Potpisan ugovor o zajmu za dovršetak Autoceste Rijeka-Zagreb

Predstavnici Autoceste Rijeka - Zagreb d.d. i Europske investicijeske banke (EIB) potpisali su danas ugovor o zajmu vrijedan 210 milijuna eura kojim će se financirati izgradnja 44,26 kilometara punog profila autoceste na od Kikovice do vijadukta Stara Sušica.

RIJEKA, 9. ožujka 2006. (Hina) - Predstavnici Autoceste Rijeka - Zagreb d.d. i Europske investicijeske banke (EIB) potpisali su danas ugovor o zajmu vrijedan 210 milijuna eura kojim će se financirati izgradnja 44,26 kilometara punog profila autoceste na od Kikovice do vijadukta Stara Sušica.

Ugovor su potpisali predsjednik Uprave AC Rijeka - Zagreb Jurica Prskalo i potpredsjednik EIB-a Wolfgang Roth, koji je potom s ministrom financija Ivanom Šukerom potpisao i ugovor o državnom jamstvu za taj zajam.

Rok vraćanja toga zajma, kako je rečeno, najvećeg koji je EIB ikada odobrio u Hrvatskoj, je 25 godina, a poček 5 godina. Kamatna stopa iznosi EURIBOR plus najviše 0,13 posto, a druge naknade, uobičajene za obradu kredita, nisu ugovorene. Povrat novca ostvarivat će se iz prihoda AC Rijeka- Zagreb, od naplaćene cestarine.

Završetak radova te, II. B faze autoceste Rijeka - Zagreb, očekuje se do kraja 2008.

Na dionici autoceste od Kikovice do vijadukta Stara Sušica bit će izgrađeno 6 kilometara vijadukata i više od 10 kilometara tunela, odnosno 11 mostova i vijadukata i 9 tunela, što čini 27 posto dionice, kazao je predsjednik Uprave Autoceste Jurica Prskalo.

Radovi na izgradnji II A faze punog profila, odnosno 11,3 kilometra autoceste od Bosiljeva do Stare Sušice su u tijeku, a započeli su 2005. Tri kilometra dionice Kupjak-Vrbovsko, uključujući tunel Čardak, bit će pušteni u promet u ljeto ove godine, a radovi na 8,2 km dionice od Vrbovskog do Bosiljeva bit će završeni do 2007.

Svečanosti potpisivanja ugovora nazočio je predsjednik Vlade Ivo Sanader.

"Mimo svih i iznad svih političkih razlika, ova Vlada brine o Rijeci kao jednom od najvažnijih prioriteta", rekao je Sanader i istaknuo da će puni profil autoceste omogućiti Europi brži dolazak do Jadrana, ali, prije svega, poboljšanje kvalitete života ljudi u Hrvatskoj.

K tomu, Hrvatska će za koju godinu biti premrežena autocestama i postati sastavnica buduće jadransko-jonske autoceste, rekao je.

Premijer je još naglasio da će Vlada poduprijeti projekt zimske univerzijade u Gorskom kotaru te najavio ostvarenje projekta nizinske željezničke pruge od Rijeke do Zagreba.

Izgradnja te pruge trebala bi početi 2007. i biti gotova do 2012., a cijeli bi projekt stajao 8 milijarda kuna. Ta će pruga imati kapacitet od 25 milijuna tona tereta na godinu i omogućiti riječkoj luci nekoliko puta veći transport tereta nego sada.

Govoreći o lučkim skladištima koja su trebala biti srušena u sklopu projekta modernizacije riječke luke, ali su proglašena zaštićenim kulturnim dobrom, premijer Sanader je ocijenio da baštinu treba čuvati, ali da ona donekle ograničava razvoj te da treba pokušati zadržati oba načela.

Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta predstavio je ulaganja u cestovnu infrastrukturu riječkog prometnog pravca.

Hrvatske ceste uložile su na području riječke aglomeracije 320 milijuna kuna u 2005., a još 240 milijuna bit će uloženo u 2006.

Ukupna ulaganja u cestovnu infrastrukturu na tom području od 2005. do 2008. godine iznosit će 3,7 milijarda kuna, što je više od 10 posto od svih ulaganja u hrvatske ceste, kazao je Kalmeta.

Na svečanosti potpisivanja ugovora o zajmu za izgradnju II. B faze autoceste Rijeka - Zagreb bili su uz predstavnike Vlade, EIB-a i mjerodavnih ministarstava nazočni i predstavnici riječke lokalne i područne uprave.



Pisane vijesti