Ministar Hajdaš Dončić: Očekivani iznos jednokratne uplate, po procjenama, može biti između 2,4 i 3,2 milijarde eura

Slika /2016/Glavno tajništvo/ENG/novosti/Arhiva/ministar_hajdas_doncic_ocekivani_iznos_jednokratne_uplate_po_procjenama_moze_biti_izmedu_2_4_i_3_2_milijarde_eura.jpg

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić danas je u Banskim dvorima održao konferenciju za medije o modelu monetizacije javnog duga vezanog uz društva Hrvatske autoceste d.o.o. i Autoceste Rijeke-Zagreb d.d. kroz dodjelu koncesije za upravljanje i održavanje autocesta.

Ministar Hajdaš Dončić podsjetio je da je prošlo godinu dana od odluke Vlade za odabir savjetnika za monetizaciju javnog duga vezano uz operatere autocesta u državnom vlasništvu, Hrvatske autoceste i Autocestu Rijeka-Zagreb, a kao Savjetnika je angažirala zajednicu ponuditelja koja se sastoji od društva Erste Group Bank AG, društva Deloitte savjetodavne usluge d.o.o., društva Wolf Theiss Rechtsanwälte GmbH – Podružnica Zagreb, te društva za upravljanje autocestama Asfinag International.

Savjetnik je imao zadatak pronaći najbolji model monetizacije, na temelju koncesije, a sukladno ciljevima koji su bili zadani, poslovni savjetnik je predložio Vladi, tj. Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture model koncesije kao najbolji za monetizaciju javnog duga koji se odnosi na Hrvatske autoceste i Autocestu Rijeka-Zagreb. „To znači da bi do kraja ove godine, sukladno operativnom planu, završili preliminarni razgovori s potencijalnim investitorima, nakon toga slijedi faza slanja neobavezne ponude, pa faza pregovora, i naposljetku faza slanja obvezne ponude“, rekao je ministar i dodao da bi ta financijska transakcija mogla biti dovršena u razdoblju između 9 do 12 mjeseci, ukoliko se zadovolje osnovni ciljevi, tj parametri koji su postavljeni Savjetniku, a samim time i koncesionaru. „Mi ovdje govorimo o vremenskom roku koji može biti između 30 i 50 godina, govorimo o očekivanom iznosu jednokratne uplate koji, po procjenama, može biti između 2,4 i 3,2 milijarde eura, govorimo o obvezama koncesionara da sukladno pozitivnim propisima RH i izravno primjenjivim direktivama EU u periodu koncesioniranja preuzima kompletno i redovno održavanje, kao i naplatu cestarina. U slučaju porasta godišnjeg prometa na određenim dionicama, bit će obveza izgraditi treću traku, a to je, kao što svi znamo, dionica između Karlovca i Zagreba“, rekao je ministar i dodao da će sadašnja trošarina od 0,6 kuna po litri naftnih derivata koja se plaća HAC-u ostati na raspolaganju za druge infrastrukturne projekte.

I na kraju, ministar Hajdaš Dončić rekao je da, zbog velikog kreditnog zaduženja, HAC i ARZ nisu sposobni sami refinancirati svoja dugovanja, bez aktiviranja državnog jamstva. „A zbog porasta javnog duga, što se reflektira kroz preuzimanje duga zdravstva u javni dug, njegova visina je u Hrvatskoj vrlo nepovoljna i time je ograničavajući faktor koji onemogućava nove investicije“, završio je ministar.



Pisane vijesti