Predsjednik Vlade: Početkom iduće godine počinje gradnja autoceste Zagreb-Sisak

U veljači iduće godine, na dionici od Hrašća do Velike Gorice, počet će gradnja 46,4 kilometra autoceste od Zagreba do Siska, najavio je danas premijer Ivo Sanader.

ZAGREB, 11. studenoga 2005. (Hina) - U veljači iduće godine, na dionici od Hrašća do Velike Gorice, počet će gradnja 46,4 kilometra autoceste od Zagreba do Siska, najavio je danas premijer Ivo Sanader.

Vrijednost te autoceste koja bi u cijeloj dužini trebala biti dovršena iza 2008. je 1,5 milijardi kuna.

Autocesta bi do Velike Gorice trebala biti izgrađena 2007., godinu kasnije do Lekenika, a iza 2008. i do Siska, odnosno Mošćenice.

U odnosu na ranije planove novost je drugačiji pristup Zagrebu, radi čega je od Zagreba i Velike Gorice, te Zagrebačke županije zatraženo da u roku šest mjeseci izmijene svoje prostorne planove.

To, međutim, neće utjecati na brzinu gradnje, istaknuo je premijer.

Tvrdi i da će novo rješenje omogućiti povezivanje Zagreba i Velike Gorice s četiri kvalitetne prometnice.

Novo rješenje predviđa novi južni ulaz u Zagreb (preko Sarajevske ulice), novi čvor Buzin koji bi produžetkom Ulice Većeslava Holjevca bio također novi ulaz u grad.

Gradit će se i čvor Kosnica koji bi, preko Domovinskog mosta i istočne obilaznice Gorica, također povezao Zagreb i Veliku Goricu.

Sve to olakšat će pristup zračnoj luci Pleso čija bi modernizacija, najavio je ministar prometa Božidar Kalmeta, mogla početi 2006.

Ta investicija, vrijedna između 150 i 180 milijuna eura, predviđa potpuno novi terminal i stajalište, dok se u postojeće piste ne bi diralo, jer je ocijenjeno da mogu podnijeti promet u idućih 10 do 15 godina.

Kako će se ta investicija financirati još nije konačno odlučeno, no, po riječima ministra, najizglednije je da zračna luka bude nositelj investicije.

Još nije odlučeno da li će se mijenjati način financiranja, odgovorio je premijer Sanader na pitanje hoće li se s obzirom na preporuku MMF-a da se do kraja ove godine zatvore računi HAC-a i HC-a, mijenjati način njihova financiranja, odnosno da li će se one financirati kroz proračun ili direktno preko svojih računa.

Ministar financija Ivan Šuker objašnjava da je ustvari riječ o tomu da se prihodi evidentiraju kroz Državnu riznicu, a tako bi se kroz stavke resornog ministarstva vidjelo koliko novca ide HAC-u i HC-u.

Tako bi se 60 lipa koje iz svake litre benzina idu cestogradnji preko Državne riznice isti dan transferiralno na račune HAC-a i HC-a, objašnjava Šuker.

Proračunski deficit Vladina je, a ne MMF-ova zadaća i MMF nije ništa diktirao Hrvatskoj, odgovorio je Sanader upitan za nedavnu izjavu guvernera HNB-a Željka Rohatinskog da je MMF proteklih godina tolerirao većiproračunski deficit i zbog toga što je dio tog deficita išao za autoceste koje je gradio Bechtel.

Sve radimo zbog nas i mi želimo smanjiti deficit, kazao je premijer, ističući da je njegova Vlada deficit od 6,3 posto BDP-a 2003. smanjila na 4,2 posto ove godine, ne smanjujući nego povećavajući intenzitet cestogradnje.

Sanader je neizravno najavio i da će postojeći stand by s MMF-om biti produžen.

Vlada može prekinuti suradnju, stand by s MMF-om, razgovarati o novom aranžmanu, ili produžiti postojeći i najvjerojatnije ćemo biti blizu te odluke, kazao je Sanader.



Pisane vijesti