Hrvatska delegacija sudjeluje na londonskom sastanku inicijative Partnerstva za otvorenu vlast

Predstavnici vlada, civilnog društva i privatnog sektora okupili su se u Londonu gdje će se 61 država članica inicijative Partnerstvo za otvorenu vlast obvezati na ukupno 1.078 mjera usmjerenih ka poboljšanju života građana. Sastanak se održava 31. listopada i 1. studenog 2013.

Hrvatska delegacija, koju predvodi Igor Vidačak, ravnatelj Vladinog ureda za udruge, na samitu će predstaviti neke od mjera na koje će se Vlada Republike Hrvatske obvezati u razdoblju 2014. do 2016. godine, u svrhu postizanja veće otvorenosti i transparentnosti.

Na globalnoj razini, londonski samit obilježava sljedeće:

· Proširenje broja članica inicijative na 61 državu.

· Predstavnici svih vlada nazočnih na samitu objavit će nove obveze svojih vlada, koje će biti integrirane u nove akcijske planove inicijative Partnerstvo za otvorenu vlast

· U sklopu natječaja „Bright Spots” bit će predstavljeno sedam pojedinaca, iz sedam različitih država, koji će s prisutnima podijeliti svoje priče o uspjehu u sklopu provedbe inicijative Partnerstvo za otvorenu vlast

· Lansiranje prvih Izvještaja o napretku za osam država pokretačica inicijative – Brazil, Indonezija, Meksiko, Norveška, Filipini, Južna Afrika, Velika Britanija i Sjedinjene Američke države. Izvještaji su pripremljeni kroz novi instrument – Nezavisan izvještajni mehanizam (Independent Reporting Mechanism - IRM) kojim se ocjenjuje napredak svake pojedine države u ostvarenju mjera na koje se obvezala u sklopu inicijative.

· Lansiranje novog natječaja za nagradu Otvorena vlada kojim će se dodijeliti priznanje javnim programima u državama članicama inicijative za njihove napore usmjerene ka podizanju razine otvorenosti i odgovornosti u radu te responzivnosti spram građana. Inauguracijska tema natječaja u 2014. godini bit će sudjelovanje građana.

Vlada Republike Hrvatske, po pristupanju inicijativi u rujnu 2011., započela je s provedbom Akcijskog plana za provedbu inicijative Partnerstvo za otvorenu vlast u Republici Hrvatskoj za razdoblje 2012. do 2013. u travnju 2012., a u rujnu 2013. objavljeno je prvo Izvješće o provedbi Akcijskog plana.

Kako je predstavljeno u Izvješću, o d ukupno 33 provedbene aktivnosti, njih 11 je u potpunosti provedeno, za njih 19 provedba je u tijeku, dok su 3 aktivnosti djelomično provedene te se može zaključiti da je provedba inicijative Partnerstvo za otvorenu vlast u prvih godinu dana bila u najvećoj mjeri uspješna.

Ostvareni su neki značajni rezultati, posebice u području unapređenja savjetovanja sa zainteresiranom javnošću i prava na pristup informacijama, iako i dalje ostaju određeni izazovi koje treba tek riješiti u narednom razdoblju. Prvenstveno se to odnosi na dio aktivnosti iz područja fiskalne transparentnosti, ali isto tako i u dijelu koji se odnosi na korištenje informacijskih tehnologija gdje se tek očekuju rezultati predviđeni Akcijskim planom.

S druge strane, Vlada Republike Hrvatske, odnosno pojedina ministarstva i druga državna tijela istovremeno su provela značajan broj drugih aktivnosti koje pridonose ciljevima postavljenima u Akcijskom planu, a kojima je Vlada Republike Hrvatske u proteklih godinu dana dokazala svoju namjeru primjene načela i standarda na koje se obvezala pristupivši inicijativi Partnerstvo za otvorenu vlast.

Vlada Republike Hrvatske odlučna je i dalje nastaviti s provedbom inicijative Partnerstvo za otvorenu vlast u Republici Hrvatskoj. U tom smislu već je započeo rad na izradi novog Akcijskog plana koji će u obzir uzeti dosadašnja iskustva i naučene lekcije, a bit će razvijen u suradnji sa širokim krugom dionika iz različitih sektora. Na sjednici Savjeta inicijative Partnerstvo za otvorenu vlast definirane su osnovne smjernice za aktivnosti koje bi trebale biti obuhvaćene novim Akcijskim planom, a koje će biti predstavljene i na londonskom samitu. One, između ostalog, uključuju izradu i objavu javno pretražive baze podataka o izvršenim plaćanjima s jedinstvenog računa državnog proračuna sukladno propisanim proračunskim klasifikacijama, nastavak aktivnosti u vezi s uspostavom jedinstvenog središnjeg portala hrvatske Vlade koji će pridonijeti otvorenijem i transparentnijem radu svih vladinih tijela, unapređenju komunikacije s građanima te pružanju javnih usluga online, unapređenje primjene Zakona o pravu na pristup informacijama te izradu jedinstvenog portala e-savjetovanja u svrhu jačeg uključivanja građana u procese donošenja odluka.

Za više informacija molimo obratite se Sandri Pernar, u Vladinom Uredu za udruge, na e-mail adresu: sandra.pernar@uzuvrh.hr te broj mobitela: 098 200 155 ili posjetite www.opengovpartnership.org. Na navedenoj stranici bit će dostupan i live stream službenog programa samita.



Pisane vijesti