Društvene mreže Vlade Republike Hrvatske
Vijesti Vlade od sada su još dostupnije! Primajte najnovije vijesti i obavijesti o objavljenim sjednicama Vlade putem RSS kanala.
Društvene mreže
Društvena mreža Facebook broji više od milijardu korisnika, YouTube je drugi najveći pretraživač na svijetu, na Instagramu je dnevno aktivno više od 75 milijuna ljudi, a društvena mreža Twitter ima više od 310 milijuna aktivnih korisnika mjesečno.
Postoji mnogo definicija društvenih mreža, no često su opisane kao skup različitih aplikacija i platformi koje karakterizira dvosmjeran oblik internetskih interakcija.
Komunikacijom, kreiranjem i razmjenom različitih sadržaja na takvim alatima uspostavljaju se odnosi između različitih online korisnika; individualaca, grupa ili organizacija.
Ovakvi besplatni alati zbog svoje jednostavnosti i dostupnosti mijenjaju način na koji organizacije, društva i institucije komuniciraju, a zbog društvenih ciljeva društvene se mreže pokazuju korisnima tijelima lokalne i državne vlasti.
Vlada Republike Hrvatske na društvenim mrežama
Kako bi poboljšala sudjelovanje javnosti u vođenju politike i povezanim procesima, te unaprijedila pristup informacijama, Vlada Republike Hrvatske koristi društvene mreže.
Odjel za online komunikaciju Vlade osnovan je pri Službi za odnose s javnošću u Uredu predsjednika Vlade Republike Hrvatske u siječnju 2012. godine. Uredbom o Uredu predsjednika Vlade Republike Hrvatske propisano je da Odjel za online komunikaciju, kao dio Službe za odnose s javnošću, obavlja “poslove pružanja informacija građanima i javnosti o aktivnostima i politici Vlade preko Internet portala i službenih računa Vlade na društvenim mrežama”.
Vlada Republike Hrvatske za dijalog s građanima i objavu informacija koristi sljedeće platforme i mreže: Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Flickr.
Facebook stranica Vlade do sada je okupila preko 155.000 korisnika (tzv. “lajkova”).Vlada Republike Hrvatske na Twitteru ima više od 169.000 pratitelja.
Sve sjednice Vlade Republike Hrvatske i drugi video materijali dostupni su na Youtube kanalu Vlade Republike Hrvatske. Video materijali s YouTube kanala, te Flickr i Instagram fotografije dostupni su za pregled i preuzimanje (uz navođenje izvora).
Dopušteno je stavljati poveznicu društvenih kanala Vlade Republike Hrvatske na druge internetske stranice, ali u skladu sa smjernicama za korištenje društvenih mreža.
Smjernice za korištenje društvenih mreža
Kako biste koristili društvene mreže, na iste se morate registrirati otvaranjem korisničkog računa, odnosno korisničkog profila. Registracijom na društvenoj mreži postajete članom zajednice korisnika te društvene mreže. Prilikom registracije na društvenim mrežama individualni korisnici, grupe, organizacije i institucije prihvaćaju uvjete korištenja tih društvenih mreža. Uz uvjete korištenja, društvene mreže korisnike često upućuju i na ‘dobru praksu’ ili ‘standarde zajednice’, odnosno preporuke za način interakcije s drugim korisnicima, grupama i institucijama.Društvene mreže definiraju i pravila privatnosti. Savjetujemo da se upoznate s pravilima te postavkama aplikacija na društvenim mrežama. CARNet ima brošuru koja pomaže pri uređivanju postavki privatnosti na Facebooku. Tekstovi pravila, uvjeta i standarda korištenja dostupni su na engleskom jeziku, a za većinu društvenih mreža i na hrvatskom jeziku - ovisno o jezičnim postavkama koje ste primijenili za vaš korisnički račun prilikom registracije.
Korisnici društvenih mreža, individualci, grupe ili institucije prihvaćanjem uvjeta korištenja dužni su administrirati sadržaje svojih korisničkih računa, a sukladno pravilima društvene mreže na kojoj su aktivni. Pojedine mreže, ovisno o uvjetima, vlastitim autorizacijskim alatima uklanjaju neprikladne sadržaje ili objave. Međutim, od svih korisnika očekuje se administracija sadržaja u skladu s pravilima i uvjetima korištenja.
