Horvat: Dokaže li se da je novi strateški partner financijski sposoban, za Uljanik ima perspektive >
Objavljeno: 07.02.2019.
Horvat: Dokaže li se da je novi strateški partner financijski sposoban, za Uljanik ima perspektive
Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat kazao je danas da postoje dobre perspektive za restrukturiranje Uljanika, ako se dokaže da je novi strateški partner financijski sposoban te da bi u suprotnome nastao ozbiljan problem, jer vremena za osiguranje novog života za brodogradnju u Rijeci i Puli više nema.
"Bude li prilike da se u tom strateškom partnerstvu obistini naša želja, a to je da dobijemo jasne verifikatore da, uz dobru želju strateškog partnera da uđe u fazu restrukturiranja, on dokaže i da je financijski sposoban za to, mislim da postoje perspektive", rekao je ministar Horvat novinarima u Banskim dvorima.
"Ukoliko se u fazi izrade programa restrukturiranja ustanovi ili dobijemo jasne spoznaje da strateški partner nema financijsku sposobnost, bojim se da ćemo tada doći u jedan ozbiljni problem, jer vremena za osiguranje novog života za brodogradnju u Rijeci i Puli više nema", upozorio je ministar Horvat.
Dodao je da strateški partneri Brodosplit i Fincantieri u ponudi tvrde da financijski to mogu podnijeti te da su podastrli financijske podatke prema kojima je riječ o solventnim kompanijama.
Kako je rekao, do trenutka u kojem strateški partner ne dokaže da ima tu sposobnost "strateško partnerstvo je potencijal s puno želja, a jako malo mogućnosti".
Odgovarajući na upit novinara, Horvat je rekao da su zajedničku ponudu dali Brodograđevna industrija Split, odnosno DIV grupa i Fincantieri i to u omjeru 70 naprema 30 posto.
Izvijestio je da se paralelno pregovara s naručiteljem novogradnje pod rednom brojem 500, a riječ je o jaružalu, za koji je država izdala jamstva od 126 milijuna eura. Upozorio je da će država to morati platiti ako se brod ne završi ili Uljanik završi u stečaju. Stoga država želi da se ta novogradnja završi, a po procjenama brodograditelja za to je potrebno oko 22 milijuna eura.
"Na koji način ćemo taj teret podijeliti sa samim naručiteljem broda predmet je pregovora za koje se nadam da će u sljedećih 10-ak dana završiti. Što god mi investirali u završetak broda, dat će nam perspektivu da ovih još 1,7 milijardu kuna o kojima vam govori ministar financija Zdravko Marić, ne da prepolovimo, nego da spasimo milijardu kuna", ustvrdio je.
Na pitanje je li zadovoljan izborom strateškog partnera, Horvat je kazao je kako bi u ovom trenutku isključio subjektivnost iz ocjene te je poručio da je relevantan prilog ponudi, a to su financijska izvješća koja govore o statusu tih društava za 2016. i 2017.
Po njegovim riječima, ona ukazuju na dobro poslovanje, što pruža nadu da bi se takvo poslovanje moglo upotrijebiti za sanaciju velikih minusa na poslovnim računima i 3. maja i Uljanika.
Na upit je li Brodosplit namjenski koristio državni novac za restrukturiranje tijekom 2017., Horvat je rekao da Ministarstvo ima monitoring kroz Hrvatsku brodogradnju - Jadranbrod, čija su godišnja izvješća dostupna javnosti.
"Ja sam siguran da je Uprava u ovih nekoliko dana pomno analizirala sva ta izvješća. Bude li bilo kakve potrebe da se i neke druge službe uključe u analitiku prije nego se usvoji program restrukturiranja, kao i na početku 2017. kada smo radili financijski nadzor nad trošenjem sredstava, a dijelom i
potpora u Uljaniku, mislim da nema nikakvih ustega da se na takav način ne provjeri i stanje i status brodogradilišta u Splitu", izjavio je Horvat.