- Objavljeno: 02.05.2008.
Vlada: o poticanju poduzetništva, prometu, pošti i potporama
ZAGREB, 2. svibnja 2008. (Hina) - Operativnim planom poticanja malog i srednjeg poduzetništva u ovoj je godini za te poticaje planiran iznos od 227 milijuna kuna, a dodaju li se tome i drugi potporni programi, projekti EU i Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, iznos poticaja za malo i srednje poduzetništvo penje se u ovoj godini na ukupno 351 milijun kuna.
Istaknuto je to na današnjoj sjednici Vlade na kojoj je podržan Operativni plan poticanja malog i srednjeg poduzetništva za 2008. godinu kojim su predviđeni poticaji u područjima konkurentnosti inovacija, obrazovanja za poduzetništvo, regionalne konkurentnosti i obrazovanja u obrtništvu.
Najveći iznos, 118 milijuna kuna, predviđen je za poticaje u području regionalne konkurentnosti, za poticanje konkurentnosti i inovacija predviđeno je 89 milijuna kuna, za projekte obrazovanja u poduzetništvu 8 milijuna kuna, a za obrazovanje u obrtništvu izdvojit 12 milijuna kuna.
Uz te programe, Vlada malo i srednje poduzetništvo potiče subvencioniranjem kamata za kredite, a ukupni kreditni plasman uz subvenciju kamate trenutno su pet milijardi kuna, istaknuo je potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Damir Polančec.
Vlada je prihvatila i Odluku o karti regionalnih potpora kojom se utvrđuju područja na kojima se mogu dodjeljivati regionalne potpore koje potiču gospodarski razvoj područja s neuobičajeno niskim životnim standardom ili velikom nezaposlenosti.
Ta područja, sukladno europskom zakonodavstvu, definirana su kao područja čiji je BDP po glavni stanovnika mjeren paritetom kupovne moći manji od 75 posto prosjeka zemalja članica Europske unije (EU 25).
Taj kriterij ispunjavaju sve tri hrvatske 'statističke' regije - Sjeverozapadna Hrvatska (53,58 posto BDP-a per capita u odnosu na EU 25), Panonska Hrvatska (31,54 posto) i Jadranska Hrvatska (39,66 posto), izvijestio je ministar regionalnog razvoja Petar Čobanković.
U paketu zakonskih prijedloga usklađenih sa zakonodavstvom EU Vlada je danas Saboru uputila i prijedlog izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu kojima se uz ostalo prijevoznicima s područja EU, na načelu uzajmnosti i na privremenoj osnovi, dozvoljava kabotaža u prijevozu putnika i tereta od dana kad Hrvatska stupi u EU.
Izmjenama se uvodi i obveza ishođenja licencije za trgovačka društva i javne ustanove koje osnivaju jedinice lokalne samouprave, kao što su primjerice ZET i Čistoća, a koji dosad nisu trebali imati licenciju.
Predloženim izmjenama Zakona o pošti proširuju se ovlasti i uređuju uvjeti za rad regulatornog tijela za poštanske usluge unutar novog zajedničkog regulatornog tijela koje, prema Zakonu o elektroničkim komunikacijama, nastaje spajanjem Hrvatske agencije za telekomunikacije i Vijeća za poštanske usluge.
Vlada je danas podržala i prijedlog Strategije razvitka riječnog prometa u Hrvatskoj za razdoblje od 2008. do 2018. godine, a koji predviđa izradu i stavljanje u funkciju Riječnih informacijskih usluga (RIS) i uspostavu Nacionalne središnjice za RIS te uređenje vodnih putova po međunarodnim standardima, tako da budu plovni najmanje 300 dana u godini. Tako se planira podizanje klase plovnosti rijeke Save do Siska i početak gradnje kanala Dunav-Sava.
Namjera Vlade je i pokretanje razvojnog ciklusa u riječnim lukama te modernizacija i povećanje kapaciteta riječne flote koja sa sadašnjih 57 brodova ukupnog kapaciteta 44 tisuće tona i prosječne starosti 40 godina nije sposobna zadovoljiti potražnju za prijevoznim uslugama.
Pisane vijesti
Istaknuto je to na današnjoj sjednici Vlade na kojoj je podržan Operativni plan poticanja malog i srednjeg poduzetništva za 2008. godinu kojim su predviđeni poticaji u područjima konkurentnosti inovacija, obrazovanja za poduzetništvo, regionalne konkurentnosti i obrazovanja u obrtništvu.
Najveći iznos, 118 milijuna kuna, predviđen je za poticaje u području regionalne konkurentnosti, za poticanje konkurentnosti i inovacija predviđeno je 89 milijuna kuna, za projekte obrazovanja u poduzetništvu 8 milijuna kuna, a za obrazovanje u obrtništvu izdvojit 12 milijuna kuna.
Uz te programe, Vlada malo i srednje poduzetništvo potiče subvencioniranjem kamata za kredite, a ukupni kreditni plasman uz subvenciju kamate trenutno su pet milijardi kuna, istaknuo je potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Damir Polančec.
Vlada je prihvatila i Odluku o karti regionalnih potpora kojom se utvrđuju područja na kojima se mogu dodjeljivati regionalne potpore koje potiču gospodarski razvoj područja s neuobičajeno niskim životnim standardom ili velikom nezaposlenosti.
Ta područja, sukladno europskom zakonodavstvu, definirana su kao područja čiji je BDP po glavni stanovnika mjeren paritetom kupovne moći manji od 75 posto prosjeka zemalja članica Europske unije (EU 25).
Taj kriterij ispunjavaju sve tri hrvatske 'statističke' regije - Sjeverozapadna Hrvatska (53,58 posto BDP-a per capita u odnosu na EU 25), Panonska Hrvatska (31,54 posto) i Jadranska Hrvatska (39,66 posto), izvijestio je ministar regionalnog razvoja Petar Čobanković.
U paketu zakonskih prijedloga usklađenih sa zakonodavstvom EU Vlada je danas Saboru uputila i prijedlog izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu kojima se uz ostalo prijevoznicima s područja EU, na načelu uzajmnosti i na privremenoj osnovi, dozvoljava kabotaža u prijevozu putnika i tereta od dana kad Hrvatska stupi u EU.
Izmjenama se uvodi i obveza ishođenja licencije za trgovačka društva i javne ustanove koje osnivaju jedinice lokalne samouprave, kao što su primjerice ZET i Čistoća, a koji dosad nisu trebali imati licenciju.
Predloženim izmjenama Zakona o pošti proširuju se ovlasti i uređuju uvjeti za rad regulatornog tijela za poštanske usluge unutar novog zajedničkog regulatornog tijela koje, prema Zakonu o elektroničkim komunikacijama, nastaje spajanjem Hrvatske agencije za telekomunikacije i Vijeća za poštanske usluge.
Vlada je danas podržala i prijedlog Strategije razvitka riječnog prometa u Hrvatskoj za razdoblje od 2008. do 2018. godine, a koji predviđa izradu i stavljanje u funkciju Riječnih informacijskih usluga (RIS) i uspostavu Nacionalne središnjice za RIS te uređenje vodnih putova po međunarodnim standardima, tako da budu plovni najmanje 300 dana u godini. Tako se planira podizanje klase plovnosti rijeke Save do Siska i početak gradnje kanala Dunav-Sava.
Namjera Vlade je i pokretanje razvojnog ciklusa u riječnim lukama te modernizacija i povećanje kapaciteta riječne flote koja sa sadašnjih 57 brodova ukupnog kapaciteta 44 tisuće tona i prosječne starosti 40 godina nije sposobna zadovoljiti potražnju za prijevoznim uslugama.