Prigodnom svečanošću danas je obilježen početak radova na izgradnji punog profila, drugog kolničkog traka na 10,5 kilometara dionice Istarskog ipsilona od tunela Učke do Matulja, a počeli su i radovi na drugom mostu Mirna i vijaduktu Limska Draga, na tri gradilišta vrijedna 214 milijuna eura.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koji je uoči svečanosti obišao gradilište mosta Mirna, rekao je da se ostvaruje veliki infrastrukturni projekt završetka Istarskog ipsilona u punom profilu, ukupne vrijednosti 600 milijuna eura, koji je većim dijelom već realiziran, te je to najveći projekt u cestovnoj infrastrukturi, veći i od Pelješkog mosta. Dodao je kako bi druga cijev tunela Učka, koja je lani probijena, trebala biti završena do rujna ili kolovoza ove godine.
Govoreći o tri otvorena gradilišta, rekao je da je riječ o složenim objektima, a tvrtka Bina-Istra cijeli projekt izvodi filigranski točno, i završava radove i prije rokova.
Butković je za ponedjeljak najavio otvaranje radova na tunelu Kozjak, koji će biti novi ulaz u Split, te dodao da je još preostalo završiti autocestu do Siska, dok bi koridor VC do Mađarske trebao biti završen kroz godinu i pol.
Završetkom Istarskog ipsilona više neće biti potrebe za gradnjom velikih cestovnih projekata, napomenuo je ministar, te sada preostaje željeznica, jer se otvara mogućnost u sljedećih deset godina sve snage usmjeriti na obnovu i izgradnju željezničke infrastrukture, u čemu će i Istra imati veliki značaj.
Rekao je kako je teško procijeniti kada će biti izgrađena nizinska pruga Rijeka - Zagreb, spomenuvši natječaje i žalbe, ali dodaje da je cilj 2030., te da su novac i preduvjeti osigurani.
Na pitanje o žalbi na odluku Hrvatskih autocesta vezano uz izbor slovačkog konzorcija za uvođenje novog sustava naplate cestarina, rekao je da uvijek ima žalbi, te je apelirao da se one što prije rješavaju.
Od Zagreba do Pule za manje od tri sata
Generalni direktor Bina-Istre Dario Silić ocijenio je da je povijesni dan za tu tvrtku jer su otvorena tri velika, složena i zahtjevna gradilišta, vrijedna oko 214 milijuna eura. Riječ je o gradilištu drugog mosta preko Mirne, dugačkom 1,4 kilometra, drugom vijaduktu Limska Draga, dugačkom 552 metra i drugom kolničkom kraku od tunela Učke do Matulja.
Drugim krakom od Učke do Matulja spojit ćemo se s Hrvatskim autocestama za tri godine u Matuljima, rekao je, pa će korisnici od Pule do Zagreba moći prometovati u punom profilu Istarskog ipsilona, bez zaustavljanja, za oko dva i pol sata, te je napomenuo kako će se promet tijekom radova odvijati neometano.
Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina je istaknuo kako je riječ o projektima važnima za gospodarstvo, turizam i građane, a istarski župan Boris Miletić je najavio da će ta županija izraditi studiju isplativosti, kako bi se vidjelo može li se Istarski ipsilon realizirati i kao Istarski iks.
Komentirajući ovaj prijedlog, ministar Butković je rekao kako će se razmotriti i podržati, ako ima osnove, da se ipsilon jednim dijelom pretvori u iks, i tako prometna infrastruktura u Istri bude u cijelosti izgrađena.
Izvor: HINA/Vlada
Pisane vijesti