- Objavljeno: 07.08.2020.
Butković: Puni profil ipsilona do sezone 2021., druga cijev tunela Učka do 2024.
Europska komisija u petak je odobrila, u skladu s pravilima EU-a o državnim potporama, plan Hrvatske da produlji ugovor s društvom Bina-Istra o koncesiji za Istarski ipsilon do 2039. godine, što će koncesionaru omogućiti novo ulaganje od 197 milijuna eura, priopćeno je iz Komisije.
Ministar Oleg Butković izjavio je danas da produljenje koncesije Bina-Istri do 2039. podrazumijeva ulaganje od 197 milijuna eura te da bi puni profil Istarskog ipsilona trebao biti završen do iduće turističke sezone, a druga cijev tunela Učka i puni profil autoceste do početka 2024.
EK odobrila plan produljenja koncesije Bina-Istri do 2039. godine
"Jučer smo primili vijest da je Europska komisija odobrila Hrvatskoj plan da produlji koncesiju Bina-Istri do 2039., što podrazumijeva investiciju vrijednu 197 milijuna eura, koja uključuje drugu cijev tunela Učka i puni profil autoceste na Kvarneru, koja je već u Primorsko-goranskoj županiji," rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture u Novom Vinodolskom.
Ugovor će se produljiti do 2039., iako smatramo da će se krediti vratiti nešto ranije i otplatiti ta investicija do 2037., a nakon toga sve će postati vlasništvo Republike Hrvatske, čitav Istarski ipsilon, uključujući i dvije cijevi tunela Učka, istaknuo je.
Ministar je napomenuo da se puni profil Istarskog ipsilona do tunela Učka gradi, da će biti gotov do početka turističke sezone 2021., a da bi ostalo, druga cijev tunela Učka i puni profil autoceste trebali biti gotovi do kraja 2023. tj. do početka 2024.
Nastavak izgradnje i ulaganja u velike infrastrukturne projekte
To je nastavak izgradnje i ulaganja u velike infrastrukturne projekte, poglavito prometne, u Hrvatskoj, rekao je Butković i naglasio da se sada ulaže oko 25 milijardi kuna, uglavnom iz EU fondova.
"Na 110 posto smo ugovorenosti iz Kohezije, na 95 posto iz CEF-a i to će obilježiti sljedećih 4 do 5 godina, to su veliki infrastrukturni projekti, koji su nam danas, osim zbog rješavanja prometnih problema, potrebniji nego ikada i zbog hrvatskog gospodarstva", kazao je dodavši da to pozitivno utječe na rast BDP-a i na domaće građevinske tvrtke, koje će imati puno posla.
Europska komisija u petak je odobrila, u skladu s pravilima EU-a o državnim potporama, plan Hrvatske da produlji ugovor s društvom Bina-Istra o koncesiji za Istarski ipsilon do 2039. godine, što će koncesionaru omogućiti novo ulaganje od 197 milijuna eura.
U svom priopćenju EK je navela da je Istarski ipsilon autocesta duljine 145 km koja Istru povezuje s ostatkom Hrvatske, a kojom se upravlja na temelju ugovora o koncesiji iz 1995. Društvu Bina-Istra koncesija je dodijeljena do 2034., a u lipnju ove godine Hrvatska je Komisiji prijavila produljenje koncesijskog ugovora do 2039. godine.
Produljenjem koncesije omogućit će se Bina-Istri da financira izgradnju drugog kolnika od čvora Vranje do tunela Učka – 8 km duge dionice na sjeveroistočnom dijelu autoceste, kaže se u priopćenju EK.
Izvor: HINA
EK odobrila plan produljenja koncesije Bina-Istri do 2039. godine
"Jučer smo primili vijest da je Europska komisija odobrila Hrvatskoj plan da produlji koncesiju Bina-Istri do 2039., što podrazumijeva investiciju vrijednu 197 milijuna eura, koja uključuje drugu cijev tunela Učka i puni profil autoceste na Kvarneru, koja je već u Primorsko-goranskoj županiji," rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture u Novom Vinodolskom.
Ugovor će se produljiti do 2039., iako smatramo da će se krediti vratiti nešto ranije i otplatiti ta investicija do 2037., a nakon toga sve će postati vlasništvo Republike Hrvatske, čitav Istarski ipsilon, uključujući i dvije cijevi tunela Učka, istaknuo je.
Ministar je napomenuo da se puni profil Istarskog ipsilona do tunela Učka gradi, da će biti gotov do početka turističke sezone 2021., a da bi ostalo, druga cijev tunela Učka i puni profil autoceste trebali biti gotovi do kraja 2023. tj. do početka 2024.
Nastavak izgradnje i ulaganja u velike infrastrukturne projekte
To je nastavak izgradnje i ulaganja u velike infrastrukturne projekte, poglavito prometne, u Hrvatskoj, rekao je Butković i naglasio da se sada ulaže oko 25 milijardi kuna, uglavnom iz EU fondova.
"Na 110 posto smo ugovorenosti iz Kohezije, na 95 posto iz CEF-a i to će obilježiti sljedećih 4 do 5 godina, to su veliki infrastrukturni projekti, koji su nam danas, osim zbog rješavanja prometnih problema, potrebniji nego ikada i zbog hrvatskog gospodarstva", kazao je dodavši da to pozitivno utječe na rast BDP-a i na domaće građevinske tvrtke, koje će imati puno posla.
Europska komisija u petak je odobrila, u skladu s pravilima EU-a o državnim potporama, plan Hrvatske da produlji ugovor s društvom Bina-Istra o koncesiji za Istarski ipsilon do 2039. godine, što će koncesionaru omogućiti novo ulaganje od 197 milijuna eura.
U svom priopćenju EK je navela da je Istarski ipsilon autocesta duljine 145 km koja Istru povezuje s ostatkom Hrvatske, a kojom se upravlja na temelju ugovora o koncesiji iz 1995. Društvu Bina-Istra koncesija je dodijeljena do 2034., a u lipnju ove godine Hrvatska je Komisiji prijavila produljenje koncesijskog ugovora do 2039. godine.
Produljenjem koncesije omogućit će se Bina-Istri da financira izgradnju drugog kolnika od čvora Vranje do tunela Učka – 8 km duge dionice na sjeveroistočnom dijelu autoceste, kaže se u priopćenju EK.
Izvor: HINA