Predviđeno trajanje radova je 18 mjeseci, a projekt vrijedan oko 170 milijuna kuna (bez PDV-a) HŽ Infrastruktura će financirati komercijalnim kreditom s državnim jamstvom.
Nakon završetka radova tom će dionicom vlakovi prometovati brzinom od 100 kilometara na sat, što će u odnosu na sadašnju brzinu od 80 kilometara na sat skratiti putovanje i učiniti ga sigurnijim.
Dionica Virovitica-Pitomača dio je željezničke pruge Varaždin-Koprivnica-Virovitica-Osijek-Dalj te prva od ukupno tri dionice za koje je HŽ Infrastruktura u sljedećem petogodišnjem razdoblju osigurala 449 milijuna kuna
"HŽ Infrastruktura je u planu investicija 2020.-2024. osigurala ukupno 449 milijuna kuna za obnovu triju dionica na pruzi Varaždin-Koprivnica-Virovitica-Osijek-Dalj", rekao je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić.
Najavio je da će se, osim dionice Virovitica-Pitomača, obnoviti dionice Pitomača-Virje (oko 22 kilometra) te Virje-Koprivnica (oko 20 kilometara).
Time ovaj dio Hrvatske uskoro postaje veliko željezničko gradilište, istaknuo je Kišić, spominjući kako tomu treba dodati i početak radova na rekonstrukciji postojećega i izgradnji drugoga kolosijeka na pruzi Križevci-Koprivnica-državna granica.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković naglasio je kako se i ovime ostvaruje veliki investicijski ciklus u željeznicu. "Trenutno smo u fazi izgradnje željezničke infrastrukture ukupne vrijednosti oko 1,5 milijardi eura. Uglavnom se radi na najvažnijim koridorima u Hrvatskoj, ali vodimo brigu i o regionalnim prugama kako bi sve županije bile adekvatno povezane", rekao je Butković.
Dodao je kako se u prometnu infrastrukturu trenutno ulaže 20 milijardi kuna, uglavnom u željezničkom sektoru.
"Do sada smo ulagali u cestovni promet, obnovili smo i zračne luke u Splitu i Dubrovniku, a željeznički sustav je bio zapušten. Sada je konačno i željeznica došla na red i naša zadaća je do 2030. godine u nju uložiti 3,5 milijardi eura. U planu je izgradnja nizinske pruge i obnova bivšeg desetog koridora koji ide prema istoku zemlje", naglasio je Butković.
Predstavnik tvrtke Swietelsky Zvonko Dundović podsjetio je da je ta tvrtka u Hrvatskoj na građevinskome tržištu prisutna više od 20 godina te je do sada na prugama pod upravljanjem HŽ Infrastrukture do sada obnovila više od 500 kilometara pružnih kolosijeka. "Sve poslove ugovorne s HŽ Infrastrukturom do sada smo obavili profesionalno, kvalitetno i u roku, držeći se financijskih ugovornih okvira. Nadamo se da će tako biti i sada", poručio je.
Projekt obnove pruge Virovitica-Pitomača obuhvatit će zamjenu materijala nosive konstrukcije trupa pruge, zamjenu materijala kolosiječne rešetke novom, uređenje sustava odvodnje te usklađenje signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja. Predviđeno je i uređenje površina za prihvat putnika na stajalištima Virovitica Grad i Vukosavljevica te kolodvorima Špišić Bukovica i Pitomača, na kojima će se izgraditi bočni peroni duljine 160 metara i visine 55 centimetara. Uredit će se i 22 željezničko-cestovna prijelaza na kojima će biti ugrađena sintetička podložna konstrukcija i uređene prilazne rampe.
Izvor: Hina