Uvjete i pravila korištenja društvene mreže Facebook možete pronaći na https://www.facebook.com/policies. Registracijom na društvenu mrežu Facebook, prihvaćate Izjavu o pravima i odgovornostima (https://www.facebook.com/legal/terms). Savjetujemo da se upoznate i sa standardima zajednice - to su smjernice u kojima se objašnjavaju očekivanja u pogledu sadržaja koji objavljujete na usluzi Facebook i vaše aktivnosti na usluzi Facebook (https://www.facebook.com/communitystandards).
Stranice organizacija ili institucija, dakle i Facebook stranica Vlade Republike Hrvatske, dužne su se pridržavati Uvjeta stranica na društvenoj mreži Facebook. Uvjete korištenja za Facebook stranice možete pronaći na https://www.facebook.com/page_guidelines.php. Dakle korisnici, ali i vlasnici Facebook stranica, dužni su ispravno administrirati objavljene sadržaje sukladno pravilima društvene mreže Facebook.
Twitter također regulira način i tip sadržaja koji je dozvoljen na njihovoj platformi. Više pročitajte na https://support.twitter.com/articles/18311-the-twitter-rules, a Uvjete korištenja društvene mreže Twitter pročitajte na https://twitter.com/tos.
Na sličan je način svoja pravila napisao i Youtube. Uvjete korištenja možete pronaći na https://www.youtube.com/t/terms, a smjernice zajednice YouTuba na https://www.youtube.com/t/community_guidelines.
O pravima i uvjetima uporabe servisa Flickr pročitajte na http://info.yahoo.com/legal/eu/yahoo/utos/en-gb/, a pravila servisa Instagram pronađite na http://instagram.com/about/legal/terms/.Kako bismo vam korištenje društvenih mreža učinili lakšim i bržim, pojednostavili smo najpotrebnije uvjete i pravila korištenja Facebooka, Twittera, Youtuba, Flickra i Instagrama u vidu Standarda zajednice na društvenim mrežama. U tom smo procesu bili vođeni uvjetima korištenja, standardima i smjernicama spomenutih mreža, ali i primjerima međunarodnih i nadnacionalnih zajednica poput Europske unije (Facebook stranice Europske komisije i Europskog parlamenta) i NATO-a.
Standardi zajednice na društvenim mrežama
-
Svi korisnici društvenih mreža podliježu uvjetima i pravilima društvenih mreža koje su prihvatili prilikom registracije (za pojedine društvene mreže postoji zabrana otvaranja profila za djecu ispod 13 godina starosti).
-
Društvene mreže predstavljaju otvoren i dvosmjeran forum za neposrednu komunikaciju, razmjenu sugestija, kritika, mišljenja i stavova te pomažu pri ostvarivanju prava na pristup informacijama.
-
Društvene mreže potiču slobodu mišljenja, govora i izražavanja, ali ne toleriraju govor mržnje, prijetnje, uvrede i psovke.
-
Na društvenim mrežama nije dozvoljeno maltretirati, zastrašivati ni zlostavljati bilo kojeg korisnika.
-
Društvene mreže ne toleriraju diskriminaciju na osnovi rase ili etničke pripadnosti ili boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u organizaciji, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije (Zakon o suzbijanju diskriminacije).
-
Nedopustivo je objavljivati sadržaj koji: predstavlja govor mržnje, zastrašuje ili je pornografske prirode, potiče nasilje ili sadrži golotinju, odnosno prikazuje činove neizazvanog nasilja.
-
Nedopustivo je koristiti društvene mreže za bilo kakve protuzakonite, zavaravajuće, zlonamjerne ili diskriminacijske aktivnosti.
-
Nije dopušteno kršiti autorska i srodna prava.
-
Društvene mreže ne dopuštaju bilo kakvu aktivnost koja ograničava ili krši prava drugih ili na neki drugi način krši zakon.
-
Za pojedine mreže nije dopušteno stvarati više osobnih korisničkih računa.
