Službenik za informiranje
Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija ostvaruje se u skladu sa Zakonom o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/2013., 85/2015., 69/2022.).
Cilj Zakona je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i na ponovnu uporabu informacija fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.
Pravo na pristup informacijama temelji se na načelima javnosti i slobodnog pristupa, pravodobnosti, potpunosti i točnosti informacija, načelu jednakosti, načelu raspolaganja informacijom te, sukladno članku 5. stavku 1. točki 5. Zakona „obuhvaća pravo korisnika na traženje i dobivanje informacije, kao i obvezu tijela javne vlasti da omogući pristup zatraženoj informaciji, odnosno da objavljuje informacije neovisno o postavljenom zahtjevu kada takvo objavljivanje proizlazi iz obveze određene zakonom ili drugim propisom“.
Informacija, u smislu navedenog Zakona (članak 5. stavak 1. točka 3.), predstavlja „svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti“.
Ponovna uporaba informacija, u skladu s člankom 5. stavkom 1. točkom 6. Zakona „znači uporabu informacija tijela javne vlasti od strane fizičkih ili pravnih osoba, u komercijalnu ili nekomercijalnu svrhu različitu od izvorne svrhe za koju su informacije nastale, a koja se ostvaruje u okviru zakonom ili drugim propisom određenog djelokruga ili posla koji se uobičajeno smatra javnim poslom. Razmjena informacija između tijela javne vlasti radi obavljanja poslova iz njihova djelokruga ne predstavlja ponovnu uporabu“.
Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija ostvaruje se podnošenjem zahtjeva Vladi Republike Hrvatske, službenici za informiranje Vlade RH:
- pisanim putem na adresu:
Vlada Republike Hrvatske
Trg sv. Marka 2
10 000 Zagreb
- putem elektroničke pošte:
- telefaksom na broj:
01/6303-019
- telefonom na broj:
01/4569-228
- službenica za informiranje Vlade RH: Ida Ćosić Duić
- zamjenik službenice za informiranje Vlade RH: Domagoj Badžim
Vlada Republike Hrvatske ima pravo na naknadu stvarnih materijalnih troškova koji nastanu pružanjem informacije korisniku prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, kao i na naknadu troškova dostave tražene informacije.
Visina naknade za pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, određena je sukladno kriterijima iz članka 19. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.
Dokumenti
- Zakon o pravu na pristup informacijama NN 25/13 (189kb)
- Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o pravu na pristup informacijama NN 85/15 (154kb)
- Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o pravu na pristup informacijama NN 69/22 (2773kb)
- Odluka o određivanju službenika za informiranje Vlade Republike Hrvatske (131kb)
- Odluka o izmjeni Odluke o određivanju službenika za informiranje Vlade Republike Hrvatske.pdf (149kb)
- Zahtjev za pristup informacijama (52kb)
- Kriteriji za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije (191kb)
- Ispravak Kriterija za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije
- Izmjene Kriterija za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije
- Zahtjev za dopunu ili ispravak informacije (53kb)
- Zahtjev za ponovnu uporabu informacije (51kb)