- Objavljeno: 24.02.2005.
Domaći konzorcij dobio dionicu Dugopolje-Ploče
Domaći konzorcij gradit će dionicu Dugopolje-Ploče, na autocesti Zagreb-Split-Dubrovnik, duljine 97 kilometara, izvijestio je u četvrtak Vladu ministar Božidar Kalmeta.
Ministar mora, turizma, prometa i razvitka je rekao da je ponuda domaćeg konzorcija u iznosu 4,98 milijardi kuna na natječaju izabrana kao najpovoljnija.
ZAGREB, 24. veljače 2005. (Hina) - Domaći konzorcij gradit će dionicu Dugopolje-Ploče, na autocesti Zagreb-Split-Dubrovnik, duljine 97 kilometara, izvijestio je u četvrtak Vladu ministar Božidar Kalmeta.Ministar mora, turizma, prometa i razvitka je rekao da je ponuda domaćeg konzorcija u iznosu 4,98 milijardi kuna na natječaju izabrana kao najpovoljnija.
Domaći konzorcij, poslovnu udrugu, čine Konstruktor Inženjering d.d., Viadukt d.d., Hidroelektra niskogradnja d.d., Cesta varaždin d.d., Strabag d.o.o., Zagorje Tehnobeton d.d., INGRA d.d. i Osijek Koteks d.d.
Natječajnu dokumentaciju za dionicu Dugopolje-Ploče otkupilo je 26 tvrtki, a bile su zaprimljene četiri ponude. Druga po cijeni je ponuda poslovne udruge koju čine tvrtke Metrostav iz Češke i Doprastav iz Slovačke i iznosi 5,4 milijarde kune, a treća Bechtela International u iznosu od 5,9 milijarde kuna.
Najskuplju ponudu od 6,4 milijarde kuna dala je austrijska tvrtka Alpine Mayrider Bau.
Natječaj za izgradnju bio je podijeljen na tri poddionice: Dugopolje-Šestanovac (37 kilometara), Šestanovac-Ravča (40 kilometara) i Ravča-Ploče (20 kilometara).
Kalmeta je ponovio kako bi bilo povoljnije da je prihvaćena prvotna ideja da se izgradnja dionice Dugopolje-Šestanovac bez natječaja povjeri Bechtelu.
Da je to bilo prihvaćeno izgradnja bi koštala 40-ak milijuna manje od cijene postignute natječajem, a ta bi dionica bila gotova godinu dana prije, kazao je Kalmeta.
Ministar je time odgovorio na prigovore svog prethodnika i bivšeg potpredsjednika Vlade, te naveo da je Vlada prošlo ljeto razmišljala da izgradnju dionice Dugopolje-Šestanovac povjeri Bechtelu upravo na temelju odluka koje je potpisala bivša Vlada.
Na prigovore da Vlada premijera Ive Sanadera zapostavlja cestogradnju, Kalmeta je odgovorio podacima da je od 2001.-2004. u cestogradnju uloženo 28,5 milijuna kuna, a program 2005.-2008. predviđa ulaganja od 32,4 milijarde, znači 13,5 posto više.
Vlada je Hrvatskim autocestama dala i državno jamstvo za zaduženje od 150 milijuna eura kod Privredne banke Zagreb, Zagrebačke i Raiffeisen banke. Zaduženje će se koristiti za financiranje izgradnje autocesta iz programa gradnje 2005.-2008.
Zajam će biti na rok otplate od 14 godina, uz poček od četiri godine, uz promjenjivu kamatnu stopu koja bi iznosila 4,09 posto.
Za dionicu Dugopolje-Šestanovac krajnji rok za završetak radova je 30. lipnja 2007., a za dionice Šestanovac-Ravča i Ravča-Ploče 30. prosinca 2008.