- Objavljeno: 22.02.2019.
Ministar Horvat: Po privlačenju investicija, Hrvatska je u sredini tablice europskih zemalja
Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat izjavio je u petak na konferenciji "InvestCro - Je li Hrvatska spremna za nove investicije?" da su stope rasta BDP-a od 2,7 posto, izvoza od 4 posto te investicija od 4,3 posto dobar temelj, ali da nisu dovoljne da se izjednačimo s onim zemljama s kojima bismo rado bili uz bok.
Istaknuvši potrebu za daljnjim reformama, ministar smatra da je po privlačenju investicija Hrvatska u sredini tablice europskih zemalja. Tvrdi da u ovom trenutku Hrvatska ima jedan od najkonkurentnijih poticajnih okvira za investitore.
"Ukidanjem administrativnih prepreka, smanjivanjem neporeznih opterećenja, smanjivanjem cijene rada, smanjivanjem praznine između nečeg što računovođe zovu neto jedan odnosno bruto dva želimo rasteretiti poduzetnike u plaćanju rada, ali i povećati neto osobni dohodak svakog radnika", kazao je ministar na konferenciji koju su organizirali Poslovni dnevnik, Večernji list i 24 sata, s ciljem ukazivanja na problematiku stranih i domaćih ulaganja.
Dodao je da u smislu privlačenja investicija hrvatska područja nisu ravnomjerno razvijena, pa postoje dijelovi Hrvatske gdje sustav funkcionira puno bolje i brže se mijenja, a postoje i oni dijelovi države gdje promjene moraju biti puno drastičnije.
"U Hrvatskoj se poslovanje mora moći pokrenuti unutar dva dana, aplikacija za to je u procesu izrade, počet ćemo je testirati u travnju sa željom da u svibnju u Hrvatskoj svi budući poduzetnici pokretanje poslovanja naprave elektroničkim putem, u jednom koraku, u samo dva dana", rekao je Horvat, dodavši i da ministar graditeljstva i prostornoga uređenja Predrag Štromar također provodi akcijski plan u sklopu kojeg će 22 koraka u ishođenju građevinske dozvole pokušati smanjiti na 15 ili 16.
Horvat je kazao i da stranci Hrvatsku ponajprije percipiraju kao zemlju sunca i mora jer je mnogo novca uloženo u takav brending. S druge strane, Hrvatska nije prepoznata kao destinacija za investiranje upravo zato jer u tom segmentu nedostaje marketinga, smatra Horvat.
(Izvor: HINA)