- Objavljeno: 21.02.2008.
Okrugli stol "Socijalna odgovornost i zaštita ljudskih prava na tržištu rada"
Partnerski odnos prema radnicima trebao bi biti dijelom socijalne odgovornosti svih poduzeća, poručeno je s današnjeg okruglog stola "Socijalna odgovornost i zaštita ljudskih prava na tržištu rada", koji je organizirao Vladin ured za ljudska prava.
ZAGREB, 21. veljače 2008. (Hina) - Partnerski odnos prema radnicima trebao bi biti dijelom socijalne odgovornosti svih poduzeća, poručeno je s današnjeg okruglog stola "Socijalna odgovornost i zaštita ljudskih prava na tržištu rada", koji je organizirao Vladin ured za ljudska prava. Iako se u Hrvatskoj i svijetu u posljednje vrijeme puno govori o društveno odgovornom poslovanju, ono često završava na razini promidžbe, mišljenja je predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata Krešimir Sever.
Kompanijama je često jeftinije organizirati javne humanitarne akcije za pomoć bolnicama ili zakladama nego uložiti novac u izravnu reklamu, što ni u kom slučaju nije društveno odgovorno poslovanje.
Jednako tako, tvrdi Sever, društveno odgovorno ne posluju ni kompanije koje s jedne strane ulažu u javnu promidžbu svoje odgovornosti, dok istodobno u vlastitim kompanijama kolektivno ne pregovaraju, a ljudi im rade dulje od punog radnog vremena.
Brojne su kompanije kod sebe organizirale vrtiće, mjesta za kućne ljubimce, fitnes centre i bazene, što zarobljava ljude, pa kompanije zaposlenicima postaju surogat obitelji, a oni koji iz nekih obiteljskih razloga ne mogu odgovoriti toj vrsti izazova bivaju obilježeni, teže napreduju na poslu i slično, rekao je Sever.
Predstojnik Vladina ureda za ljudska prava Luka Mađerić također je ocijenio niskom društvenu odgovornost naših korporacija.
Iako bi zaštita ljudskih prava trebala biti ugrađena u poslovnu strategiju svih korporacija, ona je na žalost često samo mrtvo slovo na papiru, ocjenjuje Mađerić.
Direktorica Kompanijskih komunikacija Ericssona Nikole Tesle Snježana Bahtijari ustvrdila je kako ta kompanija promovira praksu društvene odgovornosti u pravom smislu riječi, te odašilje poruku da su razumijevanje potreba radnika i uključivanje u dijalog od velike važnosti za ostvarenje poslovnih ciljeva kompanije.