Radovi na drugoj cijevi tunela Učka vrijedni 1,5 mlrd kuna generirat će rast i nova radna mjesta

  • Slika /Vijesti/2020/12 prosinac/17 prosinca/D9E1AAB2-128B-44FD-AF3D-58A0388D0216.jpeg

Predsjednik Vlade Andrej Plenković sudjelovao je na svečanosti povodom početka izgradnje druge cijevi tunela Učka, u vrijednosti od 1,5 milijardi kuna, te poručio kako je taj projekt od iznimne važnosti.

 

"Istarski ipsilon jedna je od prometnih žila kucavica Hrvatske i zato je ovaj projekt od iznimne važnosti", rekao je premijer Plenković te podsjetio kako je, prije dvije godine, na otvorenju radova na izgradnji faze 2B1 naglasio da je nastavak ulaganja u prometno povezivanje Hrvatske - prioritet Vlade.
 
"Danas smo upravo učinili još jedan značajan iskorak ka potpunom integriranju svih dijelova Hrvatske, u ovom slučaju Istre, u europski prometni, a time i gospodarski sustav Hrvatske i Europske unije", istaknuo je premijer.
 
Plenković je rekao da je preduvjet svim tim radovima bila odluka Vlade na sjednici u Puli prije dvije godine kojom je Vlada omogućila nastavak radova na izgradnji punog profila Istarskog ipsilona.
 
Tek nakon toga, naveo je, Vlada je donijela odluku o izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji čime su stvoreni uvjeti za početak radova na drugoj cijevi tunela Učka vrijednih 1,5 milijardi kuna.
 
Zahvalivši se grupaciji Bouygues, partneru u društvu Bina Istra, koja se dokazala kao pouzdan i kvalitetan partner, Plenković je ustvrdio kako model javno-privatnog partnerstva primijenjen na ovom projektu može služiti kao primjer za realizaciju drugih sličnih projekata, jer Hrvatskoj u vlasništvu, po isteku koncesija, ostaju sve izgrađene dionice čija je vrijednost veća od 7,2 milijarde kuna.
 
"Investicije su posebno važne i upravo zato Vlada će u prometni sektor do 2027. godine uložiti 45 milijardi kuna, od toga 22 milijarde u željeznice, 15 milijardi u ceste, 3 milijarde kuna za luke i pet milijardi kuna ostalih investicija. U ovom mandatu očekujemo završetak najznačajnijih projekata, a najvažniji je zasigurno Pelješki most čime će Hrvatska biti 2022. godine i fizički integriran kao zemlja", poručio je premijer Andrej Plenković.
 
Dodao je i kako se nastavljaju cestovni projekti poput dionice od čvora Škurinja do Rijeke, obilaznice u Novom Vinodolskom te projekta izgradnje Križišće-Žuta Lokva.
 
Kako se danas čulo, da bi povezanost Istre i ostatka Hrvatske autocestom bila potpuna, ostat će još cesta od riječke strane tunela Učka do riječke zaobilaznice, odnosno do Matulja.
 
Butković: Pokazali smo da znamo realizirati velike infrastrukturne projekte
 
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je kako je Hrvatska pokazala da zna realizirati velike infrastrukturne projekte.
 
"Iako smo najmlađa članica Europske unije, pokazali smo da znamo realizirati velike infrastrukturne projekte", poručio je Butković dodavši kako će puni profil Ipsilona i tunela Učka biti gotov do sezone 2021.
 
"Do kraja 2024. godine u cijelosti će biti gotov Istarski ipsilon, a 2039. godine bit će u vlasništvu Republike Hrvatske odnosno Hrvatskih autocesta. Svi ovi infrastrukturni projekti pokazuju opredjeljenje Vlade da ravnomjerno razvijamo i provodimo velike infrastrukturne projekte u cijeloj Hrvatskoj", zaključio je Butković. 
 
Direktor Bina-Istre Dario Silić rekao je da je za njih danas povijesni dan.
 
