Na panel raspravi u Omišlju na temu "Treba li nam plutajući terminal?", s predstavnicima lokalne samouprave, Primorsko-goranske županije, tvrtke LNG Hrvatske i stručnjacima, sudjelovao je i ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić.
Iznio je niz prednosti tog projekta, istaknuvši kako je u posljednje vrijeme iznesen niz neistina i neargumentiranih teza o tom projektu. Naglasio je da je kriza na tržištu plina 2009. godine, kad je industrija u Hrvatskoj ostala bez plina na nekoliko tjedana, dovoljan dokaz u prilog tezi da je potreban alternativni dobavni pravac.
Nakon rasprave koja je trajala više od tri pol sata ministar Ćorić je u izjavi za novinare rekao da su osnovne teze ministarstva i Vlade u prilog izgradnji plutajućeg terminala ostale nepromijenjene i nakon tog skupa, tj. da je to strateški projekt za Hrvatsku koji omogućuje građanima i industriji diverzifikaciju dobavnih pravaca i sigurnost opskrbe.
„Ovaj terminal svojim kapacitetom od 2,6 milijardi prostornih metara plina u potpunosti zadovoljava potrebe Hrvatske u slučaju bilo kakvih nestabilnosti na tržištu“, rekao je ministar.
Energetska sigurnost jedna od pretpostavki funkcioniranja ekonomije
Naglasio je da na području EU sad ima 24 LNG terminala i da se još njih 12 gradi.
„Živimo u vremenu u kojem je energetska sigurnost, odnosno diverzificiranost dobavnih pravaca jedna od pretpostavki funkcioniranja ekonomije. Vjerujem da sam danas uspio prenijeti tu poruku stanovnicima Omišlja“, rekao je ministar Ćorić.
"Jedinice lokalne samouprave i županija imaju nešto drugačije razmišljanja, ali mi smatramo da se projekt kontinuirano razvija u skladu s pozitivnim zakonskim propisima i prostornim planovima županije", dodao je.
Kopneni terminal dvostruko skuplji od plutajućeg
Direktorica tvrtke LNG Hrvatska Barbara Dorić navela je da u obrazloženjima prostornog plana PGŽ stoji kako je u prvoj fazi predviđen plutajući terminal. "Da to ne piše ne bi se mogla dobiti lokacijska dozvola i izraditi studija utjecaja na okoliš," rekla je Dorić.
Ministar Ćorić i Barbara Dorić istaknuli su da je terminal isplativ te da bi donosio prihod, dok bi kopneni terminal bio gotovo dvostruko skuplji za izgradnju od plutajućeg.
Izvor: Hina
Pisane vijesti