Domaći konzorcij "Crotram" u čijem su sastavu tvrtke Končar Elektroindustrija, Gredelj i Đuro Đaković, isporučio je danas Gradu Zagrebu prvi od 70 novorazvijenih niskopodnih tramvaja (TMK 2200), a taj bi se tramvaj na zagrebačkim ulicama trebao naći za 15-ak dana.
ZAGREB, 27. travnja 2005. (Hina) - Domaći konzorcij "Crotram" u čijem su sastavu tvrtke Končar Elektroindustrija, Gredelj i Đuro Đaković, isporučio je danas Gradu Zagrebu prvi od 70 novorazvijenih niskopodnih tramvaja (TMK 2200), a taj bi se tramvaj na zagrebačkim ulicama trebao naći za 15-ak dana.
Do prve polovice 2007. u prometu na zagrebačkim ulicama bit će i svih 70 tramvaja, isporučivat će se dinamikom od tri tramvaja mjesečno, istaknuli su tom prigodom predsjednici uprava Končara Darinko Bago i ZET-a Julius Pevalek.
Predsjednik hrvatske Vlade Ivo Sanader naglašava kako je novi tramvaj projekt hrvatske pameti, znanja i kreativnosti.
Premijer je dodao kako je uvjeren da je riječ o hrvatskom proizvodu za izvoz, ponovivši kako je izvoz ključ gospodarskog razvoja.
Da je riječ o hrvatskom proizvodu za izvoz ističe i Bago koji je to ilustrirao i podatkom da od 25 zemalja članica EU samo njih pet (među kojima i Hrvatska) ima razvijenu tehnologiju proizvodnje niskopodnih tramvaja. Time smo dokazali da smo dio EU, kazao je.
Bago je uvjeren da hrvatske tvrtke mogu napraviti i gradski vlak za Zagreb, kao i realizirati projekt vjetroelektrana.
Gradonačelnica Zagreba Vlasta Pavić istaknula je kako je novi tramvaj veliki uspjeh gradske vlasti, napominjući kako je ugovor između Crotram-a i ZET-a najveći financijski ugovor u povijesti Zagreba.
Ovim činom obilježavamo početak i kraj jednog mandata (gradske vlasti) u kojem smo počeli sustavno rješavati pitanja prometa u Zagrebu, kazala je, dodajući da je sadašnja gradska vlast modernizirala javni gradski prijevoz i stvorila preduvjete za izgradnju javnih garaža.
Premijer Sanader u svom je pak govoru dodao kako treba čestitati sadašnjoj, ali i bivšoj gradskoj vlasti, kojoj je na čelu bila Marina Matulović Dropulić, koje su imale sluha za provedbu tako značajnog projekta.
Ugovor o isporuci 70 niskopodnih tramvaja između Crotrama i Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) potpisan je u veljači 2003. godine, a vrijednost ugovora je 824 milijuna kuna.
Osnovna karakteristika tramvaja je niskopodnost (bez stepenica) čime je u cijelosti prilagođen osobama s poteškoćama u kretanju. Tramvaj je dugačak 32 metra i ima potpuno klimatiziran putnički i vozački prostor.
U tramvaju ima mjesta za 202 putnika, od čega je 48 sjedećih mjesta. U tramvaj je ugrađen video nadzor putničkog i vozačkog prostora, a ugrađene su i vanjske kamere umjesto retrovizora.
Novi tramvaj je vlastito je novorazvijeno hrvatsko rješenje. Tako je udio hrvatske industrije u prvom, danas isporučenom tramvaju veći od 60 posto, dok će se u nastavku serijske proizvodnje taj udio povećati na više od 70 posto.
Uz premijera Sanadera, gradonačelnicu Pavić, predsjednike uprava tvrtki te brojne poslovne partnere, svečanosti su bili nazočni potpredsjednik Vlade Damir Polančec, ministrica zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Marina Matulović - Dropulić, dogradonačelnik Milan Bandić, predsjednica HNS-a Vesna Pusić, predsjednik HGK Nadan Vidošević i brojni uzvanici iz političkog i gospodarskog života.
Pisane vijesti