U Vladi potpisan Ugovor za pružnu dionicu Križevci-Koprivnica-državna granica vrijedan 2 milijarde i 418 milijuna kuna

U nazočnosti predsjednika Vlade Andreja Plenkovića i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, potpisan je danas u Banskim dvorima Ugovor za izvođenje radova na Projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Križevci-Koprivnica-državna granica. Ugovor su potpisali predsjednik Uprave HŽ infrastrukture d.o.o. Ivan Kršić i predstavnik Uprave tvrtke Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. Muhammet Cengiz.

Predsjednik Vlade Andrej Plenković je naglasio da je riječ o važnom strateškom projektu koji se nalazi na europskom, odnosno Mediteranskom koridoru, te je najveće ulaganje u željezničku infrastrukturu.
 
„Ovih 42 kilometra i ova 42 mjeseca koji su predviđeni da se projekt realizira je ambiciozan rok. Ali, rok koji se može realizirati“, poručio je.
 
Plenković je izdvojio da je cijeli projekt sufinanciran s 1,8 milijardi kuna bespovratnih europskih sredstava.
 
„To je još jedan dokaz koliko je članstvo Hrvatske u Europskoj uniji važno za izgradnju prometne infrastrukture“, kazao je.
 
Desetljeće modernizacije željezničke infrastrukture
 
U tom je kontekstu istaknuo da je desetljeće pred nama desetljeće modernizacije željezničke infrastrukture. Podsjetio je na nedavno puštanje u promet pruge Gradec – Sveti Ivan Žabno, što je prvih 12 kilometara nove željezničke pruge u zadnje 52 godine.
 
„Ako jedan sektor prometa zahtjeva dodatni napor, onda je to željeznica. Drago nam je da je riječ o projektu koji spaja Rijeku s Mađarskom, dakle jedan od najvažnijih prometnih koridora uopće“, kazao je.
 
U svjetlu gospodarskog rasta, Plenković je poručio da projekt znači golemi razvojni trenutak za Koprivničko-križevačku županiju.
 
„Vjerujem da će se jako dobro osjetiti u gospodarstvu, ali i, u konačnici, spojit će se Rijeka i Zagreb sa srednjom Europom. Čestitam svima, ovo je jedan veliki iskorak te na ovom tragu trebamo nastaviti s ulaganjem u željezničku infrastrukturu u sljedećih deset godina. Na taj je način modernizirati, učiniti dostupnijom, svim našim građanima omogućiti brži i ekološki prihvatljiviji promet“, kazao je predsjednik Vlade Plenković.
 
Naglasio je da su i velike ambicije u Slavoniji, da se krene od Zagreba prema Vinkovcima – i zbog kulture korištenja vlaka u tom pravcu, a isto tako zbog brzine prometa.
 
Izgradnja 42 kilometra dvokolosiječne pruge
 
Predsjednik Uprave HŽ infrastrukture Ivan Kršić istaknuo je da je riječ o još jednom značajnom projektu kojim se nastavlja modernizacija pruge na hrvatskom dijelu Mediteranskog koridora te još jedan u nizu projekata koji je sufinanciran europskim sredstvima, konkretno Instrumentom Europske unije za povezivanje Europe (CEF).
 
Kršić je naveo da je vrijednost radova 2 milijarde i 418 milijuna kuna. Planirani početak radova je travanj 2020. godine, a predviđeni rok trajanja radova je 42 mjeseca. Završetak radova očekuje se u listopadu 2023. godine.
 
Uz 42 kilometra moderne dvokolosiječne pruge, projekt uključuje rekonstrukciju devet kolodvora i stajališta, sedam mostova, dva vijadukta, 21 podvožnjak i nadvožnjak. Izgradit će se 25 kilometara zidova za zaštitu od buke, modernizirat će se šest željezničko-cestovnih prijelaza, a njih 11 će se denivelirati.
 
"Ova i sljedeća godina ostat će zapisana kao godina EU fondova i ulaganja u prometnu željezničku infrastrukturu", istaknuo je Kršić.
 
Izvijestio je da uz ovaj projekt započinju i radovi na projektu Virovitica-Pitomača, Vinkovci-Vukovar te Savski Marof-Zagreb. Sljedeće godine, naglasio je, započinju radovi na najvećem projektu od svih, a to je Hrvatski Leskovac-Karlovac.
 
"Nakon ovog velikog investicijskog ciklusa imat ćemo modernu željezničku infrastrukturu u rangu europske. Realizacija svih tih projekta omogućit će i daljnji razvoj Luke Rijeka te će imati značajan utjecaj na rast hrvatskog gospodarstva u cjelini", istaknuo je Kršić.
 
HŽ Infrastruktura provodi projekte vrijednosti veće od 1,5 milijarde eura
 
Ministar Oleg Butković naglasio je da su ulaganja u željeznicu viša no ikad, podsjetivši da je u 12-om mjesecu otvorena prva pruga nakon 50 godina Sveti Ivan Žabno-Gradec.
 
Istaknuo je da je projekt za koji je danas potpisan ugovor trenutno po vrijednosti najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj, s obzirom da mu vrijednost, kad se uračuna PDV, premašuje tri milijarde kuna.

"Najvažnije je da se to događa na Mediteranskom koridoru koji povezuje Rijeku i Budimpeštu", dodao je ministar.

Kazao je i da HŽ Infrastruktura provodi projekte vrijednosti veće od 1,5 milijarde eura, što je, smatra Butković, Hrvatskoj nakon gradnje autocestovne infrastrukture prijeko potrebno te nas, dodao je, svrstava uz bok modernih europskih država koje imaju razvijenu željeznicu.

Što se tiče Luke Rijeka, ministar je podsjetio da su prije nekoliko dana otvorene i ponude za Zagrebačku obalu, a da su pristigle ponude sedam puta veće vrijednosti koncesijske naknade no što je to bilo predviđeno. Ministar smatra da te ponude ne bi bile tako dobre da nema projekata na Mediteranskom koridoru, kao i projekata koje HŽ Infrastruktura provodi u samoj luci, što uključuje i kontejnerski terminal Brajdicu.



Pisane vijesti | Andrej Plenković