Ministarstvo uprave predstavilo je uslugu e-prijava vjenčanja kojom je omogućena prijava sklapanja braka bez odlaska u matični ured, u sustavu e-građani, koji ima više od milijun korisnika, kao 74. e-usluga, priopćeno je danas iz tog ministarstva.
Nastavak kontinuiranog unaprjeđenja sustava e-građani
"Usluga e-Prijava Vjenčanja omogućava ženiku i nevjesti da podnesu prijavu namjere sklapanja braka u građanskom obliku u službenim prostorijama", objavljeno je. Usluga u prvoj fazi omogućava mladencima da prijave sklapanje braka u građanskom obliku u bilo kojoj službenoj prostoriji u Hrvatskoj 30 do 45 dana unaprijed.
Razvijena je na temelju iskustva s prijavom usluge e-novorođenče, pri čemu e-prijava vjenčanja uključuje plaćanje upravnih pristojbi. Pravne pristojbe mogu se platiti karticom, metodom 'slikaj i plati', uplatnicom ili internet bankarstvom.
Za prijavu je potrebna vjerodajnica minimalno značajne razine sigurnosti ili razine 3, na primjer m/Token ili korištenje pristupnih podataka internet bankarstva, uključenih u sustav e-građani. Preduvjet za korištenje aplikacije je da ženik/nevjesta imaju otvoren osobni korisnički pretinac (OKP) u sustavu e-građani, u suprotnom trebaju ga napraviti. Mladenci tako mogu pratiti status prijave u aplikaciji e-prijava vjenčanja. Svi dokumenti će biti poslani ženiku i nevjesti u OKP.
Matičar prijavu može i odbiti, a ako je prijava odbijena, ženik i nevjesta će dobiti poruku s razlogom odbijanja te s uputama za daljnje postupanje.
Daljnjim razvojem e-usluga, građani i poduzetnici dobivaju brzu i kvalitetnu uslugu
Iz Ministarstva napominju da sustav e-građani koristi više od milijun građana kojima je uključenjem usluge e-prijava vjenčanja na raspolaganju ukupno 74. e-usluga.
"e-prijava vjenčanja nastavak je kontinuiranog unaprjeđenja sustava e-građani. Novom uslugom mladencima smo omogućili prijavu sklapanja braka bez odlaska u matični ured.
Vlada će nastaviti provoditi digitalizaciju svih procesa javne uprave, osigurati daljnji razvoj e-usluga i povezivanja tijela državne uprave kako bi građani i poduzetnici dobili brzu i kvalitetnu uslugu", poručio je ministar uprave Ivan Malenica.
Izvor: HINA/Vlada
Pisane vijesti