"Hrvatska je postala prepoznatljiva, a jedan od glavnih faktora definitivno je bio sport," rekao je ministar turizma Gari Cappelli gostujući u Točki na tjedan televizije N1.
Na najbolji način iskoristili smo sportske uspjehe
"Zahvaljujući Svjetskom nogometnom prvenstvu postali smo medijski i marketinški itekako prepoznatljivi," rekao je ministar. Dodao je da mi vraćamo sportu tako što ćemo kroz HTZ i dalje dati određena sredstva za sportsku Hrvatsku.
"Krenuli smo s kampanjom osam mjeseci prije Svjetskog prvenstva, itekako smo znali što to znači, kad netko nije ni sanjao o finalu, napravili smo video o našim ambasadorima u turizmu. Iz Svjetske turističke organizacije tražili su da ambasador turizma bude Davor Šuker, čovjek kojega zna cijeli svijet. To su sve stvari koje činimo kroz sport, pokušavamo maksimalno iskoristiti sport kao takav.
Trip Advisor kaže da smo najjača destinacija prema pretraživanju. Upitan ima li straha za sezonu s obzirom na svibanjsko loše vrijeme, ministar je rekao da će se prolazno vrijeme mjeriti u šestom mjesecu, no ne misli da ima straha.
Nova strategija razvoja turizma
Spomenuo je probleme vezane uz nestabilno vrijeme kakvo je najavljeno tijekom cijele sezone.
"Naravno da vrijeme odlučuje o nekim situacijama sigurno, upravo zato Hrvatska nije prepoznatljiva samo po suncu i moru. Turisti više ne dolaze samo zbog sunca i mora, nego i zbog nekih drugih stvari, dodatnih usluga u turizmu", kazao je Cappelli.
Unatoč problemima zbog lošeg vremena u kampovima i dijelom u nautici, prema e-Visitoru imamo oko dva posto više turista nego prvih šest mjeseci prošle godine.
Ministar je najavio novu strategiju razvoja turizma za sljedećih desetak godina, koju ćemo predstaviti tijekom predsjedanja Vijećem Europske unije.
"Hrvatska je jedan od predvoditelja turizma i primjer kako raditi u turizmu", naglasio je Cappelli.
Gosti dolaze i zbog gastronomije
Osim sunca i mora, više od 30 posto turista dolazi u Hrvatsku zbog gastronomije.
"Kontinent je u zadnje tri godine zabilježio 35 posto rasta broja turista i broja noćenja. Definitivno se taj segment pomaknuo, nije više sunce i more, prepoznali su nas kroz gastronomiju i dodatne vrijednosti", naveo je ministar.
Za sljedećih desetak godina ministar najavljuje fokus na zdravstvenom turizmu. "Dakle, turizam se ne može razviti samo pomacima koje će stvoriti Ministarstvo turizma i HTZ, turizam ovisi i o šest, sedam drugih ministarstava", rekao je.
Hrvatska je zasad među tri najkonkurentnije zemlje, ostvarujemo prihode preko 12 milijarda eura.
Rješavanje problema radne snage u turizmu
Ministar je kazao da i druge zemlje imaju problem s manjkom radne snage, no očekuje rješenje problema novim načinom obrazovanja. "Dualni način školovanja, otvaranje centara kompetentnosti, školuju se i prekvalificiraju se ljudi, imamo i zahtjeve za stipendije. Išli smo prema zapošljavanju u turizmu i ugostiteljstvu i postigli smo to da se daleko veći broj ljudi želi školovati za zanimanja u turizmu"; naveo je ministar Cappelli.
Zapošljavanju u turizmu pridonijet će i rast plaća te porezno rasterećenje. "Plaće su rasle u zadnjih dvije godine 13 posto", rekao je ministar turizma.
Rast privatnog smještaja može kontrolirati samo tržište, smatra ministar te priznaje malu disproporciju u odnosu na konkurenciju.
Britanski turisti itekako su važni
Upitan o utjecaju brexita na turizam u Hrvatskoj, ministar kaže da smo spremni za dvije do tri opcije koje bi se mogle dogoditi.
"Britanci su nam itekako važni turisti. Držimo ritam rasta od 4, 5 posto Britanaca. Britanskom tržištu smo itekako važni. Ove godine smo povećali preko 500 rotacija avioprometa u Hrvatskoj. Što se tiče brexita, imamo ured HTZ-a koji dnevno prikuplja podatke što se radi u tim pripremama i pripremljeni smo u skladu s kolegama. Pokušat ćemo riješiti sva pitanja", pojasnio je.
Cappelli je najavio povezivanje izravnim zračnim linijama New Yorka i Zagreba te ragovore o zajedničkom pristupu rješavanja regulacije Airbnba.
Pisane vijesti |
Gari Cappelli