- Objavljeno: 03.10.2009.
Predsjednica Vlade na obilježavanju Dana ružičaste vrpce
ZAGREB, 3. listopada 2009. (Hina) - Tradicionalna šetnja kojom se deseti put u Hrvatskoj obilježava Dan ružičaste vrpce, posvećen ranom otkrivanju raka dojke, održana je danas u Zagrebu i 30 hrvatskih gradova.
Građani su se u Zagrebu okupili ispred Hrvatskog narodnog kazališta nakon čega su u koloni s kišobranima i balonima s oznakama Dana ružičaste vrpce prošetali središtem grada.
Akciji se pridružila i premijerka Jadranka Kosor, koja je kao ministrica obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti bila na svim dosadašnjim šetnjama Dana ružičaste vrpce.
"Mogu vam obećati da ćete imati potporu Vlade kao i do sada", rekla je Kosor. Unatoč teškim vremenima i restriktivnom proračunu za sljedeću godinu u kojem ćemo se morati mnogo toga odreći neće se odustati od nacionalnog programa za rano oktkrivanje raka dojke i drugih programa koji mogu pomoći, rekla je Kosor. Dodala je da će za to povećati sredstva gdjegod to bude moguće.
Kosor je pozvala žene da se odazovu pozivu na pregled. "Želim ohrabriti sve nas da se strahu odupremo i da odemo na pregled", rekla je Kosor, podsjetivši da se žene nisu odazivale na pregled iz raznih razloga, a jedan od njih je strah.
"Opasnom neprijatelju, ubojici trebamo se suprotstaviti prije svega znanjem i odlučnošću", rekla je premijerka.
U Hrvatskoj godišnje od raka dojke oboli oko 2.300 žena, a umre 900. Broj oboljelih i umrlih raste s dobi, znatnije iznad 50-te godine, ali se ta dobna granica sve više snižava. Bolest se u Hrvatskoj dijagnosticira u početnom stadiju u samo 41 posto žena, a rano otkriveni rak dojke izlječiv je u 98 posto bolesnica.
Udruga Europa Donna Hrvatska stoga ističe važnost redovitih mamografskih pregleda za žene koji jamče rano otkrivanje bolesti i pravodobno liječenje bolesti.
Akcijom se želi upozoriti žene da vode brigu o zdravlju jer je rak dojki izlječiv otkrije li ga se na vrijeme, rekla je predsjednica Hrvatskog foruma protiv raka dojke Europa Donna Hrvatska Nada Kraljević.
Pod sloganom "Više od riječi" u akciju se drugu godinu pridružuju i tvrtke Vipnet i Samsung, koje će sav prihod od prodaje mobitela marke Pink Ribbon preusmjeriti u obrazovanje osoba koje će raditi u centrima za pomoć oboljelima od raka dojke.
Od prikupljena novca u lanjskoj akciji nabavljen je dijagnostički aparat za šibensku bolnicu.