"Za nas je ovo veliki povijesni dan. Nismo čekali kraj krize usprkos velikog pada prometa, već smo zatvorili financijsku konstrukciju tešku skoro 200 milijuna eura", rekao je te najavio da će radovi trajati 42 mjeseca i da se nastavlja i prema Matuljima.
 
Radin: Ovaj projekt ulijeva nadu
 
Istarski župan Fabrizio Radin napomenuo je da je taj projekt od životne važnosti za Istru.
 
"Zato smo zahvalni Vladi i Bina-Istri. Ovaj projekt nam ulijeva nadu da će oporavak gospodarstva brzo početi", ustvrdio je Radin, dok je primorsko-goranski župan Zlatko Komadina uputio apel da se krene s pripremama i da se realizira druga traka do Matulja.  
 
Podsjetimo, nakon što je u listopadu ove godine Vlada donijela odluku o izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji s Bina Istrom, stekli su se uvjeti za početak izgradnje druge cijevi tunela Učka odnosno tzv. podfaze 2B21 čiji radovi na podfazi 2B2-1 obuhvaćaju izgradnju drugog kolničkog traka od čvora Vranja do Tunela Učka-Portala Kvarner, dionice duge osam kilometara na sjeveroistočnoj strani autoceste, koja uključuje izgradnju 5,6 kilometara  dugačke druge cijevi tunela Učka s opremom i poprečnim vezama s postojećom tunelskom cijevi te izgradnju novog odmorišta na kvarnerskoj strani tunela Učka. 
 
Također, radovi će uključivati izgradnju novog čvora Vranja, izgradnju novog podvožnjaka, izgradnju dva nova nadvožnjaka, izgradnju prometne poveznice iznad portala obje cijevi tunela Učka na istarskoj strani, izgradnju tri nova cestarinska prolaza te izgradnju nove zgrade za vatrogasnu postrojbu na postojećoj platformi s istarske strane tunela. 
 
Vrijednost ove faze je 1,5 milijardi kuna, a završetak svih radova se očekuje do sredine 2024. godine.

Istarska i Primorsko-goranska županija daju ogroman doprinos turizmu i hrvatskom BDP-u
 
U izjavi novinarima nakon otvorenja radova, predsjednik hrvatske Vlade kazao je da je ovo velik dan za Istru i Primorsko-goransku županiju, izrazivši zadovoljstvo činjenicom da napreduju radovi na izgradnji punog profila Istarskog ipsilona.
 
"Zahvaljujem ministru Butkoviću i njegovom timu, čestitam županima, gospodinu Komadini, gospodinu Radinu, našem saborskom zastupniku gospodinu Klimanu. Ovo je veliki dan za Hrvatsku, za Istru i Primorsko-goransku županiju", rekao je premijer.
 
Dodao je da je Vlada i za druge infrastrukturne projekte predvidjela puno sredstava u idućih deset godina što će omogućiti modernizaciju prometne infrastrukture i na dugoročan način dignuti standarde hrvatskih prometnica na korist našim građanima.
 
"To je važno, ne samo za sigurnost prometa, nego i za razvoj turizma, jer i Istra i Primorsko-goranska županija su županije  koje daju ogroman doprinos turizmu, hrvatskom BDP-u. One su auto-destinacije, u blizini srednjoj Europi i zato je ovaj projekt druge cijevi tunela Učka doista od strateškog značenja," rekao je Plenković čestitavši svima i izrazivši zadovoljstvo što svi zajedno prisustvuju ovome događaju.
 
Sutra nove mjere Nacionalnog stožera
 
Odgovarajući na novinarska pitanja, predsjednik Vlade Plenković rekao je da će Nacionalni stožer sutra predložiti nove mjere sa svim potrebnim detaljima
 
Za današnji sastanak Znanstvenog savjeta Plenković je rekao da je bio sadržajan, dodavši kako je potrebno produžiti mjere koje su na snazi. "Važno je sada kada dolaze blagdani da smanjimo kontakte na najmanju moguću mjeru. Ušli smo u fazu kad ćemo imati učenike 35 dana doma što je važno za umirenje kontakta", istaknuo je.
 
