizajn naših ljudi, financiran od strane Putničkog prijevoza Hrvatskih željeznica, Hrvatske banke za obnovu i razvitak, dakle potpuno hrvatska priča, koju bi trebalo pokušati prodati i u inozemstvo. Ovo je vlak kakav se gradi na pet mjesta u Europi, predstavlja znanje i drago mi je da smo od prvoga dana radili na ovome i da se rezultati vide. Svaki mjesec će izlaziti jedan do dva vlaka, rekao je premijer i dodao da on, naravno, neće biti u svakom od njih, ali i da se u ovom prvom htio provozati jer smatra da je to važno, radi se o rezultatu rada i razvoja naših firmi i naših ljudi, uz podršku hrvatske Vlade. Najavio je da će se ovaj proizvod ponuditi zemljama Srednje Azije, zemljama bivšeg Sovjetskog saveza, gdje imaju potrebu za njim, a premijer vjeruje smo u tome kvalitetni i povoljni.Novi elektromotorni vlak kojim je putovao premijer Milanović, proizvela je tvrtka Končar – Električna vozila i prvi je od 44 vlaka za prigradski i regionalni promet HŽ Putničkog prijevoza koji će, prema ugovoru iz siječnja prošle godine, biti isporučeni i pušteni u promet do kraja 2017. godine.
Ukupna vrijednost ugovora je 1,63 milijarde kuna, a realizirat će se u dvije faze. U prvoj fazi predviđena je isporuka 20 elektromotornih i jednog dizelsko-električnog vlaka, a u drugoj će biti proizvedeno 12 elektromotornih i 11 dizelsko - električnih vlakova.
Nakon puštanja prvog elektromotornog vlaka, svaki idući mjesec u promet će biti puštena po dva nova vlaka iz prve faze. Svi vlakovi bit će proizvedeni i pušteni u promet do kraja 2017. godine.
Radi se o hrvatskom proizvodu visoke tehnologije na čijoj je proizvodnji zaposleno tri tisuće radnika, koji podiže konkurentnost hrvatskih tvrtki i otvara mogućnost izlaska na druga tržišta.
Najvažniji hrvatski sofisticirani proizvodi ugrađeni u vlak su elektronički pretvarači glavnog pogona i pomoćnih napajanja, vučni transformatori, vučni motori, mikroprocesorski sustav upravljanja i zaštita, sustav informiranja putnika, video-nadzor i drugo. Niskopodnost novih motornih vlakova omogućavat će neometan ulazak putnika s perona standardne visine. Broj sjedećih i stajaćih mjesta ovisit će o namjeni vlaka. U vlakovima će biti omogućena vožnja osoba u invalidskim kolicima te prijevoz bicikala. Sjedala će biti izvedena kao dvosjedi i jednosjedi, a u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću bit će ugrađena i preklopna sjedala. Zahvaljujući dvostrukim širokim vratima, bit će omogućen brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika. Vlakovi će biti opremljeni modernim sustavom grijanja i hlađenja, električnim utičnicama za mobitele i prijenosna računala, te bežičnim pristupom internetu. Prozorska stakla bit će zatamnjena radi zaštite od sunca. Zaustavljanja u službenim mjestima najavljivat će se putem sustava za informiranje putnika koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na displejima i razglasom. Cjelokupan prostor za putnike bit će pod video-nadzorom.