- Objavljeno: 12.06.2007.
Potpredsjednica Vlade na krštenju broda “Hrvat” u Splitu
Potpredsjednica Vlade i ministrica obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti Jadranka Kosor sudjelovala je danas u Splitu, kao kuma, krštenju broda “Hrvat”. Ime mu je dato prema prvom hrvatskom parobrodu “Hrvatu” izgrađenom 1872. godine u riječkom brodogradilištu. Obraćajući se nazočnima potpredsjednica Kosor rekla je kako će se ovaj novoizgrađeni RO-RO putnički brod uvesti u redovnu liniju za otok Brač za potrebe najvećeg domaćeg pomorskog putničkog brodara “Jadrolinije” iz Rijeke. Brod “Hrvat” kapaciteta je 138 vozila i 1.200 putnika.
Potpredsjednica Kosor podsjetila je kako je u mandatnom razdoblju ove Vlade, za razdoblje od 2003. do 2007. godine donesen Program obnove i razvoja putničke flote Jadrolinije, čija je operacionalizacija u završnoj fazi. Primopredajom današnjeg trajekta „Hrvat“, građenog u brodogradilištu Kraljevica, kao i planiranom primopredajom još jednog trajekta istih karakteristika, također iz brodogradilišta u Kraljevici u srpnju ove godine, nastavlja se s realizacijom navedenog Programa. Potpredsjednica Kosor rekla je kako je cilj ovog Programa i daljnje pomlađivanje i povećanje kapaciteta flote našeg nacionalnog brodara, koji obavlja gotovo 90% cjelokupnog javnog putničkog pomorskog prijevoza u povezivanju otoka s kopnom i otoka međusobno. U tom smilsu istaknula je kako su novoizgrađeni trajekt „Hrvat“ kao i Novogradnja 546 iz Brodogradilišta Kraljevica, dva najsuvremenija trajekta u floti Jadrolinije vrijedna čak 17,3 milijuna eura, i namijenjena su splitskim i zadarskim otocima. Do završetka ovoga Programa preostaje izgradnja jednog trajekta za udaljenije otoke (Lastovo i Vis) kao i nabavka odgovarajućeg katamarana.
Potpredsjednica Kosor napomenula je kako je u ukupnom pomorskom prometu na Jadranu u 2006.godini dosegnut apsolutni rekord, jer je prvi puta prevezeno više od 11 milijuna putnika i gotovo 3 milijuna vozila. Također je istaknula kako, unatoč značajnom rastu prometa, obalni linijski pomorski prijevoz, zbog slabe naseljenosti otoka, najvećeg dijela prometa koji se odvija tijekom turističke sezone, te zbog slabe gospodarske razvijenosti manjih otoka, karakterizira nerentabilno poslovanje pa se on subvencionira sredstvima iz Državnog proračuna Republike Hrvatske u iznosu od oko 330 milijuna kuna godišnje.
Nakon svečanosti krštenja broda potpredsjednica Kosor nazočila je njegovoj promotivnoj plovidbi na liniji Split-Supetar.
Pisane vijesti
Potpredsjednica Kosor podsjetila je kako je u mandatnom razdoblju ove Vlade, za razdoblje od 2003. do 2007. godine donesen Program obnove i razvoja putničke flote Jadrolinije, čija je operacionalizacija u završnoj fazi. Primopredajom današnjeg trajekta „Hrvat“, građenog u brodogradilištu Kraljevica, kao i planiranom primopredajom još jednog trajekta istih karakteristika, također iz brodogradilišta u Kraljevici u srpnju ove godine, nastavlja se s realizacijom navedenog Programa. Potpredsjednica Kosor rekla je kako je cilj ovog Programa i daljnje pomlađivanje i povećanje kapaciteta flote našeg nacionalnog brodara, koji obavlja gotovo 90% cjelokupnog javnog putničkog pomorskog prijevoza u povezivanju otoka s kopnom i otoka međusobno. U tom smilsu istaknula je kako su novoizgrađeni trajekt „Hrvat“ kao i Novogradnja 546 iz Brodogradilišta Kraljevica, dva najsuvremenija trajekta u floti Jadrolinije vrijedna čak 17,3 milijuna eura, i namijenjena su splitskim i zadarskim otocima. Do završetka ovoga Programa preostaje izgradnja jednog trajekta za udaljenije otoke (Lastovo i Vis) kao i nabavka odgovarajućeg katamarana.
Potpredsjednica Kosor napomenula je kako je u ukupnom pomorskom prometu na Jadranu u 2006.godini dosegnut apsolutni rekord, jer je prvi puta prevezeno više od 11 milijuna putnika i gotovo 3 milijuna vozila. Također je istaknula kako, unatoč značajnom rastu prometa, obalni linijski pomorski prijevoz, zbog slabe naseljenosti otoka, najvećeg dijela prometa koji se odvija tijekom turističke sezone, te zbog slabe gospodarske razvijenosti manjih otoka, karakterizira nerentabilno poslovanje pa se on subvencionira sredstvima iz Državnog proračuna Republike Hrvatske u iznosu od oko 330 milijuna kuna godišnje.
Nakon svečanosti krštenja broda potpredsjednica Kosor nazočila je njegovoj promotivnoj plovidbi na liniji Split-Supetar.