U Hrvatskoj je u svibnju promet u trgovini na malo realno porastao za 4,1 posto na godišnjoj razini, već 10. mjesec zaredom, što nije zabilježeno još od 2007. godine.
Državni zavod za statistiku objavio je u petak prvu procjenu prema kojoj je promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u svibnju, prema kalendarski prilagođenim podacima, nominalno porastao 3,2, a realno 4,1 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.
To je znatno brži rast nego mjesec dana prije, kada je potrošnja ojačala 2,5 posto i najveći rast od rujna 2007. godine.
Tako je nastavljen višemjesečni pozitivni trend, s obzirom da je pad maloprodaje posljednji puta zabilježen u srpnju 2014. godine.
Rast prometa u trgovini na malo 10 mjeseci zaredom nije zabilježen još od 2007., dvije godine prije početka šestogodišnje recesije.
"Na nastavak rasta prometa trgovine na malo ukazivao je nastavak poboljšanja indeksa iz ankete pouzdanja potrošača, odnosno blagi rast optimizma koji je zasigurno potaknut rasterećenjem dohotka nakon izmjena u oporezivanju dohotka. Uz to, dobri turistički pokazatelji tijekom predsezone, rast prodaje novih automobila te niska baza, kao posljedica dugotrajne krize, podržali su rast prometa u trgovini na malo", navode analitičari Raiffeisebank Austria u osvrtu na izvješće DZS-a.
U cijeloj 2015. analitičari RBA očekuju pozitivnu stopu godišnjeg rasta u trgovini na malo koja će se, smatraju, pozitivno odraziti i na rast osobne potrošnje, odnosno bruto domaćeg proizvoda (BDP).
Upravo je jačanje osobne potrošnje, uz rast izvoza, bio glavni čimbenik rasta BDP-a u prvom tromjesečju ove godine, već drugi kvartal zaredom, zahvaljujući čemu je gospodarstvo, nakon šest godina, izašlo iz recesije.
Tekst: Hina
Pisane vijesti |
Ekonomija