ZAGREB, 3. lipnja 2009. (Hina) - Povjerenstvo za izradu Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira (HKO), kao bitnog uvjeta za uređenje sustava cjeloživotnog učenja, većinu je današnje sjednice posvetilo raspravi o Pojmovniku HKO-a, a iznijeta je i ideja o osnivanju državne institucija za kvalifikacije.
Pojmovnik bi trebao biti uskoro usvojen, a u sljedeća dva tjedna razradit će se dodatni prijedlozi za moguće promjene i objašnjenja pojedinih pojmova. Taj bi referentni dokument za obrazovne kvalifikacije trebao biti temelj za jednoznačno tumačenje i jasan sadržaj Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira. U njemu je uvedeno i objašnjeno četrdesetak pojmova, predstavljeni mjerljivi pokazatelji razina te navedene osnovne sastavnice i svojstva kvalifikacije.
Predsjednik Povjerenstva i potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske Slobodan Uzelac rekao je kako se u praksi pokazalo da postoji potreba za jednim mjestom i izjednačenim tumačenjem smisla i suštine Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira, a do naredne sjednice trebalo bi se utvrditi na koji način to i ostvariti.
Prema početnoj ideji o osnivanju državne institucije upravo je institucionalnim djelovanjem, kao i sustavnom predanošću te odgovornošću, moguće provoditi povezivanje, koordinaciju i razvoj sustava.
Članovi Povjerenstva usvojili su izvješće o radu u razdoblju od prosinca prošle godine do danas, a upoznali su se i s planom rada do kraja ove godine.
Najavljen je nastavak rada radnih skupina za izradu standarda kvalifikacija i suradnja s Vijećem za nacionalni kurikulum, te je predloženo da članovi sektorskih vijeća budu ujedno i članovi odgovarajućih radnih skupina.
Iz međunarodne suradnje ističu se inicijative za suradnju s Poljskom i Austrijom, te su predviđeni susreti s predstavnicima tih zemalja u lipnju i rujnu, a postoji i mogućnost za suradnju s Finskom i Škotskom.
Polazne osnove za HKO Vlada je usvojila 2007., nakon čega je Povjerenstvo usvojilo Plan aktivnosti za izradu i primjenu HKO-a do 2012.
Riječ je o instrumentu koji bi trebao olakšati zapošljivost i osobni razvoj pojedinaca, a njegova je zadaća povezati ishode učenja u obrazovnim institucijama i postaviti ih u međusobne odnose u Hrvatskoj i na međunarodnoj razini.
Jasno uvođenje kompetencija i ishoda učenja smatra se novošću koja značajno mijenja pristup dosadašnjem obrazovnom programiranju i osnova je za uvođenje svake pojedine kvalifikacije.
Pisane vijesti