- Objavljeno: 12.12.2014.
Povjerenstvo za željeznice: Razvoj željeznice je strateško opredjeljenje Vlade, osiguravamo posao i za domaću industriju
Danas se u Banskim dvorima održala sjednica Povjerenstva za željeznice, kojom je predsjedavao predsjednik Vlade Milanović. Nakon sjednice ministar Hajdaš Dončić izjavio je novinarima da je razvoj željeznice strateško opredjeljenje Vlade, kojim će se osigurati posao za domaću industriju.
Danas se u Banskim dvorima održala sjednica Povjerenstva za željeznice, kojom je predsjedavao predsjednik Vlade Republike Hrvatske Zoran Milanović. Nakon sjednice ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je novinarima da je Povjerenstvo potvrdilo i odobrilo nastavak financiranja nabave novih vlakova za HŽ Putnički promet.„Ugovorena je gradnja 44 vlaka, a dosad je riješeno financiranje za 21 vlak. Sada je riješeno financiranje i za preostala 23 vlaka“, rekao je ministar. Dodao je da će HBOR osigurati dugoročni kredit, bez državnog jamstva, jer je HŽ Putnički prijevoz kroz pregovore s Europskom komisijom dokazao da dugoročno može samostalno vraćati kredite. Naglasio je da će sve vlakove graditi hrvatski konzorcij na čelu s tvrtkom Končar. „To je dokaz da je razvoj željeznice strateško opredjeljenje hrvatske Vlade, kojim će se osigurati i dugoročni posao za domaću industriju“, zaključio je ministar.
„Također je potvrđena opredijeljenost Vlade prema korištenju novaca iz europskih fondova za gradnju i modernizaciju željezničke infrastrukture“, nastavio je ministar Hajdaš Dončić. Pojasnio je da se, nakon što je odobreno 168 milijuna eura za dionicu Dugo Selo-Križevci, u siječnju očekuje odobrenje Europske komisije za dionicu Sv. Ivan Žabno-Gradec u iznosu od 40 milijuna eura. Do kraja 2016. godine završit će projektiranje i odobrenje Europske komisije za nastavak gradnje Riječkog ili Mediteranskog koridora, od Križevaca pa do mađarske granice, to jest Križevci-Koprivnica-Botovo. „Isto tako za dionice od Zagreba pa do Karlovca, a vjerujemo da će biti završena dokumentacija za izlaz iz Rijeke. Time će pruga Mediteranskog koridora ili riječki prometni pravac biti potpuno prihvatljiva za velike količine tereta od 2022. godine, kada se očekuje završetak izgradnje nove zagrebačke obale“, kazao je ministar.
Također je kazao da je odlučeno da se kod razvojnih banaka, prvi put, dozvoli zaduživanje HŽ Infrastrukture za sigurnosno opremanje cestovno-željezničkih prijelaza s branicima. „Prvi put vjerojatno u povijesti, iduće, 2015. godine, opremit će se 50 cestovno-željezničkih prijelaza“, rekao je ministar i pojasnio da će za to biti osigurano 50 milijuna kuna kod razvojnih banaka, a koje je moguće refundirati iz europskih fondova. „Natječaj je proveden i sve prijelaze opremat će hrvatske tvrtke koje su dobile posao na javnom natječaju“, dodao je ministar Hajdaš Dončić.
Ministar je kazao i da je Ministarstvo financija zaduženo da zakonski provede oslobođenje željezničkih operatera od plaćanja trošarina na gorivo do 1. veljače 2015. godine, što znači da će ukupno željeznički operateri koji danas posluju u Hrvatskoj biti oslobođeni u iznosu od 28 milijuna kuna. „Željeznice su bile i trajno ostaju opredjeljenje hrvatske Vlade, a time osiguravamo posao i za domaću industriju“, zaključio je ministar.