-
Zabranjeno je davati lažne osobne podatke i bez dopuštenja stvarati račun za bilo koga osim za sebe.
-
Na društvenim mrežama ne smijete objavljivati nečije identifikacijske dokumente niti osjetljive financijske podatke.
-
Na većini društvenih mreža nije dopušteno objavljivati neovlaštene komercijalne poruke (primjerice neželjeni sadržaj, druge stranice ili reklame), a na stranice je zabranjeno postavljati oglase trećih strana.
-
Isti sadržaji koji se višekratno ponavljaju, kao i sadržaji koji onemogućuju interakciju drugih korisnika ili uzrokuju tehničke poteškoće nisu poželjni (spam).
-
Sadržaji s društvenih mreža javni su i dostupni ovisno o postavkama korisničkog računa i društvenoj mreži. Ukoliko nije drugačije regulirano, sadržaji s društvenih mreža mogu se prenositi bez posebne dozvole, ali uz navođenje izvora (osim u slučaju kada je izričito navedeno da je sadržaj prenesen iz drugog izvora).
-
Korisnici su dužni društvene mreže održavati sigurnima i korisnima, održati standarde zajednice i pravila komunikacije.
-
Društvene mreže omogućuju prijavu kršenja pravila. Ako na društvenim mrežama primijetite sadržaj za koji smatrate da nije prikladan, isti možete prijaviti dotičnoj društvenoj mreži putem opcija specifičnih za tu društvenu mrežu. Korisnici društvenih mreža slobodni su upozoriti ostale članove zajednice na standarde komunikacije te ih mogu podsjetiti da su dužni društvene mreže održati sigurnima i korisnima.
-
Korisnički računi Vlade Republike Hrvatske na Facebooku i Twitteru nose oznaku verificirane stranice (obilježeni simbolom plave kvačice ). Verificirani korisnički računi predstavljaju autentične, odnosno legitimne korisničke račune. Lažne korisničke račune slobodni ste prijaviti društvenoj mreži. Ne možemo odgovarati za sadržaj postavljen na lažnim korisničkim računima.
-
Odjel za online komunikaciju zadržava pravo da korisnike koji krše gore navedene standarde na profilima društvenih mreža Vlade Republike Hrvatske, podsjeti na standarde komunikacije na društvenim mrežama i zamoli za prilagodbu, modifikaciju ili uklanjanje sadržaja (koji nisu u skladu sa standardima zajednice).
-
Također, kako bismo i sami poštivali prava korištenja, Odjel za online komunikaciju zadržava pravo ukloniti sadržaje i objave korisnika koji krše gore navedene standarde zajednice na profilima društvenih mreža Vlade Republike Hrvatske, a u skladu s pravilima i standardima društvene mreže. U pojedinim slučajevima kada se korisnici ogluše na savjet o standardima zajednice te i dalje uzastopno krše gore navedene standarde na profilima društvenih mreža Vlade Republike Hrvatske, bit će prijavljeni sustavu društvene mreže ili blokirani, ovisno o mogućnostima i regulacijama društvene mreže. Međutim, ne možemo jamčiti kontrolu svake objave korisnika.
S obzirom na to da se tehnologije, a time i internetske aplikacije i platforme vrlo brzo mijenjaju, temeljem aktivnosti i preporuka korisnika, društvene mreže same prilagođavaju načine korištenja i mogućnosti kojima korisnici prijavljuju kršenje uvjeta. Preporučujemo da pratite promjene uvjeta korištenja društvenih mreža i budete svjesni da i drugi korisnici mogu prijaviti neodgovarajući sadržaj.
S obzirom na iskustva i preporuke korisnika prilagođavat ćemo smjernice i standarde zajednica, ali u okviru uvjeta i pravila korištenja društvenih mreža. Uvijek rado primamo povratne informacije i prijedloge vezane uz poboljšanje aktivnosti na društvenim mrežama. Ako nas obavijestite o pogreškama, poduzet ćemo sve potrebne korake da se one što prije isprave.Ako imate pitanja ili pritužbe u vezi ovih smjernica ili praksi, pišite nam.