- Objavljeno: 31.05.2021.
Održana 60. (telefonska) sjednica Vlade
Vlada je danas, 31. svibnja 2021. godine, održala telefonsku sjednicu na kojoj je donijela Odluku o uspostavi nacionalnog sustava za izdavanje EU digitalne COVID potvrde.
Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 8. travnja 2021. osnovala Radnu skupinu za izradu tehničkog rješenja prekogranično interoperabilnih digitalnih zelenih potvrda s ciljem izrade nacionalnog sustava digitalnih zelenih potvrda. Hrvatski nacionalni sustav za izdavanje EU digitalne COVID potvrde spreman je za početak rada od 1. lipnja 2021. te je formalno provedena procedura integracije s EU pristupnikom čime je osigurana njihova prekogranična interoperabilnost.
Također, Ministarstvo unutarnjih poslova je uspješno integriralo validaciju EU digitalnih COVID potvrda u Nacionalni granični informacijski sustav te su osigurani svi organizacijski i tehnički preduvjeti za provedbu Odluke Vlade o uspostavi nacionalnog sustava za izdavanje EU digitalne COVID potvrde.
Iako će procedura usvajanja Uredbe o digitalnoj COVID potvrdi EU-a biti dovršena krajem lipnja, interoperabilni europski pristupnik za središnju razmjenu javnih PKI certifikata država članica formalno počinje s radom od 1. lipnja 2021. i sve države članice koje imaju razvijeno, testirano i od strane Komisije potvrđeno nacionalno rješenje, mogu implementirati procese izdavanja i validacije EU digitalnih COVID potvrda u nacionalnim sustavima. Republika Hrvatska je kroz procedure prijave i testiranja s Europskom komisijom potvrdila spremnost te ishodila odobrenje Komisije za integraciju s EU pristupnikom i u cijelosti je spremna za uvođenje EU digitalne COVID potvrde.
Budući da je tehničko rješenje prekograničnih interoperabilnih EU digitalnih COVID potvrda spremno za početak rada od 1. lipnja, a kako bi se olakšala sloboda kretanja građana tijekom pandemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2 i doprinijelo postupnom ukidanju ograničenja, u interesu građana je da se početak primjene EU digitalnih COVID potvrda uskladi s početkom rada središnjeg europskog pristupnika, zbog čega se donosi ova Odluka.
Osim olakšavanja kretanja građana prilikom prelaska graničnih prijelaza Republike Hrvatske, ali i graničnih prijelaza država članica EU s kojima će biti sklopljeni bilateralni sporazumi, ova potvrda moći će se koristiti i u druge svrhe sukladno odlukama Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske koje se donose sukladno Zakonu za zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti.
AKD će putem javne informativne mrežne stranice www.EUdigitalnaCOVIDpotvrda.hr, učiniti građanima dostupnim sve potrebne informacije, upute i podatke o izdavanju i svrsi EU digitalnih COVID potvrda, a također će mrežne stranice i redovito ažurirati.
EU digitalna COVID potvrda će se koristiti sukladno Općoj uredbi o zaštiti podataka i isključivo samo za preuzimanje i obradu podataka koji su sadržani u potvrdi.
Materijal s današnje telefonske sjednice dostupan je putem poveznice: https://bit.ly/3g1j51V.