Predsjednik Vlade Republike Hrvatske Zoran Milanović nazočio je danas otvorenju nove tvornice Atlantic Grupe d.d. u Industrijskom parku Nova Gradiška te obišao proizvodni pogon tvornice.
Premijer Milanović je s potpredsjednikom Vlade i ministrom regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Brankom Grčićem i ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišom Hajdašom Dončićem te ministrom poljoprivrede Tihomirom Jakovinom obišao i dionicu I Južne obilaznice Nove Gradiške.
U izjavi za novinare premijer Milanović kazao je da je, bio uključen, koliko to može biti s položaja predsjednika Vlade, u „ovu priču“ koja je započela prije nekoliko godina kad je Atlantic Grupa tražila lokacije za svoju tvornicu i izabrala upravo ovu na kojoj je danas otvorena tvornica. „Ovo što je rekao predsjednik Uprave da Hrvatska ima dobre zakone, da onaj koji ima jasnu viziju i jasan plan što hoće, može taj posao realizirati, jako je lijepo čuti. To je istina, ali istina je isto tako da moramo još raditi na poboljšanju poslovne klime i na smanjivanju nepotrebne birokracije, jer toga također ima i pred time neću zatvarati oči“, rekao je dodavši da je Atlantic Grupa bila uspješna jer su „natprosječno uporni, organizirani i iskusni, ali nisu svi takvi. U Hrvatskoj moraju imati šansu i, uvjetno rečeno, slabiji, a opet zainteresirani za posao“.
Govoreći o poduzetničkoj klimi u Hrvatskoj, podsjetio je da je Zakon o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske prijateljski otvoren prema ulagačima. „To nije Mojsijev zakon zapisan u kamenu i nije u svakoj državi isti“, dodao je. Naveo je primjer Njemačke u kojoj zatvaranje tvornice košta puno. „Razgovarate sada s vlasnikom Atlantica. Oni imaju tvornicu u Njemačkoj koja je izvorni proizvođač ovog proizvoda. Proizvodi kvalitetan, dosta skup
brand. Da biste tu tvornicu zatvorili to vas puno košta. Da biste iz Njemačke maknuli proizvodnju, destimulirani ste da to napravite. Država vas u Njemačkoj kažnjava ako želite maknuti proizvodnju. Je li to poduzetnička klima?! Ne znam. Ali slika nije crno-bijela“, kazao je. Dodao je i da se tvornica u Njemačkoj ne može ovako brzo izgraditi kao u Hrvatskoj. „Pravila su još stroža. To ne znači da naša pravila trebaju biti bezvezna i fleksibilna na način da se može graditi tvornica tamo gdje nema pročistača. Hrvatska ima, naročito ulaskom u Europsku uniju, stroga ekološka pravila. Ovdje se radi i gradi po istim standardima kao u Njemačkoj“.
Kao primjer ulaganja naveo je i dionicu I Južne obilaznice Nove Gradiške. „U ovu cestu su uložile Hrvatske ceste i ona nije lokalni projekt“. Naveo je i primjer ceste na Rabu u koju također ulažu Hrvatske ceste. „Mi moramo ljudima maksimalno olakšati. Ovo je konkretno. Ovaj kraj je imao ratno stradanje i agresiju. To je predugo stagniralo, ali ovdje imate autocestu koja na godišnjem prosjeku ima dvadesetak tisuća vozila dnevno. To je već ozbiljna autocesta“, dodao je.
Upitan kad će biti izgrađen Most na Savi te je li dogovoreno da Hrvatska i Bosna i Hercegovina grade taj most po pola, predsjednik Vlade je odgovorio: „To je važnije Bosni i Hercegovini odnosno banjolučkim vlastima nego nama, ali mi ćemo biti konstruktivni. Volio bih da su i oni. Da se dogovorimo oko granice i takvih stvari. To je važnije Banjoj Luci jer promet ide kroz Bosansku Gradišku, kroz centar mjesta. Taj promet i tako završi u Hrvatskoj i ide na hrvatsku autocestu. S te strane nama je manje-više svejedno, ali bilo bi dobro da se taj most napravi, ali prioritet su nam neki drugi mostovi. Trenutno su važniji most na Čiovu i most koji će spojiti Pelješac. To je sad negdje pred zaključenjem, a most na Čiovu se gradi“.
Pisane vijesti |
Govori i izjave |
Zoran Milanović