Hrvatska turistička zajednica nikako da zaplovi mirnim vodama. Protekla tri mjeseca prošla su u znaku previranja i događanja vezanih uz kadrovsko ekipiranje Glavnog ureda HTZ-a, koja su započela burnom smjenom Meri Matešić, a nastavila se natječajem za novog direktora, ali taj natječaj nije dao odgovor na pitanje tko će voditi HTZ. Nakon dva mjeseca natječaj je poništen, da bi već jučer bio objavljen novi.
Zašto se stvari oko izbora novog direktora HTZ-a tako kompliciraju i kako dalje?
- Možda izgleda kao da se stvari kompliciraju, ali u osnovi nije tako. Mi smo jednostavno odmah kazali kako na mjestu direktora Glavnog ureda HTZ-a želimo izvrsnog operativca s marketinškim iskustvom, koji će Turističkom vijeću i meni kao predsjedniku ulijevati povjerenje za upravljanje tako velikim i složenim sustavom nacionalne promocije. Prema jednoglasnoj odluci članova Povjerenstva za izbor i Turističkog vijeća HTZ-a, mi u prethodnom natječaju, na koji se javilo šest osoba, nismo dobili takve kandidate. Vodili smo vrlo ozbiljnu, otvorenu i konstruktivnu raspravu o tome, ali zajednički je stav bio da moramo dobiti još kvalitetnije kandidate i to se nadamo da ćemo novim natječajem i uspjeti.
Možda se na prethodni natječaj neki kandidati nisu javili jer se pročulo kako je sve namješteno?
- Pa čudno je bilo kako se malo kandidata javilo za tako atraktivno i dobro plaćeno mjesto. To je doista bilo neobično, jer u današnje vrijeme očekujemo da ima više kreativnih i sposobnih ljudi kojima bi bio izazov obavljati takav posao. U javnost je odnekud puštena priča o tome kako je natječaj namješten i kako se već zna tko će biti izabran, pa je sve to otežalo situaciju, jer doista nije bilo tako. Nadam se da je ovim poništavanjem natječaja i našim novim naporom da izaberemo stvarno najboljeg kandidata poslana najbolja poruka svima koji su zainteresirani da se jave i da svi imaju jednake šanse.
Kritizirali su vas i zbog snižavanja kriterija za izbor po kojemu šef HTZ-a ne mora imati nikakvo iskustvo u turizmu?
- Mislim da mi nismo spustili, nego podignuli kriterije. To mora biti fakultetski obrazovana osoba s pet godina iskustva na rukovodećim poslovima, ali ključno je poznavanje marketinga. Svejedno je jeste li uspješan u poslu prodavanja automobila, kućanskih uređaja ili turističkih usluga, važno je da znate kako se obratiti tržištu i postići pravi efekt. Osim toga, tražimo prvi put i program rada kandidata. Mi ćemo imati strateške dokumente po kojima će se raditi, treba nam kreativan realizator postavljenih planova. Novi će direktor HTZ-a imati moju punu podršku, kao i članova Vijeća i svih mojih suradnika.
Kada očekujete da ćete izabrati novog direktora?
- Tri tjedna traje natječaj, a zatim će povjerenstvo i Turističko vijeće sistematizirati prijave i obaviti razgovor s kandidatima. Valjda ćemo nakon toga imati direktora.
Kako funkcionira HTZ bez čelnog čovjeka?
- Svi članovi Turističkog vijeća su se složili da Glavni ured HTZ-a funkcionira dobro, da je to stabilan sustav koji je tijekom postupka izbora novog direktora HTZ-a u cijelosti izvršavao svoje zadaće.
U međuvremenu je završio i natječaj za 11 direktora predstavništava HTZ-a u inozemstvu? Kada ćete objaviti izbor?
- Do 30. lipnja će se točno znati tko je gdje izabran. Svi direktori HTZ-a imaju ugovore do 30. rujna, tako da oni koji ne budu ostali na sadašnjim mjestima, imaju tri mjeseca vremena za organizirati život drugačije. Interes za direktorska mjesta HTZ-a u inozemstvu bio je puno veći od ovoga za direktora HTZ-a u Hrvatskoj.
Razgovarala: Ružica Mikačić (Slobodna Dalmacija)
Vijesti iz medija