„Mi koncesioniramo vlasništvo stranih banaka da zatvorimo svoj vlastiti javni dug“, rekao je ministar zaključivši da je ovo ekonomska odluka koja, jednostavno, sadrži više razuma, a manje emocija.
Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture izjavio je danas nakon sjednice Vlade, da se o monetizaciji autocesta nije odlučilo preko noći, već nakon dobre analize i studiozne rasprave. „Prihvatili smo prijedlog na međunarodnom natječaju izabranog konzultanta prema kojemu je upravo ovo najbolje rješenje. Između nekoliko opcija, privatizacije autocesta i izdavanja novih obveznica, čime se hrvatski javni dug ne bi smanjio, odabran je model koncesije na period između 30 i 50 godina“, rekao je ministar te naglasio da to smatra najboljom odlukom za Republiku Hrvatsku jer „imamo javni dug koji iznosi oko 4 milijarde eura, odnosno oko 33 milijarde kuna kojeg jednokratnom uplatom pokušavamo smanjiti“.
U slučaju reprograma kredita, što sada neki predlažu, taj bi dug do 2038. godine bio oko 90 milijardi kuna, napominje ministar i dodaje da: „osim samog duga, koji se sastoji od glavnice i kamata, ovdje moramo uračunati i trošak održavanja, koji sada prebacujemo na koncesionara“.
„Svaka odgovorna vlada pokušava smanjiti javni dug“, rekao je ministar Hajdaš Dončić, a na pitanje što se promijenilo od vremena kada se SDP, kao oporbena stranka, protivio tadašnjem prijedlogu monetizacije autocesta, kazao je da smo se članstvom u EU obvezali na sređivanje javnih financija, a da javni dug i dalje buja.
Naglasio je da „moramo biti spremni sami upravljati javnim dugom“, a alternativu monetizaciji ministar je slikovito opisao rekavši da su vlasnici zaduženih autocesta zapravo strane banke.
„Mi koncesioniramo vlasništvo stranih banaka da zatvorimo svoj vlastiti javni dug“, rekao je ministar zaključivši da je ovo ekonomska odluka koja, jednostavno, sadrži više razuma, a manje emocija.
Pisane vijesti |
Govori i izjave |
Promet, pomorstvo i infrastruktura