"Bit ovih mjera je investirati u bolju kliničku sliku pacijenata u siječnju. Sezonalnost covida-19 je i više nego očita, šteta koju je učinio u Europi i svijetu je razorna", rekao je premijer.
 
Cjepivo 27. prosinca za sve zemlje EU-a
 
Osvrnuvši se na početak cijepljenja u zemlji, rekao je da je u komunikaciji s Ursulom von der Leyen, koja je kazala da će sve zemlje EU-a imati cjepivo 27. prosinca.
 
Dodao je i da se čuo i s Emmanuelom Macronom i prenio mu neka svoja iskustva. "Nadam se da će biti dobro", naveo je.
 
"Intencija je Europske agencije za lijekove da pomakne rok nekoliko dana ranije... Kroz sporazume smo naručili 5,7 milijuna cjepiva. oko milijun naručili smo od Pfizera, nakon njih se očekuje da agencija da odobrenje i za Modernino cjepivo...
 
"Prva distribucija doza će biti mala, simbolična. Zvalo bi se to Dani cijepljenja 27., 28. i 29. prosinca. Vlada će idućeg tjedna prihvatiti plan cijepljenja", kazao je premijer.
 
"Dinamika ovisi o tome od koga ste naručili. Mi smo od Pfizera naručili milijun doza cjepiva, a oni su najbrži. Naručili smo i cjepivo od Moderne, a oni bi trebali drugi dobiti dozvolu. Vlada će idući tjedan prihvatiti plan cijepljenja, proces će trajati minimalno šest mjeseci", dodao je.
 
Naći će se rješenje za BAT
 
Upitan što Vlada radi na rješavanju problema BAT-a, predsjednik Vlade kazao je još ovog ljeta najavio da će se pronaći rješenje.
 
"Naš je čvrsti stav da se nastavi s proizvodnjom u Kanfanaru, da zadržimo radna mjesta i da pronađemo jedno rješenje koje će biti prihvatljivo svim akterima. Nije to samo pitanje jedne kompanije nego šire trošarinske politike", kazao je, napomenuvši da je neka druga Vlada prodavala tvornicu u Kanfanaru BAT-u.
 
Predsjednik Vlade kazao je da je na današnjoj sjednici podržan prijedlog ministra rada i HZZ-a o nastavku mjera pomoći gospodarstvu.

"Svi oni koji budu onemogućeni u svojoj redovitoj aktivnosti nastavit će koristiti mjeru naknade od 4.000 kuna za održavanje radnih mjesta. Također će se ažurirati mjera o skraćenom radnom vremenu", rekao je, dodavši da je Vladina namjera održavanje  zaposlenosti, očuvanje radnih mjesta, likvidnost kompanija te da premostimo ovu situaciju.
 
"Vidjeli ste i procjene koje se tiču BDP-a. Tu smo kod pada od oko osam posto, možda i malo više. Međutim, osigurali smo i ovu ponudu oporavka", kazao je.
 
Nacionalni program oporavka
 
Ponovio je da sutra u Europsku komisiju šalju  prvi nacrt Nacionalnog programa oporavka, istaknuvši da nam je na raspolaganju šest milijardi eura bespovratnih sredstava, bez nacionalne komponente, bez participacije.

Kazao je da se moramo držati još otprilike šest mjeseci, a onda, "sa sezonalnošću, uz ovakve projekte gledati da se vrati turizam, da vratimo sigurnost i nas samih i onih koji će dolaziti u Hrvatsku", dodao je Plenković.
 
Izrazio je nadu da bismo se od sredine 2021. godine krenuli vraćati što bržim gospodarskim rastom. "Borimo se s dobrom namjerom, želja nam je da se izvučemo svi zajedno iz ove situacije za koju prije godinu dana nije nitko ni sanjao da će biti tema godine, a možda i desetljeća", zaključio je predsjednik Vlade.
 


 

Pisane vijesti | Andrej Plenković