- Objavljeno: 06.10.2013.
Izjava za javnost: Zrakoplov je korišten za službene potrebe
Obzirom na brojne netočne objave u medijima i upite pojedinih redakcija nakon konzultacija s MUP-om i Direkcijom za korištenje službenih zrakoplovdajemo slijedeću izjavu za javnost.
Predsjednik Vlade RH Zoran Milanović putovao je službenim automobilom u posjet Bosni i Hercegovini tijekom kojeg je posjetio Livno, Tomislavgrad, Ramu, Kupres, Bugojno, Gornji Vakuf-Uskoplje i Kraljevu Sutjesku. Iz posjeta susjednoj državi vratio se službenim zrakoplovom iz Sarajeva u Hrvatsku, sletivši u Zračnu luku Rijeka.Dakle, zrakoplov je korišten za službene potrebe, sukladno Uredbi o direkciji za korištenje službenih zrakoplova. Let je unaprijed planiran i odobren na toj relaciji.
Što se tiče upita oko troškova leta prvo na Krk, a potom u Zagreb, prosječan trošak sata leta zrakoplova CL-604 iznosi 3.300$ i on uključuje: gorivo, radove održavanja i potrošne dijelove, rezervne dijelove iz programa održavanja (SMART program) i druge troškove puta (kao što su aerodromske naknade, troškovi preleta, catering i sl) što za jučerašnju razliku u dužini leta od 17 minuta iznosi oko 935$ (dakle cca 765€). Naime, let Sarajevo-Zagreb kraći je za dvije minute od leta Sarajevo-Rijeka, dok let s Krka do Zagreba traje 15 minuta. Obzirom da predsjednik Vlade u Bosnu i Hercegovinu nije putovao zrakoplovom već službenim automobilom, troškovi puta su samim time smanjeni (samo troškovi noćenja i dnevnica za četiri člana posade iznosili bi oko 800 €). Toliko bi u gruboj procjeni iznosili i troškovi osiguranja trase, prijevoza i pratnje predsjednika Vlade cestovnim putem iz Zagreba na Krk, te je ozbirom na istovjetnost troškova i činjenicu da je predsjednik Vlade štićena osoba, odabrana ova ruta, sukladno provedbenom planu o kojem odlučuje nadležna Uprava za posebne poslove sigurnosti MUP-a.
Inače, u prvih šest mjeseci ove godine, službeni je zrakoplov korišten za 30 putovanja, odnosno ukupno 65 puta (donja tablica). Od toga je zrakoplov 19 puta korišten za potrebe Predsjednika Republike, isto toliko puta za potrebe predsjednika Vlade RH, te 12 puta za potrebe Hrvatskog sabora.
Prilog: Uredba o direkciji za korištenje službenih zrakoplova