Ministar Hajdaš Dončić: Nije točno da se ukidaju pruge, nego se onim nerentabilnima neće voziti putnički promet

Slika /2016/Glavno tajništvo/ENG/novosti/Arhiva/ministar_hajdas_doncic_nije_tocno_da_se_ukidaju_pruge_nego_se_onim_nerentabilnima_nece_voziti_putnicki_promet.jpg

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić održao je konferenciju za medije, nakon sjednice Vlade, na kojoj je govorio o poslovanju željezničkog prometa.
 

Ministar Hajdaš Dončić naglasio je da Hrvatska, kao zemlja s nešto više od četiri milijuna stanovnika, ima izvrsno razvijenu mrežu autocesta i subvenciju zračnog prometa u iznosu od 110 milijuna kuna godišnje. „Imamo destinacije koje su apsolutno autobusne ili auto destinacije i gdje apsolutno nikada, čak da uvedemo i super moderne putničke vlakove, lokalno stanovništvo u većoj mjeri neće koristiti te vlakove“, istaknuo je ministar obrazlažući potrebu za restrukturiranjem željezničkog prometa.

Sustav željeznica sastoji se od tri neovisna poduzeća, od kojih HŽ Infrastruktura ulaže novac u pruge. Ministar je pojasnio da nije točno ono što se govori da se „ukidaju“ neke pruge. „Ne ukidaju se, samo se neće voziti putnički promet“. Za primjer je naveo prugu Metković-Ploče, koja je dio europskog koridora, a po svim svojim karakteristikama namijenjena je prijevozu robe i koja godišnje prevozi oko dva milijuna tona tereta. „Dakle, ona neće biti zatvorena za kargo promet, dapače, država će još više ulagati u tu prugu“, rekao je ministar ističući da postoji mogućnost da u periodu 2020.-2030. ta pruga bude prijavljena za povlačenje sredstava iz Kohezijskog ili strukturnih fondova.

Ministar je istaknuo da je u Hrvatskoj za putnički promet isplativo manje od 4 posto željeznice. HŽ Putnički će, stoga, poslati svoj plan restrukturiranje kroz dva tjedna Agenciji za zaštitu tržišnog nadmetanja. U planu restrukturiranja je racionalizacija i smanjivanje broja zaposlenih u cilju da HŽ Putnički postane tvrtka održiva na tržištu. Početkom sljedeće godine lokalnim samoupravama bit će omogućeno da tzv. nerentabilnim prugama oni mogu voziti, u dogovoru s privatnim partnerom, a država će osigurati određeni dio subvencija, ali u minimalnom iznosu, kao što su primjeri nekih europskih zemalja.

„Ono što je u budućnosti jedino održivo, a znam da se to nekima neće svidjeti, su koridorske pruge, znači mediteranski koridor Rijeka-Botovo, namijenjen kargo prijevozu, naravno da će po njemu voziti i putnički vlakovi, ali primarno namijenjen prijevozu robe. I dio bivše desetke, dakle slovenska granica - granica sa Srbijom, koji je opet namijenjen kargo prometu, a naravno da će voziti i putnički. Ostalo su, sukladno zajedničkim prometnim politikama, aglomeracije gradova: Zagreb, Osijek, Rijeka i Split“, pojasnio je ministar Hajdaš Dončić. Najavio je da će HŽ Putnički i dalje nastaviti s redukcijom određenih linija, odnosno da će se neke pruge ukidati za putnički promet jer sustav ne može propasti. Ministar je rekao da je željeznički sustav danas u problemima upravo zbog neracionalnosti poslovanja do sada, zbog prevelikog broja zaposlenih i zbog voženja po prugama koje su ekonomski nerentabilne.
 

Pisane vijesti