Potpredsjednik Vlade Uzelac na okruglom stol o predvisokoškolskom obrazovanju

ZAGREB, 18. svibnja 2009. (Hina) - Odbor za suradnju s hrvatskim sveučilištima i znanstvenim institutima Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) i Rektorski zbor visokih učilišta organizirali su danas okrugli stol "Predvisokoškolsko obrazovanje: Hrvatski kvalifikacijski okvir, naukovna osnova i izobrazba nastavnika i učitelja".

Predsjednik Povjerenstva za izradbu Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira (HKO) i potpredsjednik Vlade Slobodan Uzelac podsjetio je govoreći o kvalifikacijskom okviru da se Hrvatska u posljednje tri godine intenzivnije počela baviti tom problematikom. Upozorio je na mnoge teškoće glede ustroja odgoja i obrazovanja.

"Kad je riječ o HKO, taj nacionalni okvir Hrvatskoj nitko izvana nije nametnuo", rekao je Uzelac, dodajući da se današnjim okruglim stolom pokušalo upozoriti na važnost izobrazbe nastavnika i učitelja kao podloge za unaprjeđivanje obrazovnih procesa u hrvatskome školskom sustavu.

Rekao je da je potrebno pripremiti nekoliko dokumenata, među kojima pojmovnik i priručnik HKO, te da se u njihovu donošenju Hrvatska mora osloniti na obrazovnu tradiciju, stanje društva, potrebe gospodarstva i društva te na Europski kvalifikacijski okvir. Po njegovim riječima, sve bi to Hrvatska trebala učiniti do 2010.

Predsjednik Vijeća za nacionalni kurikulum Nevio Šetić rekao je kako se on provodi samo u dvjema zagrebačkim školama te da je obvezan do 18. godine učenika.

U hrvatskome obveznom školstvu vrlo je niska svijest u razumijevanju kurikuluma, a jednako tako svjedoci smo neuspjeha Hrvatskoga nacionalnog obrazovnog standarda (HNOS), istaknuo je.

Akademik Slaven Barišić istaknuo je važnu ulogu nastavnika i u odgoju i u izobrazbi djece, dodajući da djecu treba školovati kao buduće odgovorne članove društva, na što utječe ravnoteža između kućnoga i školskog odgoja. Istaknuo je da je u odgoju i obrazovanju danas pozitivno to što više nema ideoloških manipulacija kakvih je u prošlosti bilo u društvu.

Ante Bežen upozorio je na neke slabosti školskog sustava, primjerice neefikasnost. Neke su ankete, kako je rekao, pokazale da su učenicima najdosadniji predmeti povijest, hrvatski i matematika.

Postavlja se pitanje jesu li nastavnici spremni za uvođenje kurikuluma, koji je tekovina američkoga pragmatizma. Bežen je upozorio na lošu udžbeničku politiku, ističući kako ima mnogo plagijata u njihovoj izradbi. Dodao je da se obrazovna politika više vodi na stranačkoj razini nego na nacionalnoj. Istaknuo je i loše stanje u učenju hrvatskoga jezika zbog toga što nema jedinstvenog pravopisa. Zaključio je kako je nastavnički posao vrijednosno i ekonomski izrazito podcijenjen.



Pisane vijesti